וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם "סוף העולם" שונה מכל מה שחשבנו והוא דווקא יהיה נחמד?

27.3.2017 / 7:00

האם כשיגיעו החדשות על סוף העולם כולנו נתחיל לרצוח, לאנוס, לגנוב ולבזוז? חוקרים בדקו 80 אלף גיימרים ומצאו תובנות מעניינות על השעות האחרונות של האנושות

איך יגיע סוף העולם? יש כמה אפשרויות/מערכת וואלה! News. בימוי וקריינות: אביב אברמוביץ'

חשבתם שהחדשות על סוף העולם המתקרב יביאו עימם גיהנום אחד גדול, הכולל פורקן כל עול? על פי מחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת באפלו, אשר חקרו 80 אלף גיימרים המשחקים במשחק התפקידים "ארץ'-אייג" (ArcheAge) המשוחק ברשת, סוף העולם רחוק מלהיות מפחיד.

במשחק, יכול כל שחקן לבנות ככל העולה על רוחו בעולם שלו. מארגני המשחק אספו עשרות אלפי שחקנים שהשקיעו שעות רבות בבניית עולם וירטואלי, והודיעו להם שבתוך 11 שבועות העולם יגיע לקיצו, וכל מה שהם בנו ייהרס. החוקרים משוכנעים, שהתנהגות השחקנים מלמדת על התנהגותו של אדם אשר יהיה במצב דומה רק במציאות, ולא מול המסך.

ככה נראה המשחק ArcheAge

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

החוקרים מודעים לכך שזה קצת תלוש להשוות סוף של משחק לסוף האנושות. "הבנו שבגלל שזה משחק מחשב - התוצאות של סוף העולם הן וירטואליות לגמרי. יחד עם זאת, זה הכי קרוב שניתן להגיע לסצנריו שדומה לסוף העולם", אמרו מחברי המחקר. במסגרת המחקר מדעני המחשבים ניתחו יותר מ-275 מיליון פעולות של משתתפי המשחק - ומצאו שאכן הייתה עליה בהתנהגות אנטי-חברתית כמו רצח, אבל מדובר היה רק בקרב חלק קטן מהמשתתפים.

על פי הממצאים, רוב השחקנים לא בחר להרוג מכל הבא ליד, או לצאת למסעות של אונס וביזה- אלא לחגוג במסיבות או לתחזק את בנייניו. בנוסף, מצב רוחן של הדמויות השתפר משמעותית, והן בחרו לשוחח עם חברים כמה שרק אפשר לפני שהסוף מגיע - ואםפילו להכיר אנשים חדשים.

"זה כמו לשבת ליד אדם זר במטוס, הסביר אחד ממחברי המחקר, "אתה לא תחליף איתו מילה במהלך הטיסה, אבל ברגע שהמטוס מתקרב לנחיתה אתם תתחילו לדבר - כי הסוף קרוב".

  • עוד באותו נושא:
  • סוף העולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully