וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיתי או לא: חליפת הטיסה של איירון מן הפכה למציאות ב-1 באפריל?

אילן גלר

2.4.2017 / 9:14

במשך יותר משנה מנסה בראונינג ליצור גרסה מציאותית שתדמה את יכולותיה של חליפת הטיסה המוכרת של איירון-מן, ועושה רושם כי דווקא השבוע נרשמה פריצת דרך משמעותית. או שזו מתיחת 1 באפריל שמסרבת להיחשף וכל אתרי הטכנולוגיה הגדולים בעולם נפלו בה

הידיעה הזו אולי נשמעת כמו מתיחת אחד באפריל, והיא אכן נשלחה לכל העיתונאים בעולם יומיים לפני התאריך בו נהוגות להתפרסם כתבות מומצאות, אך הממציא הבריטי ריצ'ארד בראונינג מתעקש כי לא מדובר במתיחה.

במשך יותר משנה מנסה בראונינג ליצור גרסה מציאותית שתדמה את יכולותיה של חליפת הטיסה המוכרת של איירון-מן, ועושה רושם כי דווקא השבוע נרשמה פריצת דרך משמעותית וחליפת התעופה שלו - Dedalus - כבר עובדת.

כמובן ש-Dedalus עדיין רחוקה מחליפת הטיסה האלגנטית של טוני סטארק אך בתור התחלה, אם לא מדובר במתיחה, זה הישג הנדסי וטכנולוגי מרשים מאוד. עם זאת, מדובר במתקן כבד ומגושם, המצריך נשיאת מיכל דלק על הגב.

בניסוי המוצלח ביותר שנערך עד כה (לכאורה, כן? אנחנו עדיין לא בטוחים) לא הצליח בראונינג להתרומם לגובה משמעותי באוויר, ובוודאי שלא לטוס אלפי קילומטרים. מעניין לציין כי מבחינות אחרות, מדובר דווקא בשחזור מדויק למדי של המקורי הבדיוני, בייחוד בקסדה המציגה את נתוני הטיסה וכוללת חיבור אינטרנט מובנה (לצורך שידור וידאו של הניסויים, כמובן).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צריך הרבה כוח בידיים בשביל זה, מתברר. או שזה פשוט טאצ' מקורי למתיחה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם לממציא הבריטי יש סיכוי להשלים את הפרויקט בהצלחה? בינתיים הוא נהנה מתקצוב נאה בזכות עסקת חסות עם מותג משקאות האנרגיה רד בול. המשימה הסופית היא להביא את Dedalus למצב שבו ניתן יהיה להשתמש בחליפת הטיסה לצורך ריחוף במהירות של מאות קמ"ש בשמיים, אך לא ברור מתי בדיוק זה יקרה.

בסרטון שהופץ רואים את בראונינג מתאמן בריצות ארוכות, מאריך את שריריו ומכין את גופו למאמץ הפיזי שיידרש בזמן טיסה עם החליפה שלו. הדחף המופק מהמנועים המותקנים על ידיו ורגליו ככל הנראה דורשים ממנו כוח רב בשרירים והאימונים האלה זה שלב חובה אם מדובר בהמצאה אמיתית וטאצ' נרענן עם מדובר במתיחה. כנראה שניאלץ לחכות ולראות האם המתקן הזה אכן מציאותי.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טוב, גם את ג'ימייל גוגל השיקה ב-1 באפריל./מערכת וואלה!, צילום מסך

ככה נראתה טיסת המבחן של איירון מן בסרט הראשון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully