וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדכון חדש זמין לאייפון: מה חדש ומעניין ב-iOS 10.3?

28.3.2017 / 14:33

בניגוד למשתמשי אנדרואיד, אייפוניסטים נהנים מעדכון מהיר של מערכת ההפעלה בכל פעם שאפל משחררת גרסה חדשה. העדכון האחרון מציע שדרוג של מערכת ניהול הקבצים, איתור האוזניות האלחוטיות עם אפליקציה ועוד

עדכון IOS. ShutterStock
רק אל תשכחו לגבות קודם את כל הקבצים שלכם ב-iCloud./ShutterStock

עדכון חדש למערכת ההפעלה (iOS 10.3) שוחרר שלשום בלילה למשתמשי אייפון ואייפד וכולל כמה שיפורים ושינויים משמעותיים. אפל עבדה על העדכון מחודש ינואר, אז התחילה לשלוח עדכוני בטא לגרסה החדשה. את חלק מהשדרוגים בעדכון ניתן לראות בעיצוב הממשק וחלק בגזרת הביצועים.

רגע לפני שאתם ממהרים לעדכן את האייפון שלכם, גבו את כל הקבצים. העדכון הפעם כולל את אחד השינויים הדרמטיים ביותר שבוצעו מאחורי הקלעים: מערכת הקבצים של האייפון הוחלפה מ-HFS+ המיושנת, שמשרתת את אפל עוד משנת 1998, למערכת ניהול קבצים חדשה לגמרי בשם APFS, המותאמת במיוחד לדור הנוכחי של המכשירים הניידים. ההחלפה אמורה להתבצע באופן אוטומטי בזמן העדכון, אולם כדאי לכם להיות מודעים לכך שתקלה כלשהי בתהליך עלולה להביא לאובדן המידע השמור באייפון. לכן כדאי הפעם יותר מתמיד לדאוג לכך שקיים גיבוי עדכני לקבצים, כמו זה שאותו מציע אפל בחינם דרך שירות iCloud. כך, גם במקרה של תקלה חמורה, תוכלו לשחזר את כל הקבצים במהירות יחסית.

שיחות על גבי הרשת האלחוטית

העדכון המשמעותי ביותר לא רלוונטי בשלב הזה לישראלים והוא תקף רק בארה"ב אבל הוא אבן דרך בכל מה שקשור לשיחות על גבי הרשת האלחוטית. לקוחות אמריקניים של Verizon יכולים לנהל שיחות באמצעות חיבור לחשבון iCloud באמצעות מחשבי המק או האייפד. עד כה, ניתן היה לענות לשיחות דרך המק או האייפד אבל בפועל, השיחה הייתה עוברת דרך האייפון. באפשרות החדשה, האייפון לא צריך להיות מחובר והשיחה כולה תתבצע על גבי רשת האינטרנט, כך שניתן יהיה להתקשר ישירות מהאייפד או מהמחשב ואפילו מהשעון החכם.

איירפודס של אפל. צילום מסך
האוזניות ישמיעו צליל שיסייע לאתר אותן./צילום מסך

איפה ה-AirPods שלי?

עוד לפני שהושקו, מעריצי אפל חששו שהאוזניות האלחוטיות החדשות של החברה יתנתקו מהאוזן בעת פעילות או ייעלמו לעתים קרובות מתחת לערימות הכביסה בבית. מאחר ואין חוט שמקשר בין האוזניות, הסכנה הזו ממשית ובעדכון הנוכחי אפל מוסיפה את היכולת לאתר את האוזניות באמצעות האפליקציה Find my iPhone. האפליקציה מפעילה צליל חזק דרך האוזניות ואפילו ניתן לראות אותן על גבי המפה באפליקציה.

שומרים על קשר

אחד מהחסרונות במערכת הביקורות של אפל היא חוסר האינטרקציה בין המשתמשים, שהשאירו תגובות באפליקציה, לבין המפתחים. לראשונה, המפתחים יכולים להגיב למשתמשים ולהבין טוב יותר את הבעיות באפליקציה כלשהי או להודות על דירוג גבוה. ההתכתבויות יהיו ציבוריות כך שכל המשתמשים יזכו לראות אותן. כמו כן, ניתן יהיה להחזיר משוב על התגובה של המפתחים כמו "זה עזר לי" או "לא עזר לי".

סמארטפון מסוג אייפון 7 פלוס. ShutterStock
עדכון קל לעיצוב של האפליקציות. אייפון 7./ShutterStock

אנימציות חדשות בעת פתיחת האפליקציות

אחד מהדברים שמרגיזים משתמשים רבים באייפון הוא שינוי האנימציות בעת פתיחה וסגירה של אפליקציות. מכל השיפורים, זה כנראה השינוי שידרוש את ההסתגלות הרבה ביותר מצד המשתמשים. כעת, בעת סגירת ופתיחת האפליקציות הן יופיעו בהתחלה עם קצוות מעוגלים. ניתן להבחין בזה בעיקר באפליקציות שנפתחות ונסגרות לאט.

איך מעדכנים את מערכת ההפעלה?

כדי לעדכן את האייפון או האייפד שלכם, אחרי שווידאתם שיש לכם מכשיר מתאים היכנסו לאפליקציית ההגדרות במכשיר (אייקון של גלגל שיניים) > כללי > עדכוני תוכנה. אם מופיע לכם כבר העדכון לחצו על הורד והתקן. אם הוא עוד לא שם, המתינו שהוא יתגלגל אליכם בזמן הקרוב. אחרי שתלחצו על התקן, תוכלו לבחור האם לעדכן מיד או לחכות ללילה.

אם אתם בוחרים לעדכן מיד, שימו לב שהמכשיר יהיה מושבת לפרק זמן לא קצר במיוחד. אם אתם בוחרים לעדכן אוטומטית בלילה, הקפידו לחבר את המכשיר לחשמל לפני השינה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully