וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקצת כמו פרפר: ה"להיט" החדש של פייסבוק מקבע סופית את מעמדה כדוד המביך

29.3.2017 / 9:01

רכיב הסטוריז ("סיפורים") החדש שהשיקה פייסבוק אתמול הוא מקרה קלאסי של מוכר מדי, מאוחר מדי; ליישר קו בכל מחיר, העיקר להישאר עם הראש מעל המים. נקווה בשבילם שסבתא תתחבר לפורמט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדש חדיש ומחודש - בעיקר מחודש./מערכת וואלה!, צילום מסך

תוכניתה של פייסבוק להעתיק את כל מה שטוב בסנאפצ'ט הגיעה כנראה לסיומה המוצלח עם השקת פיצ'ר הסיפורים (Stories) אתמול באפליקציה הכללית של הרשת החברתית. בדיוק לפי התקן שקבעה סנאפצ'ט, הרכיב יכלול תמונות או קטעי וידאו קצרים שמעלים חבריכם בתור סיפור ("סטורי") - הסיפור כולל פילטרים, מדבקות וטקסט ומרגע הפרסום הוא זמין לצפייה במשך 24 שעות. את רשימת הסיפורים ניתן יהיה לראות בראש הפיד באפליקציה, כשורה של תמונות פרופיל מעוגלות שניתן לגלול לצדדים. נשמע מוכר? בחודשיים האחרונים בחנה פייסבוק את הפיצ'ר אצל משתמשים נבחרים ובקרוב מאוד יזכו כל 1.8 מיליארד המשתמשים של פייסבוק לשתף ביניהם סיפורים. כן, בדיוק כמו שהם כבר עושים בסנאפצ'ט ובאינסטגרם.

את רכיב הסיפורים באינסטגרם חשפה פייסבוק בחודש אוגוסט 2016. בחודש שעבר חשפה ווטסאפ, שבבעלות פייסבוק, רכיב דומה בשם סטטוס. הרכיב זכה לביקורת שלילית, פגע בדירוג של האפליקציה בחנות של גוגל ושבועיים לאחר מכן הודיעה החברה שהיא מחזירה את האפשרות לכתוב סטטוסים טקסטואליים. לפני כשלושה שבועות השיקה פייסבוק את האפשרות הזו גם במסנג'ר שלה וכעת היא סוגרת את הפינה האחרונה בארסנל המוצרים שלה.

אם עדיין לא רואים את הסיפורים באפליקציה, חכו לעדכון האפליקציה שיגיע בקרוב. אחרי העדכון, כדי לייצר סיפור תוכלו ללחוץ על כפתור המצלמה החדש בקצה השמאלי בראש האפליקציה. תמצאו שם הרבה פילטרים חיים, מדבקות ואפקטים שיעבירו לכם את הזמן, והאמת היא שזה נראה לא רע בכלל, אבל מדובר במקרה קלאסי של מוכר מדי, מאוחר מדי. למרות זאת, למהלך הזה של פייסבוק יש משמעויות הרבה יותר מרחיקות לכת מעוד העתקה של פיצ'ר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עכשיו באים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוד פייסבוק, ספר לי שוב איך היה פעם

במקום להפוך את פייסבוק לרלוונטית יותר עבור משתמשים צעירים, הפיצ'ר החדש בעצם מקבע סופית את טרנד הסיפורים כאמצעי התקשורת הסטנדרטי החדש. המצלמה החליפה את המקלדת והסטורי החליף את הסטטוס. ואף יותר מכך המהלך הזה מקבע את הברנד החדש של פייסבוק - מרשת חברתית בועטת לדוד המביך שפתח פרופיל פייסבוק באיחור לא אופנתי ומאז משלים את כל הטרנדים שכבר נמאסו על כולנו.

פייסבוק הפכה לדוד המביך של הרשתות החברתיות, הפוסעת בגמלוניות בין כל האפליקציות הצעירות שמשתוללות סביבה, מעתיקה תנועות ריקוד שהיא חושבת שיגרמו לה להיראות צעירה, מעתיקה את הלוק של מי שהיא חושבת שכדאי להידמות אליו. בכירי החברה אפילו מודים בזה בפה מלא - הם רואים משהו שהם אוהבים ופשוט לוקחים אותו כאילו היו מיקרוסופט של הניינטיז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הסיבה שהרכיב החדש ישמש בעיקר למפרסמים, אושיות רשת בתשלום ועוד מרעין בישין שמציפים לנו את הפיד בתוכן שיווקי היא גם הסיבה שפייסבוק חזקה כל כך בעולם. הטענה שהצעירים עזבו את פייסבוק היא שגויה ברובה; יש המון צעירים בפייסבוק - הרבה יותר מכל אפליקציה חברתית אחרת. אבל זה בגלל שכולם שם, לא רק צעירים. הצעירים שם כי הם נולדו לתוך מציאות שבה פרופיל פייסבוק נחוץ כמו מספר זהות.

לכן חשוב להבין שהצעירים אמנם נמצאים בפייסבוק אבל הם לא מבלים שם; את הכיף הם עושים בסנאפצ'ט או באינסטגרם, האחות הצעירה והבאמת יותר מגניבה של פייסבוק. הסיבה שזה קורה היא שהעולם החדש אף פעם לא ממופה על ידי מבוגרים. נערה יכולה להעלות סיפור בסנאפצ'ט שמראה מי היא באמת מבלי לחשוש שסבתא שלה, רכזת השכבה והדוד חיים יראו את זה. שם הרגשות שלה נמצאים. זה עובד כי לאינסטגרם יש 600 מיליון משתמשים פעילים בחודש (נכון לדצמבר 2016), ולסנאפצ'ט יש 158 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש - מספיק כדי שיהיה מעניין אבל בלי יותר מדי מעגלים חברתיים ומשפחתיים חופפים.

לפייסבוק, לעומת זאת, יש כיום 1.8 מיליארד משתמשים; תנו למספר הזה לשקוע רגע. אם פייסבוק הייתה מדינה, היא הייתה גדולה יותר מסין. פייסבוק נהייתה כל כך גדולה שהיא כבר לא שואפת לחדש כפי שהיא רוצה שנאמין - אלא חוששת מחידושים. הצעיר הבועט והמרדן הפך למבוגר השמרן שחושש מזעזועים במערכת - ואין דוגמה טובה יותר לזה מהסרטון שהקליטו לאחרונה ביל גייטס ומארק צוקרברג. זה היה נראה לרגע כמו טקס העברת השרביט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully