וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד לפי פייסבוק: מציאות מדומה, מציאות רבודה וציתות למשתמשים

19.4.2017 / 9:58

באירוע המפתחים של הרשת החברתית, שנפתח אמש, הכריזה החברה על החזון שלה למפגשים וירטואליים וגם הציגה בינה מלאכותית שתספק הצעות רלוונטיות למשתמשים. אם תדברו על ארוחת ערב, למשל, תקבלו הצעה להזמין אותה

יח"צ - חד פעמי

פייסבוק פתחה אמש את כנס המפתחים השנתי שלה, F8, המתקיים באופן מסורתי בקליפורניה בשנים האחרונות. הכנס ימשיך גם היום, אך אמש הציג מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד הרשת החברתית, את החידושים העיקריים בהם פייסבוק הולכת להתמקד בעתיד הקרוב. השנה פייסבוק הולכת להתמקד במציאות רבודה, מציאות מדומה, בשדרוג שירות המסנג'ר שלה ובשדרוג כלי הניתוח למנהלי עמודים. במהלך האירוע, צוקרברג גם התייחס לרצח ששודר בלייב של רוברט גודווין, בן ה-74 ואמר "יש לנו הרבה עבודה, אנחנו נמשיך לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי למנוע טרגדיות כאלה".

מציאות רבודה

סנאפצ'ט הייתה החלוצה בכל הקשור לפילטרים חיים בצורה כמעט מושלמת. פייסבוק בתגובה רכשה את MSQRD, שעושה בדיוק את אותו הדבר ולאחר מכן גם שילבה את הפיצ'ר במסנג'ר שלה. במהלך האירוע אמש, חשפה פייסבוק את הפלטפורמה שלה למציאות רבודה שתשולב ברשת החברתית ותחילה בסטורי החדש של פייסבוק (פיצ'ר שגנבה גם מסנאפצ'ט). הפלטפורמה בשם Camera Effects Platform, תזהה את מה שמצלמים, לדוגמה ספל קפה - ותציע לכם להוסיף אדים מעל הספל. לדברי פייסבוק הפיצ'ר יכלול מגוון רחב של אפקטים לשימוש קל ומהיר.

פיצ'ר מצלמה חדש של פייסבוק.
פילטרים חיים חדשים בממשק הצילום של פייסבוק.

לבלות במציאות מדומה

פייסבוק רוצה שלא נצא לעולם מהעולמות הווירטואליים שלה, ואמש היא הכריזה שהיא רוצה שנבלה עם החברים שלנו גם באמצעות משקפי מציאות מדומה. כל מה שצריך זה להרכיב את משקפי Oculus, חברת המציאות המדומה שפייסבוק רכשה, ולהוריד את אפליקציית Spaces הזמינה להורדה כבר עכשיו בחנות האפליקציות של Oculus.

כל משתמש יאמץ אווטר (דמות וירטואלית ייחודית) ואיתה ניתן יהיה לבלות בתוך תמונות ה-360 שלכם, לצייר על גבי המסך ועוד. הסרטון מהאירוע הפך לפופולרי במיוחד ולראשונה מציג את החזון של פייסבוק בכל מה שקשור לעולם המציאות המדומה החברתית ואיך הרשת החברתית רואה את העולמות האלו משתלבים.

מסנג'ר חכם יותר

שיתוף פעולה מעניין של אפל וחברת פייסבוק מגיע ישירות למסנג'ר ובאירוע אמש נחשף כי שירות המוזיקה, Apple Music, יגיע למסנג'ר. בחברה לא מסרו פרטים נוספים אך נראה כי האינטגרציה בין האפליקציות תאפשר למצוא שירים דרך המסנג'ר ולשתף אותם בקלות. פייסבוק מסנג'ר יזכה לעדכון ממש בקרוב ויתמוך באפליקציות צד שלישי שאותן ניתן יהיה להוריד בחנות האפליקציות החדשה של החברה. חנות האפליקציות תכלול גם בוטים שבהם ניתן להשתמש, היא תציג את הבוטים המובילים ותאפשר גם לחפש בוטים חדשים. אפליקציות צד שלישי במסנגר כוללות גם את ספוטיפיי, שתאפשר לשתף שירים, וגם את OpenTable באמצעותה ניתן לבצע הזמנה במסעדה, ישירות מהצ'אט.

בנוסף בפייסבוק מפתחים בינה מלאכותית שתספק הצעות רלוונטיות. לדוגמה, אם תדברו על ארוחת ערב, הבינה המלאכותית תציע להזמין לכם אותה באמצעות שותף חדש של החברה delivery.com. אם לדוגמה תבקשו מחבר לשלם לכם בחזרה, האפליקציה תקפיץ את האפשרות לשלם דרך פייסבוק ועוד. ככל הנראה שגם הפרסומות המותאמות לנו על בסיס השיחות שלנו בדרך. בחברה גם מנסים לדחוף את המשחקים בתוך המסנג'ר וכעת ניתן יהיה למצוא חלונית ייעודית שתזכיר לכם שיש משחקים במסנג'ר.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully