וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרובוט הזה מכין אלף סלטים - אבל לא מתמודד עם פרי אחד

אילן גלר

7.4.2017 / 8:05

לטענת חברת Chowbotics האמריקנית, הרובוט מתעלה על טבח אנושי כמעט בכל תחום: הוא יעיל ומהיר יותר בעבודתו, ומאחר והירקות נחתכים ללא מגע יד אדם תהליך הייצור נקי יותר

יח"צ - חד פעמי

סלטים טריים מוצגים בדרך כלל במסעדות ובתי קפה כבחירה בריאותית מצוינת, אך כפי שכבר נחשף בעבר עלולים להיות משמינים בדיוק כמו כל מזון מהיר אחר ברגע שמוסיפים רטבים ותוספות. "סאלי" הוא רובוט שמסוגל לחתוך ולהכין אלף תערובות סלט שונות באופן אוטומטי, ובעוד שלא יאסור עליכם להוסיף לסלט שלכם רטבים שומניים, סאלי יציג בפניכם בדיוק כמה קלוריות אתם עומדים לאכול, ואולי ישכנע אתכם לעבור למתכון בריא יותר.

לטענת אנשי חברת Chowbotics האמריקנית, האחראים להמצאה, הרובוט מתעלה על טבח אנושי כמעט בכל תחום: הוא יעיל ומהיר יותר בעבודתו, ומאחר והירקות נחתכים ללא מגע יד אדם תהליך הייצור נקי יותר. יש לו רק חיסרון אחד מרכזי - מערכת החיתוך האוטומטית של סאלי לא מסוגלת כרגע להתמודד עם אבוקדו. בהחלט ייתכן כי יימצא פתרון לבעיה זו בגרסה הבאה, שאמורה להיות גם הרבה יותר קומפקטית וקלה להתקנה.

בינתיים עושה סאלי את דרכו לכמה בתי קפה, מסעדות ומשרדים באזור סן-פרנסיסקו. מחירו עומד על כ-30,000 דולרים ליחידה, אם כי קיימת גם אפשרות לשכור את שירותיו של הרובוט על בסיס חודשי בסכום של כ-500 דולרים, שזה הרבה פחות משכרו של טבח מיומן.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוקח הזמנות וסופר קלוריות. הרובוט סאלי./מערכת וואלה!, צילום מסך
סאלי רובוט הסלטים.
כמו מדפסת של עלים.
אבוקדו. ShutterStock
באמת קשה להוציא את הכול ולהיזהר מהקליפה. אבוקדו./ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully