וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום אמיתי? האקרים מאיימים למחוק 200 מיליון אייפונים אם אפל לא תשלם כופר

אילן גלר

23.3.2017 / 9:02

מומחים בתחום טוענים כי ההוכחות שאותן סיפקו ההאקרים אינן משכנעות, ואין סיבה סבירה להאמין שאכן הצליחו להשיג גישה לכל כך הרבה חשבונות iCloud. סיבה נוספת לחשוד במשפחת הפשע הטורקית היא שכמות החשבונות אליהם לכאורה פרצו משתנה בין הצהרה להצהרה

אייפון 7 פלוס. רויטרס
האם האיום אמיתי? הכופר זניח אבל באפל לא מתייחסים לאיום ברצינות, לפחות לפי הדיווחים./רויטרס

קבוצת האקרים הקוראת לעצמה "משפחת הפשע הטורקית" טוענת כי השיגה גישה למאות מיליוני חשבונות iCloud, ואם עד לתאריך 7 באפריל לא תקבל את דמי הכופר שהיא דורשת מאפל, חברי הקבוצה ימחקו את כל החשבונות של משתמשי אייפונים ואייפדים. באופן עקרוני, יכולים ההאקרים גם להפיץ מידע אישי השמור בחשבונות, כמו מסמכים או תמונות, אם כי בשלב זה אין הם מאיימים לעשות זאת.

כדי להוכיח את טענותיהם, הפיצו ההאקרים סרטון וידאו המתעד אותם חודרים לכמה חשבונות iCloud. דמי הכופר עומדים על 75,000 דולרים, אם כי חברי הקבוצה מוכנים להמיר את הכופר גם ב-100,000 דולרים בצורת שוברי קנייה ב-iTunes, חנות התכנים המקוונת של אפל.

מומחים בתחום טוענים כי ההוכחות שאותן סיפקו ההאקרים אינן משכנעות, ואין סיבה סבירה להאמין שאכן הצליחו להשיג גישה לכל כך הרבה חשבונות iCloud. סיבה נוספת לחשוד במשפחת הפשע הטורקית היא שכמות החשבונות אליהם לכאורה פרצו משתנה בין הצהרה להצהרה, החל ב-200 מיליון חשבונות ועד 559 מיליון. גם באפל כנראה לא מתייחסים ברצינות לאיום, שכן מחלקת האבטחה של החברה דחתה לחלוטין את דרישות ההאקרים ולא קיימה עמם שום קשר מאז.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

האקר בסגנון מטריקס. ShutterStock
ההוכחה שסיפקו ההאקרים לכאורה מאוד לא מספקת./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully