וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות, סוטים: הוויברטור החכם עם המצלמה - קל מאוד לפריצה

אילן גלר

6.4.2017 / 9:19

צעצוע המין מקים רשת Wi-Fi מקומית המוגנת בסיסמה המקורית 88888888, אותה ניתן למצוא באינטרנט בחיפוש של הדגם. החוקרים ניסו ליצור קשר עם החברה ולשכנע את מנהליה לתקן את הבעיה במשך חודשים, אך לא זכו לשום תגובה בטרם פרסמו את ממצאיהם ברשת

מומחי אבטחה מזהירים שוב ושוב כי מהפכת "האינטרנט של הדברים" (IoT), המציעה לנו מגוון גאדג'טים שונים המחוברים לרשת, חושפת אותנו לפרצות אבטחה והפרות פרטיות חמורות. הדוגמה האחרונה היא של מוצר רגיש במיוחד - "ויברטור חכם" בשם Siime Eye, הכולל מצלמה דיגיטלית מובנת וחיבור Wi-Fi המאפשר שידור וידאו חי. מתברר שיצרני הוויברטור הזה, שמחירו עומד על 249 דולרים, לא ממש השקיעו בהגנה על פרטיות המשתמשים והמשתמשות.

לפי בדיקת חוקרי חברת האבטחה, Pen Test Partners, יוצר צעצוע המין רשת Wi-Fi מקומית המוגנת בסיסמה המקורית 88888888. כמובן שלסקרנים שונים, גם כאלו שאינם האקרים מוכשרים לא יהיה זה אתגר לנחש את הסיסמה הזו, ומכיוון שכל המכשירים הללו מוגנים באותה הסיסמה בדיוק הרי שחיפוש קצר בגוגל יאפשר לכל המעוניין גישה לשידורי הווידאו. בעוד שניתן לשער כי הוויברטור הזה אכן אמור לשמש לשיתוף הווידאו המצולם, הכוונה הייתה בוודאי לא לשדר אותו לשכנים ועוברי אורח אקראיים.

ב-Pen Test טוענים כי החלק החמור ביותר בממצאיהם הוא לא רק ההגנה החלשה, אלא חוסר התייחסותה של חברת Svakom, המייצרת את הגאדג'ט, למסקנות הבדיקה. החוקרים ניסו ליצור קשר עם החברה ולשכנע את מנהליה לתקן את הבעיה במשך חודשים, אך לא זכו לשום תגובה בטרם פרסמו את ממצאיהם ברשת.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היו גם סרטונים שצולמו עם הוויברטור הזה ופורסמו ביוטיוב אבל החלטנו לחסוך לכם את הטראומה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully