וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל כרום יעלים בקרוב את קפיצות המסך המרגיזות בגלילה

אילן גלר

13.4.2017 / 10:50

מהפכה שקטה: מכירים את זה שאתם מתחילים לקרוא כתבה ואז התמונות נטענות אז הטקסט קופץ, ואז הפרסומות עולות אז הטקסט קופץ, ובסוף העמוד פשוט קופץ שוב בלי שום סיבה נראית לעין? אז גוגל פתרה את זה בגרסה האחרונה של כרום

גוגל כרום. ShutterStock
שינוי מבורך בגוגל כרום/ShutterStock

האם קרה לכם פעם שנכנסתם לקרוא מאמר ברשת, ובאמצע הקריאה הטקסט החל לפתע לקפוץ מעלה ומטה ללא כל סיבה נראית לעין? או שאולי במהלך הגלילה התקשיתם לעקוב אחר הסמן מפני שהשורה קפצה במקום לנוע בתנועה חלקה?

לתופעה הזו קוראים "תוכן קופצני" (Jumping Content), ולמרבה האירוניה היא תוצאה ישירה של ניסיון להפוך את הרשת דווקא לנוחה ומהירה יותר. הקפיצה הזו מתרחשת בעמודים שטוענים קודם כל את תוכן המאמר, ורק לאחר מכן את התמונות. אפשר להתחיל לקרוא כמעט מיד, אך לעתים התמונות דוחקות את הטקסט מטה בדרכים בלתי צפויות.

החדשות הטובות הן שבגוגל סבורים כי הצליחו לפתור את הבעיה. הפתרון, המשולב בגרסה החדשה של דפדפן כרום, "נועל" את המאמר שאותו אתם קוראים ולא מאפשר לטקסט לקפוץ גם אם נטענות מעליו תמונות חדשות. ההבדל לטענת גוגל דרמטי למדי באתרים שבהם הבעיה קיימת, וחוסך בממוצע שלוש קפיצות בכל מאמר, כל זאת מבלי שהאתרים עצמם ידרשו לבצע כל שינוי טכני.

הגרסה הראשונה של כרום, הנהנית מהחידוש היא זו המיועדת למחשבים אישיים, אולם בקרוב יוכלו ליהנות ממנה גם משתמשי הגרסה הניידת של כרום למכשירים מבוססי אנדרואיד ו-iOS. "זה בדיוק סוג החידושים שאנחנו הכי אוהבים, אלו שאפשר לדעת שהם עובדים היטב כשאף אחד לא שם לב אליהם", נכתב בבלוג הרשמי של החברה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל כרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully