וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטנט חדש של אפל: לטעון את האייפון מהאות של ה-Wi-Fi

אילן גלר

30.4.2017 / 9:28

הפטנט של אפל מתאר את עיקרי השיטה, אך מחסיר ידע טכני רב שעשוי היה להסביר כיצד בדיוק הטכנולוגיה אמורה לעבוד, על כן קשה לשפוט כמה מתקדם המחקר אותו עורכת החברה בנושא. חיי סוללה ממשיכים להיות נקודת התורפה ברוב הסמארטפונים

אייפון 7 בטעינה. ShutterStock
כיום אין טעינה אלחוטית באייפון, למרות שהטכנולוגיה קיימת אצל המתחרים./ShutterStock

רוב מכשירי הסמארטפון המתקדמים בשוק, בהם גלקסי S8 החדש של סמסונג, תומכים בטעינה אלחוטית, אולם הטווח המקסימלי לטעינה זו קצר מאוד ולמעשה יש להניח את המכשיר ישירות על משטח הטעינה בכדי שהטכנולוגיה הזו תפעל כמצופה.

למרות שבמכשירי אייפון אין טעינה אלחוטית, באפל עובדים כבר על טעינה אלחוטית אמיתית, כזו שתאפשר להטעין את מכשירי הסמארטפון שלה בכל מקום בבית, גם אם הם מרוחקים עשרות מטרים מהמטען עצמו. בסוף השבוע נחשף פטנט שנרשם לאחרונה על ידי החברה, ומתאר בקווים כלליים כיצד מערכת שכזו עשויה לעבוד.

לפי מסמכי הפטנט, מתכוונת אפל לנצל את הטווח הגבוה של תדרי הקרינה האלקטרו-מגנטית המשמש בדרך כלל לתקשורת אלחוטית, החל מלוויינים ורשתות סלולר, ועד רשתות Wi-Fi ביתיות. באפל סבורים כי ניתן יהיה ליצור אלומת אנרגיה שתשודר לעברו של מכשיר הסמארטפון, ותהיה יציבה וחזקה מספיק בכדי לטעון אותו מבלי לגרום נזק בריאותי לבני האדם ובעלי החיים סביבו.

ראוטר. GettyImages
מה זה אומר מבחינת הקרינה בחדר, אם אפשר לטעון באמצעות הראוטר את הסמארטפון?/GettyImages

הפטנט של אפל מתאר את עיקרי השיטה, אך מחסיר ידע טכני רב שעשוי היה להסביר כיצד בדיוק הטכנולוגיה אמורה לעבוד. על כן קשה לשפוט כמה מתקדם המחקר אותו עורכת החברה בנושא, והאם יש סיכוי שנראה את הטכנולוגיה הזו משולבת כבר במכשירי האייפון בשנים הקרובות או שמה ניאלץ להמתין עוד כמה שנים עד להתגשמות החזון הזה, שמשמעותו היא למעשה סמארטפונים בעלי חיי סוללה כמעט לא מוגבלים, שכן הם נטענים כל העת.

חשוב להדגיש שרישום פטנט לרוב מגן על החברה במאבקים משפטיים עתידיים, ולא מדובר הפעם בפיתוח שמתוכנן ליישום קרוב. מלחמות פטנטים מול ענקיות כמו סמסונג וגוגל עלולות לעלות לאפל כסף רב ולכן יש חשיבות לרישום הפטנטים בשלב מוקדם ככל הניתן, בלי קשר לשלבי הפיתוח או היעדים שהוצבו.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully