וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייג'ינג נלחמת בגנבי נייר טואלט בעזרת זיהוי פנים

אילן גלר

23.3.2017 / 8:44

המערכת הביומטרית המותקנת בתאי שירותים ציבוריים מזהה את פני המשתמש ומנפיקה קצבה אישית באורך של כחצי מטר של נייר טואלט. המשתמש לא יזכה לשוב ולבקש נייר במשך תשע דקות וכך מקווים בעיר יחסכו הרבה מאוד נייר טואלט שנלקח לבתים

מערכת וואלה!

מוסדותיה הציבוריים של העיר בייג'ינג, כגון פארקים, מוזיאונים ומשרדי ממשלה, נאלצים להתמודד כבר שנים עם תופעה נרחבת של גניבת נייר טואלט ומוצרי טיפוח וניקיון נוספים כמו סבונים ומגבות ממתקני שירותים ציבוריים. חלק מתושבי העיר סבורים, כנראה, שאין סיבה לרכוש מוצרים אלו לביתם אם הממשלה מחלקת אותם בחינם. כעת בוחנת העירייה פתרון טכנולוגי לחסוך בעלויות - מערכת זיהוי פנים שתותקן בשירותים הציבוריים.

המערכת, שכבר הותקנה לצורך הניסוי בשירותים המוצבים באחד הפארקים העירוניים, מזהה את פני המשתמש ומנפיקה קצבה אישית באורך של כחצי מטר של נייר טואלט. המשתמש לא יזכה לשוב ולבקש נייר במשך תשע דקות. עלותו של המתקן עומדת על כ-750 דולרים, כך שלפי חישובי העירייה הוא אמור להצדיק את קיומו תוך זמן קצר יחסית.

מצד התושבים, עיקר התלונות שנשמעו עד כה לא נוגעות לאגרסיביות המהלך (או חלילה על חדירה לפרטיות), אלא לכמות המצומצמת של נייר טואלט שמונפקת בכל שימוש. זה כמובן לא יעצור את השלטון המקומי מלהתקין מכונות ביומטריות כאלו בכל רחבי הפארק, ולאחר מכן בכל העיר - במידה והניסוי יתגלה כאפקטיבי במניעת גניבות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסתכלים למכונה בעיניים./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ומקבלים חצי מטר של נייר טואלט./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כן, רק חצי מטר כל תשע דקות./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מזל שיש שתי מכונות./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully