וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגניב: הרחפן הזה לימד את עצמו לנחות בדיוק כמו ציפור

אילן גלר

31.3.2017 / 9:05

כפי שבוודאי ראיתם לא פעם, ציפורים אינן זקוקות למסלול תעופה ארוך על מנת לנחות. ברגע הנחיתה הן צוללות לפתע מטה במהירות, ואז מתאזנות ונוחתות ברכות על הקרקע. הרחפן הזה צויד בבינה מלאכותית שלימדה את עצמה לנחות מהניסיון

צילום מסך

למרות שחלפו יותר ממאה שנים מאז טיסת הבכורה המפורסמת של האחים רייט, מדענים וחוקרים עדיין לומדים מהטבע כיצד לבנות מטוסים טובים יותר, או ליתר דיוק - כנפיים יעילות יותר. צוות משותף של חברת BMT ואוניברסיטת בריסטול הבריטית עמל בימים אלו על יצירת רחפן המסוגל לנחות בדיוק כמו ציפור, תוך שהוא מבצע תמרון המכונה "הזדקרות עמוקה", או במילים אחרות - צלילה מבוקרת.

כפי שבוודאי ראיתם לא פעם, ציפורים אינן זקוקות למסלול תעופה ארוך על מנת לנחות. ברגע הנחיתה הן צוללות לפתע מטה במהירות, ואז מתאזנות ונוחתות ברכות על הקרקע. יתרונות התמרון הזה ברורים: חיסכון במקום ובאנרגיה, כמו גם יכולת תגובה מהירה במיוחד. אלא שלצורך נחיתה כזו נדרשת יכולת חישוב מדהימה, הלוקחת בחשבון את מהירות וכיוון הרוח, שינויים עדינים בזווית הקרקע וזווית הכנפיים.

רחפן שנוחת כמו ציפור. צילום מסך
מוח ציפור מלאכותי לימד את עצמו לנחות./צילום מסך

כדי שהרחפן הניסיוני יהיה מסוגל לבצע את המהלך הזה, נדרשו החוקרים לבנות עבורו מעין "מוח ציפור" חשמלי המבוסס על אינטליגנציה מלאכותית. המוח הזה לימד את עצמו כיצד לנחות, תוך שהוא מבצע כ-5,000 נחיתות ניסוי עד שהגיע לפתרון אידאלי.

הפרויקט של BMT אומנם מומן על ידי משרד הביטחון הבריטי, אך מפתחיו סבורים כי לרחפנים המבוססים על טכנולוגיה זו יתכנו שימושים אזרחיים רבים. בין השאר, ניתן יהיה להשתמש בהם על מנת לכבות שריפות, או להעביר חבילות ברמת דיוק ומהירות גבוהה בהרבה משל רחפנים רגילים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • רחפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully