וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורשת הרייך השלישי: את נאס"א הקים מדען טילים נאצי שהוברח לארה"ב

24.4.2017 / 8:54

הטכנולוגיה ששימשה לשגר את צוות האסטרונאוטים של אפולו 11 לירח שימשה בתקופת המלחמה להרג של אלפי חיילים ואזרחים, אבל ארה"ב דאגה יותר למאזן הכוחות מול ברה"מ ביום שאחרי המלחמה והבריחה 126 מדענים נאציים לשטחה. כולם זכו לחסינות וחיים נוחים

הנחיתה על הירח

8 בספטמבר 1944, גרמניה משגרת את הטיל הבליסטי הראשון בעולם במהירות על קולית. קוראים לרקטה הזו V2 והיא תשנה את העולם בדרכים שהגרמנים לא היו מסוגלים לנחש באותה תקופה. במהלך מלחמת העולם השנייה נוצרו כ-3,000 טילים, שגרמו למותם של 7,250 אזרחים וחיילים. הטילים האלו היו פסגת הטכנולוגיה הגרמנית והציגו את היכולות המתקדמות של מכונת המלחמה הנאצית. היטלר התמקד רבות בפיתוחים טכנולוגיים שהפכו זמן קצר לאחר מכן לבסיס של תכנית החלל האמריקנית.

הגרמנים פיתחו כלים ששינו את זירת הקרב של אותה התקופה, ולאורך כל המלחמה מדענים רבים ערקו משורות הנאצים לבעלות הברית. כשגרמניה הפסידה במלחמה, מדינות רבות כולל קנדה, הוציאו לפועל במהרה מבצעים לגייס אליהם כמה שיותר מהנדסים כדי לא לאבד את הידע הרב שנצבר בזמן המלחמה לטובת בתי המשפט לפשעי מלחמה. אחד המבצעים המפורסמים ביותר הוא מבצע "פייפרקליפ" ("מהדק נייר", בעברית).

גרמניה הנאצית נכנעה רשמית בתאריך 7 במאי 1945 ומבצע "פייפרקליפ" החל כחודש וחצי לאחר מכן, בתאריך 20 ביוני 1945, אז אישר מזכיר המדינה האמריקני, קורדל הול, את העברתם של 126 מומחים לארה"ב. המומחים הנאציים הגיעו לאמריקה והועברו למדינת מרילנד כדי שיסווגו את המסמכים שהאמריקנים השיגו. המסמכים, שהגרמנים לא הספיקו להשמיד, אפשרו למדענים הגרמנים להמשיך את הניסויים בטילים ובטכנולוגיות הצבאיות ואחר כך, הם הועברו למתקן צבאי גדול בטקסס שם הם נדרשו להישאר במתקן והורשו לעזוב רק עם ליווי צבאי. לעתים הם כינו את עצמם "אסירי השלום".

ארה"ב הצליחה לגייס אליה אנשי מפתח בצבא הנאצי, בהם הוברטוס סטרגהולד, שפיתח חליפות חלל ומערכות תומכות חיים אחרות; ריינהרד גהלן, לשעבר ראש המודיעין הנאצי נגד הסובייטים שהועסק על ידי ה-CIA להפעלת 600 סוכנים נאציים באזור הסובייטי של גרמניה הכבושה; הביולוג הגרמני קורט בלום, שפיתח יכולות התקפיות והגנות כדי להתמודד עם פעילות לוחמה ביולוגית סובייטית; וילארד מאכל שנסע לגרמניה כדי להקים תכנית מיוחדת לחקר המרגלים הסובייטים ועוד. האמריקנים האמינו שהרוסים פיתחו תכניות שליטה במחשבות ורצו לדעת כיצד מרגלים אמריקנים יחזיקו מעמד מול יכולות אלו במידה ויתפסו.

שיגור רקטת V2 נאצית

אבל היהלום שבכתר, אם אפשר לכנות אותו כך, היה אחד מהאנשים המוכרים ביותר בתחום החלל - ורנר פון בראון, שפיתח את טילי ה-V2. פון בראון הוביל את תכנית החלל החדשה של ארה"ב, אותה רובנו מכירים כיום בשם נאס"א. נאס"א הוקמה בשנת 1958 והסתמכה רבות על פון בראון. שנתיים אחרי שהוקמה, חנכה סוכנות החלל את מרכז טיסות החלל מרשל, אליו העבירה את פון בראון ואת קבוצת הפיתוח שלו. פון בראון היה המנהל הראשון של מרכז מרשל וכיהן בתפקיד זה במשך לא פחות מעשור. אחרי שפיתח את הטיל הרצחני עבור הגרמנים, סיפר פון בראון כי הוא חולם על עולם שבו יעשה שימוש בטילים שלו למטרות שלום בלבד.

התוכנית הגדולה ביותר של המרכז הייתה פיתוח משגרי הסטורן, שהיו מסוגלים לשאת אסטרונאוטים לירח ועשה זאת כחלק מהגשמת חלומו לסייע לאדם להגיע לירח. בשנת 1969, טיל סטורן 5, שפותח במרכז מרשל, שיגר את צוות האסטרונאוטים של אפולו 11 לירח, בהם ניל ארמסטרונג שהיה האיש הראשון שהלך על הירח. שנה אחר כך, עבר פון בראון יחד עם משפחתו להתגורר בוושינגטון, שם מונה לממלא מקום מנהל התכנון במטה נאס"א ושנתיים לאחר מכן פרש מהסוכנות.

עם סיום תכנית אפולו, נתגלעו חילוקי דעות בין פון בראון לשאר ראשי נאס"א, מה שהוביל לפרישתו ביוני 1972. הוא הפך לסגן נשיא תעשיות "פיירצ'יילד" בג'רמנטאון, במדינת מרילנד, שם הוא פעל רבות להקמתו ולקידומו של מכון החלל הלאומי, ארגון שמכור יותר כיום בשם אגודת החלל הלאומית.

126 מהמדענים הנאצים שערקו לארה"ב קיבלו חיים נוחים וחסינות מפני תביעות. ממשלת ארה"ב החליטה להעלים עין מתרומתם של המדענים למכונת המלחמה הנאצית בזמן מלחמת העולם השנייה, מחשש שברית המועצות תגייס אותם לשורותיה ותיעזר בהם להשיג יתרון טכנולוגי על ארה"ב.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וורנר פון בראון, הפך לבכיר בתכנית החלל האמריקנית וחי חיים נוחים למרות תפקידו בפיתוח כלי נשק עבור גרמניה הנאצית./מערכת וואלה!, צילום מסך

צלב קרס על הירח?

ההיסטוריה המפוקפקת של נאס"א הצמיחה גם לא מעט תיאוריות קונספירציה, כשהפופולרית שבהן היא הטענה שהנאצים היו בכלל הראשונים שהגיעו לחלל ופיתחו כלי מלחמה וכלים מסתוריים בזכות ידע שקיבלו מחוצנים. אחת התיאוריות גורסת כי הנאצים הגיעו גם לירח וההוכחה היא צילום לוויין של נאס"א, לכאורה, משנת 2010 המציג צלב קרס גדול במכתש על הירח.

חובבי הקונספירציה טוענים כי היטלר היה עושה דברו של קרל האושופר, המכונה "מרלין המכשף של היטלר". האושופר מונה בשנת 1908 לנספח צבאי בטוקיו ועקב אחר ההתארגנות של הצבא היפני. שם הוא למד על התרבות ועל הפולחנים וזכה למוניטין של בעל כישורים על טבעיים. בשנת הוא 1919 יסד את חוות הוריל, שלטענת חובבי הקונספירציות, הייתה גרעין המפלגה הנאצית. האושופר טען כי מתחת לפני כדור הארץ קיימת ציוויליזציה מתקדמת שלה יש גישה לאנרגיית הוריל - הכוח החזק ביותר ביקום, באמצעותו ניתן לבטל את כוח המשיכה ולבנות עצמים מעופפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully