וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוקרברג מנצח: אינסטגרם מחסלת את סנאפצ'ט - בזכות הפיצ'ר הגנוב

אילן גלר

18.4.2017 / 10:12

מכירים את זה שבסרטים הוליוודיים האנדרדוג תמיד מנצח כי הוא צודק ומקורי וחדשני? אז במציאות מי שגונב לך את כל הרעיונות ומשווק אותם להרבה יותר אנשים, כי הוא כבר נמצא בכיס שלהם, הוא זה שמנצח. וכדי לחגוג את הניצחון על סנאפצ'ט, אינסטגרם גנבה עוד כמה פיצ'רים

אינסטגרם מציגה את הסטוריז/יח״צ

כשאינסטגרם, אפליקציית שיתוף התמונות הפופולרית בבעלותה של פייסבוק, הציגה את תכונת הסיפורים (Stories) שלה, היה ברור לכל שמדובר בהעתקה ישירה מסנאפצ'ט שמטרתה לחסל את המתחרה הצעירה. כעת מתפרסמים הנתונים, ועושה רושם כי צוקרברג בהחלט יכול להכריז על ניצחון: כמות המשתמשים שמעלים מדי יום סיפורים לאינסטגרם, גדולה פי ארבעה מכלל כמות המשתמשים בסנאפצ'ט.

לפי המספרים, לפיצ'ר הסיפורים של אינסטגרם יש כ-200 מיליון משתמשים יומיים, זאת לעומת 50 מיליון משתמשים בסנאפצ'ט. החיקוי, אם כן, הצליח לעקוף בקלות את המקור ולכבוד הניצחון, הכריזה אינסטגרם על כמה "חידושים", גם הם חיקויים של תכונות דומות שכבר ראינו בסנאפצ'ט. הפיצ'רים שהתווספו לאינסטגרם כוללים סטיקרים המוקדשים לערים מפורסמות, אפשרות לנעילת סטיקר כך שהוא עוקב אחרי תנועה בסרטון, ואפשרות ליצירת סטיקרים חדשים באמצעות צילומי סלפי.

אינסטגרם סטוריס. יח״צ,
הגנבת וגם ירשת? אינסטגרם סטוריז./יח״צ

בהקשר זה, כדאי להזכיר כי אינסטגרם היא רק אחת האפליקציות בהן שילבה לאחרונה פייסבוק את פיצ'ר הסיפורים. גם באפליקציה הראשית של הרשת החברתית (המשמשת לצפייה בפיד החדשות) וגם באפליקציית המסנג'ר תוכלו למצוא סיפורים, אם כי אלו בינתיים אינם פופולריים במיוחד. כך או כך, נראה כי פייסבוק מפעילה את מלוא כוחה כנגד סנאפצ'ט, ולא מותירה לרשת החברתית, אותה ניסתה לקנות בעבר, שום סיכוי.

במובן הזה, פייסבוק מתנהגת כבריון רשת. בזכות כוחה הרב היא מסוגלת לנקוט במדיניות של "אם אתה לא יכול לקנות אותם - תרסק אותם". על ידי שילוב פיצ'ר הסיפורים בכל הפלטפורמות שלה היא הפכה אותו לסחורה זולה שיש לכל אחד. איפה שלא תגלשו תוכלו לייצר סיפור וכך היא למעשה הפכה את המתחרה לפחות אטרקטיבית עבור קהל היעד שלה - צעירים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully