וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Lego Worlds יכול להיות מדהים - אבל רק אם תחשבו מחוץ לקופסה

אילן גלר

12.4.2017 / 9:02

למרות יתרונותיו הרבים וארגז החול הטוב ביותר שנתלקנו בו, Lego Worlds מסיים כחיקוי חביב, צבעוני אבל לא כל כך משכנע של המשחק הפופולרי בעולם

יח"צ - חד פעמי

אם תבקשו ממישהו להסביר לכם מה זה בעצם מיינקראפט, כנראה משחק המחשב הפופולרי ביותר בעולם כיום, כמעט בטוח שההסבר הזה יכלול את המילה "לגו". אבני הפלסטיק הצבעוניות היו ללא ספק ההשראה ליצירתו של מיינקראפט, ונותרו עד היום אבטיפוס למשחק המאפשר חופש מוחלט בבנייה והרכבה של כל העולה על דמיונכם.

אין פלא, אם כן, שחברת לגו עצמה החליטה לנסות ולבנות מעין מיינקראפט משלה. בניגוד למשחקי הלגו הקודמים, שהיו בדרך כלל מבוססים על מותג זה או אחר (מלחמת הכוכבים, הארי פוטר, פארק היורה - וזו בהחלט רשימה חלקית מאוד), Lego Worlds הוא משחק "בנייה חופשית" בו אתם מוזמנים ליצור ולערוך את העולם הווירטואלי כאוות נפשכם.

זה נשמע כמו חיבור מתבקש כל כך שלא ברור איך זה לא קרה קודם, אבל ברגע שמתחילים לשחק מבינים שמשהו ברעיון הזה דורש בכל זאת פתרון מורכב יותר. Lego Worlds מצליח במקומות שבהם הוא לוקח את העולם של לגו בחזרה לבסיס הדינאמי והיצירתי שלו, ונכשל כשהוא מנסה לשלב אותו עם משחקי הלגו כפי שרוב הילדים מכירים אותם כיום - כתכנית מוכנה מראש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יוצרים ועורכים את העולם בבנייה חופשית./מערכת וואלה!, צילום מסך

היי, זה בדיוק כמו מיינקראפט

כש-Lego Worlds מציג את עצמו לשחקנים בפעם הראשונה, הכול נראה מסקרן למדי. בעוד שבמשחקי לגו אחרים אנו נדרשים בדרך כלל לפתרון פאזלים בסיסיים בתוך שלבים סטטיים, הרי שכאן החל מהרגע הראשון אנו מוזמנים לערוך את העולם, להזיז את הקוביות ממקום למקום, וגם להעתיק ולהדביק מבנים שלמים. ממשק העריכה בפלייסטיישן 4 איננו אידאלי אך גם לא נורא, סביר להניח שבגרסת המחשב האישי נוח יותר עם מקלדת ועכבר.

ארגז החול שבו אתם מוזמנים לשחק הוא אחד המרשימים שראינו בז'אנר כלשהו, ובוודאי מתעלה בקלות על מה שהשחקן המתחיל רואה במיינקראפט (אלא אם הוא זוכה להדרכה צמודה ממישהו שכבר יודע בדיוק היכן נמצאות המפות השוות ביותר). באמצעות חללית קטנה וחמודה תוכלו לצאת למסע ברחבי היקום הכולל עולמות עתידניים לצד עיירות מהמערב הפרוע, אבירים וזומבים, שוטרים ופיראטים. אלא שבניגוד למיינקראפט, שם ניתן לשתף מפות למיליוני שחקנים, ב-Lego Worlds האפשרות מוגבלת לשיתוף עם שחקן אחד בכל רגע נתון, שאותו יהיה עליכם להזמין באופן אישי.

אם גילוי העולם לבדו לא מעניין אתכם מספיק, יש גם מטרת על: איסוף לבני זהב החבויות בארגזי אוצר, והשלמת כל מיני משימות שתקבלו מדמויות ממוחשבות. כאן הדברים מתחילים להיות מעט מוזרים, שכן כל אלמנט בעולם המשחק ניתן כאמור לעריכה ושינוי. זה אומר שהפתרון הפשוט והמהיר ביותר לכל פאזל הוא בדרך כלל... פשוט ליצור לעצמכם קיצור דרך. אם תרצו, תוכלו למחוק ולהסיר חומות או מנהרות שאמורות לחסום אתכם מגישה ישירה לאוצר, ולפעמים להעתיק חפץ או כלי שמצאתם במקום אחר ולהשתמש בו, לדוגמא מכונית או מסוק שיובילו אתכם הישר לסוף המבוך.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עולמות עתידניים לצד עיירות מהמערב הפרוע./מערכת וואלה!, צילום מסך

טוב, זה רק סוג של חיקוי

מאחר והמשימות שהוגדרו מראש אינן מסעירות במיוחד, וכאמור בכל מקרה אפשר "לשבור" את רובן בקלות, אנו נותרים עם משחק מעט רזה בתוכן ואטרקציות מעניינות. אלמנט הגילוי החזק כל כך במיינקראפט בהחלט קיים כאן, אך בהעדר קהילה ענקית של יוצרים מאחוריו תמצאו את עצמכם, לאחר כמה שעות, מאבדים כל מטרה וכיוון בתוך העולם הווירטואלי של Lego Worlds. היינו אומרים שאולי מדובר בגרסה "מרוככת" המתאימה לילדים צעירים יותר, אלא שכבר ראינו ילדים בגילאי גן משחקים במיינקראפט בקלות.

הצעד ההגיוני הבא עבור Lego Worlds יהיה לבחור באחד משני הנתיבים, ולהתמקד בו. זה יכול להיות משחק של גילוי, יצירה ושיתוף חופשי, או משחק הרפתקאות עם תכונות מסוימות של עריכה דינאמית. כרגע, מנסה Lego Worlds להיות שני הדברים - ומסיים כחיקוי צבעוני, חביב, אך לא מאוד משכנע לאחד המשחקים הפופולריים בהיסטוריה.


>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיקוי חביב ולא משכנע של מיינקראפט./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • משחק מחשב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully