וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם צריך בכלל לכבות את הלפטופ - וכל כמה זמן? שאלנו מומחה

23.4.2017 / 8:35

"העבודה על המחשב מבוססת על פעולת זיכרון ה-RAM, ולאורך זמן התגובות של המחשב הופכות לאיטיות יותר. כמו בן-אדם שצריך לישון, גם המחשב צריך מנוחה. בניגוד לבני-אדם, כדי שמחשב ינוח הוא צריך להיות כבוי ולא במצב שינה"

מערכת וואלה!

(בסרטון: כך מנקים מקלדת של לפטופ)

מתי הייתה הפעם האחרונה שכיביתם את המחשב הנייד שלכם? אם פעם היינו מכבים את המחשבים הנייחים שלנו בסוף כל שימוש, מכסים את המסך והמקלדת בניילון מגן וסוגרים את מגירת המקלדת והעכבר כיום אנחנו פשוט סוגרים את המסך בסוף העבודה ונאלצים ברוב המקרים לאתחל את הלפטופ כשיש עדכון מערכת קריטי או שמערכת ההפעלה קורסת.

נדמה לעתים שהפסקנו לכבות את המחשבים שלנו, ולא בטוח שזה טוב כל כך לבריאות שלהם. לא רק שתוחלת החיים שלהם מתקצרת בשל השחיקה המוגברת, מחשב שפועל במהלך הלילה גם מבזבז חשמל. אז כל כמה זמן צריך לכבות את הלפטופ כדי להאריך את חייו? שוחחנו עם אור אוחנה, מומחה תפעול ותהליכי שירות בחברת Asus ישראל.

"הכי בריא למחשב זה לכבות אותו ברגע שמפסיקים להשתמש בו באותו היום", מסביר אוחנה. "הכוונה שלי היא לא לכבות אותו בכל פעם שעושים הפסקה אלא אם הלכתם לישון. כדי לשמור על הסוללה והחומרה, ההמלצה היא לכבות ברגע שאפשר".

לפטופ סוללה חלשה. ShutterStock
הלכתם לישון? כבו את הלפטופ ושמרו על חיי הסוללה./ShutterStock

רוב המשתמשים לא עושים את זה. מה הסיבה?
"העבודה על המחשב מבוססת על פעולת זיכרון ה-RAM, ולאורך זמן התגובות של המחשב הופכות לאיטיות יותר. כמו בן-אדם שצריך לישון, גם המחשב צריך מנוחה. בניגוד לבני-אדם, כדי שמחשב ינוח הוא צריך להיות כבוי ולא במצב שינה; במצב הביניים הזה הוא לא באמת הולך לישון אלא שומר את המצב הנוכחי של המחשב. זה לא מנקה את הזיכרון אלא מכבה תהליכים שזוללים סוללה.

"הכיבוי מנקה את כל זיכרון העבודה ורוב המידע שהמחשב שלף ואחסן שם. לכל מחשב יש הגבלת RAM וברגע שפותחים הרבה תוכנות אז הוא יכול להיתקע. מחשב עם זיכרון RAM גדול יותר יאט את פעולתו אחרי פרק זמן ארוך יותר כך שהמפרט קובע כל כמה זמן צריך לכבות את הלפטופ. כדי לשמור על אורך החיים של המחשב מומלץ לכבות או להפעיל מחדש, בסוף כל יום עבודה מאומץ ואם השימוש העיקרי שלכם הוא גלישה ברשת ותוכנות אופיס, אפשר להכניס למצב שינה בסוף היום ולכבות לעתים רחוקות יותר".

אילוסטרציה. ShutterStock
נמאס לכם שהלפטופ לא זז? תניחו לו לנוח./ShutterStock

תשאירו חלון פתוח

פנינו גם לחברת מיקרוסופט כדי להבין האם מבחינת מערכת ההפעלה, ווינדוס, יש צורך לכבות את הלפטופ? לדברי אלית נוריאל, מנהלת תחום Windows & Devices במיקרוסופט ישראל, אין הגדרה מדויקת מתי לכבות או להדליק את המחשב ומבחינתם, שהמחשב יעבוד רצוף כל הזמן. "בעדכון הקרוב שיגיע למשתמשים במהלך השבועות הקרובים, ניתן יהיה לבחור מה הן שעות העבודה של המשתמש. אחרי שעות העבודה, המחשב יעדכן את עצמו ואם מדובר בעדכונים פשוטים, לא יהיה צורך בכיבוי והדלקה מחדש. בעדכונים המורכבים יותר, יש צורך בכיבוי והפעלה מחדש".

לא רק לכבות את המחשב

לדברי אוחנה, אם אנחנו רוצים להאריך עוד את חיי הלפטופ, "מומלץ לעבוד על משטח ישר כדי לא לחסום את פתחי האוורר ולבדוק שהם לא חסומים מאבק. מומלץ לנתק את המחשב מהחשמל כשהוא טעון לחלוטין ולתת לו לרדת מתחת ל-30 אחוזים לפני שמטעינים שוב. במצב אחר הבלאי גדול יותר, בעיקר אם משאירים את הלפטופ מחובר לחשמל לאורך זמן".


>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully