וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד העבודה האמריקני: גוגל משלמת לנשים פחות מלגברים באופן שיטתי

12.4.2017 / 9:34

לאור תלונות רבות שקיבל, משרד העבודה האמריקני מבקש מבית המשפט להורות לגוגל להעביר לממשל את דוח המשכורות המלא של כל עובדי החברה, כדי לבחון האם יש אפליה ממוסדת בחברה. הכרעת בית המשפט צפויה להתקבל בשבועות הקרובים

הספריה הדיגיטלית של גוגל. GettyImages
האם גוגל יכולה להיחשב כחברה בשירות הממשל? זאת הסוגיה המרכזית בדיון/GettyImages

סכסוך משפטי בין גוגל ומשרד העבודה האמריקני הביא השבוע לפרסומו של נתון מדאיג: ענקית הרשת נוהגת לשלם לנשים פחות מלגברים באופן שיטתי, במגוון רחב של משרות מכל התחומים במטה הראשי בקליפורניה.

משרד העבודה האמריקני טוען כי לאור תלונות רבות שקיבל, על בית המשפט להורות לגוגל להעביר לממשל את דוח המשכורות המלא של כל עובדי החברה, כדי לבחון האם אכן מדובר באפליה. גוגל, מצדה, מכחישה לחלוטין את הדברים, ואף טוענת כי במהלך השנים האחרונות הצליחה לצמצם ואף למחוק את הפער בין נשים וגברים המועסקים בחברה. גוגל עומדת בסירובה להעביר למשרד העבודה את הדוחות, בטענה כי מדובר בדרישה רחבה מדי שעשויה לפגוע בפרטיות העובדים ואין לה כל הצדקה.

הכרעת בית המשפט בעניין זה צפויה להתקבל בשבועות הקרובים, ותתבסס ככל הנראה על סעיף טכני מעט מוזר: האם גוגל יכולה להיחשב כחברה בשירות הממשל (חברה המספקת שירותים לממשלת ארה"ב)? במידה שהתשובה היא כן, לפי החוק האמריקני, חברות הפועלות בשירות הציבור מחויבות להקפיד על שוויון מוחלט בין נשים וגברים, ועל כן עומדת למשרד העבודה הזכות לאמת זאת באופן פרטני. גוגל תטען כי היקף העסקאות של החברה מול הממשל זניח ביחס לסך ההכנסות שלה, ועל כן אין היא מחויבת לעמוד בדרישות אלו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully