וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה יעלו הסמארטפונים הפופולריים בארץ אחרי ביטול מס הקנייה? בדקנו

19.4.2017 / 10:13

המס המושת כיום על מכשירים סלולריים המיובאים לישראל כולל את המע"מ (17%) ואת המכס (15%), מה שאומר שכשליש ממחירו הסופי של הסמארטפון הוא מס למדינה. אם תצא הרפורמה של כחלון לפועל, הרוכשים יזכו להנחה של עשרות ואף מאות שקלים לכל מכשיר

צילום: אבי כהן, עריכה: שמרית גולדשטיין

שר האוצר משה כחלון הציג אתמול (שלישי) את תכניתו הכלכלית, "נטו משפחה", במסגרתה יסובסדו צהרונים, יינתנו הטבות מס ויופחתו מכסים. לפי משרד האוצר, התכנית, שעלותה כארבעה מיליארד שקל בשנה ולא תחרוג ממסגרת התקציב, צפויה לחסוך אלפי שקלים בשנה לכל משפחה.

לפי הודעת משרד האוצר מאתמול, פרק 4 של התכנית כולל הפחתה וביטול מכסים על בגדי תינוקות, הנעלה ומכשירי סלולר. מס הקנייה על ייבוא סמארטפונים כיום עומד על 15 אחוזים והוא צפוי להתבטל לחלוטין. המשמעות היא חיסכון של כמה מאות שקלים או כמה עשרות שקלים (תלוי בסמארטפון) בקנייה שרובנו עושים פעם בשנתיים-שלוש. אבל זה אומר שהתחרות תהפוך להרבה יותר קשה מאחר וככל שהמכשיר יקר יותר כיום, כך ההוזלה תהיה משמעותית יותר והפער בין קטגוריות המחיר יצטמצם.

הדגם הכי זול של אייפון 7 עולה כיום ברשת iDigital, לדוגמה, 3,749 שקלים ואחרי ביטול המכס על ייבוא סמארטפונים מחירו צפוי לרדת ל-2,868 שקלים. גלקסי S7 של סמסונג יעלה 2,141 שקלים במקום 2,799 - מחירו כיום. באילת מחיר הסמארטפונים יהיה נמוך אפילו יותר בשל הפטור ממע"מ.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

כמה יעלו הסמארטפונים הפופולריים אחרי ביטול המכס?. ShutterStock
הוזלה של עשרות עד מאות שקלים לכל סמארטפון./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully