וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חושבים בעולם? התכונות הישראליות שהופכות אותנו להיי-טקיסטים טובים

1.5.2017 / 8:37

בשיחה עם לא מעט בכירים, שהיגרו לישראל מחו"ל או כאלה שעובדים צמוד עם ישראלים, עולות כמה תכונות וכמה מאפיינים שזוכים להערכה רבה בעולם ההיי-טק. הראשונה שבהם היא החוצפה הישראלית, אבל גם המשפחתיות ועבודת הצוות מאוד מוערכים. ניסיון צבאי, אגב - יתרון

סטארט אפ. ShutterStock
"עבודה קשה, עבודת צוות וחוצפה"./ShutterStock

אחת הגאוות הכי גדולות של ישראל, ושל ישראלים, היא תעשיית ההיי-טק המקומית. בישראל יש יותר היי-טקיסטים, ביחס לאוכלוסייה, מכל מקום אחר בעולם; יש בארץ סטארט-אפים שהפכו לענקים בתחומם, יש ידע חדש שמיוצא לעולם ולא מעט מדינות, וחברות, שולחות את מיטב ציידי הכישרונות שלהם לישראל, להשיג להם מתכנתים ואנשי חזון.

מדי שבוע אנחנו שומעים על גיוסים ואקזיטים של סטארט-אפים גדולים וקטנים, חלק בכמה מיליונים וחלק במאות מיליונים, אבל מה שמשותף לכולם זה שמישהו בעולם זיהה בישראל פוטנציאל גדול. אבל מה הופך את ישראל למעצמת היי-טק עולמית? מה באופי הישראלי הופך אותנו ליזמים טובים כל כך? יש לא מעט תכונות ישראליות שלא זוכות להערכה בעולם העסקים, אבל ביום העצמאות הזה ניסינו לפענח מה ב-DNA הישראלי הופך אותנו לאנשי היי-טק מבוקשים? דיברנו עם בכירים בתעשייה שהגיעו מחו"ל לישראל או כאלו שעובדים צמוד באופן קבוע עם ישראלים, וגילינו שגם בעמק הסיליקון מנסים ללמוד מאתנו דבר או שניים.

"הסוד של העובדים הישראליים כבר לא ממש סוד", אומר לנו קרייג אברהמס, נשיא פיתוח עולמי ב-Playtika, חברת משחקי המובייל הגדולה בישראל. "העובדים הישראלים אצלנו בחברה הם בעלי מוטיבציה גבוהה, חשיבה אנליטית מפותחת, ויש להם תשוקה לנצח - משהו שאני רואה לעתים רחוקות בשווקים אחרים. רוח היזמות והתרבות של החדשנות חורגת מעובדים הנמצאים רק בסטארט-אפ והיא נמצאת גם בארגונים גדולים כמו פלייטיקה. השירות הצבאי הישראלי מספק בסיס איתן, כך שעובד צעיר כבר מצויד בניסיון ניהולי ובחלק מהמקרים כבר הספיק להיחשף לטכנולוגיות חדשניות".

"אני עובדת עם ישראלים כבר יותר מעשור", אומרת לנו איישה אוונס, מנהלת האסטרטגיה הראשית של אינטל. "הישראלים שמים את הדברים על השולחן ולא מוותרים - ניסיתי ליישם את זה בארה"ב ואני מנסה לעשות את זה לא רק בעבודה, אלא גם בחיים שלי. אני חושבת שאם מנקודת המבט שלך החיים טובים, אז תמצא גישה טובה לחיים.

"הייתי אצל משפחות ישראליות וגם חגגתי את חג הפסח ואני לא אשכח את זה. האנשים מאוד מחונכים; זה הצבא שנותן המון משמעת לאנשים ואחר כך הם גם מטיילים מסביב לעולם. אני חושבת שהם מחונכים מאוד וזה נותן להם יסוד מאוד טוב. הישראלים גם מאוד גאים בתרבות שלהם. כשמאחדים את התרבות, של 'כולם מכירים את כולם', יחד עם הרצון להצליח והחינוך הטוב עם הגיוון בחברה זה עוזר להעניק זווית ראיה מאוד רחבה".

לדברי אוונס, "כשנוסעים על כביש 2 מחיפה לתל אביב רואים את כל משרדי ההיי-טק וזה מרגיז אותי; אין סיבה שישראל לא תייצר מיליארד חברות היי-טק בדיוק כמו סיליקון ואלי. גם האקזיט של מובילאיי היה מדהים והיה שם כל כך הרבה יצירתיות. אותה יצירתיות מובילה לחברות היי-טק ישראליות בשווי של מיליארדים".

סטארט אפ. ShutterStock
הניסיון שמקבלים יוצאי הצבא הוא ענק"./ShutterStock

"יכולות גבוהות לחשוב מחוץ לקופסה"

לדברי ג'מאל אגאווה (Djamel Agaoua), מנכ"ל Viber, "אני מאוד אוהב ומעריך אצל הישראלים את האמביציה והישירות, תכונות שהן נכס לארגונים שפועלים בסביבה מאוד תחרותית כמו Viber. אם תציב עובד אמריקני מול משהו שעשו בצורה לא טובה, הוא יגיד 'זה נהדר, אבל אולי אפשר לעשות את זה קצת אחרת'; באותה הסיטואציה העובד הישראלי יגיד: 'זה גרוע', מבלי לייפות את הדברים. זה יכול להיות קשה לעתים, אבל זה יעיל. בסופו של יום, המטרה היא להשיג את הפתרון הטוב ביותר מהר ככל האפשר, אז תמיד עדיף לחתור לנקודה". עוד מוסיף אגאווה כי "האמביציה היא בליבת ה-DNA של הישראלים. עבורם, להצליח בארץ זה פשוט לא מספיק, וכולם מכוונים להצלחה גם ביתר 195 מדינות העולם, כי מבחינתם אין גבולות".

"החלק האוהב עליי בעבודה עם ישראלים הוא שיש להם המון ניסיון", אומר לנו ראסל לוי, סמנכ"ל הפיתוח של חברת CHORUS.AI, המנתחת שיחות מכירה באמצעות בינה מלאכותית. "בישראל הניסיון שמקבלים יוצאי הצבא הוא ענק ונותן להם יתרון רב על אחרים. בנוסף, אני מאוד מתחבר לעובדה שישראלים כנים מאוד וישרים, ואני באמת מאמין שזה דבר שעוזר להם. חשוב לי גם להגיד שהאוניברסיטאות בישראל מכשירות אנשים מאוד מקצועיים ורציניים בתחומים שונים". לדבריו, התכונה הישראלית שהיה הכי רוצה לאמץ היא החוצפה: "אני חושב שכבר יש לי קצת מזה אבל לא מספיק, לא ברמת הישראלים. כשאתה מפקפק בכולם ויודע לשאול את השאלות הנכונות אתה יכול להגיע רחוק. חוצפה זה בדיוק הפירוש של סטארט אפ בעייני - אתה פותח סטארט-אפ כי אתה מאמין שמישהו אחר לא פתר בעיה, שואל שאלות, מערער על דברים והנחות שנעשו לפנייך ודוחף את מה שאתה מאמין בו קדימה".

"עובדי ההיי-טק הישראלים מאוד להוטים לבצע פרויקטים", אומרת לנו קטרינה טרופימובה, מנהלת יחסי ציבור ותקשורת מרכז-מזרח אירופה וישראל בחברת HP. "אני חושבת שהישראלים מאמצים מהר את עולם ההיי-טק כי הם מבינים את האחריות הגלובלית ורואים את המשימה לייצג את ישראל ואת תעשיית היי-טק ברמה הגבוהה ביותר. מהאנשים שנפגשתי ועבדתי איתם, מרגישים שלישראלים יש יכולות גבוהות לחשוב מחוץ לקופסה, ולהביא רעיונות יצירתיים. העובדים הישראלים באים עם רוח חדשנות ייחודית שהופכת אותם ליוצאי דופן, יצירתיים ותמיד מוכנים לחדש. הם תמיד יכולים להסתכל מנקודת מבט חדשה ושונה לגמרי. לישראלים יש חום והם מאוד אנושיים. מה שאני לקחתי מהעבודה שלי עם הישראלים זה שלאורך השנים הפכתי להיות יותר פתוחה בעבודה שלי עם הפרטנרים הבינלאומיים, הפכתי את העבודה שלי עם העמיתים שלי לאישית יותר ואפילו יצירתית. אלו תכונות ישראליות שאני מאמינה שכולם צריכים לאמץ בשלב מסוים".

לדברי דנה אנדונדו, דירקטור שיווק תאגידי בחברת StartApp, "בשש השנים האחרונות אני עובדת ולומדת עם ישראלים רבים, שהפכו באופן מפתיע להיות החברים הכי טובים שלי. מה שמייחד את ההיי-טקיסטים הישראלים זו הישירות והפתיחות שלהם. אני באופן אישי, מאוד אוהבת את זה כי זה הרבה יותר יעיל לעבוד בצורה כזו. ככה אני יודעת מה באמת עובד טוב ומה כדאי לשפר. הישראלים ידועים בעולם בכך שהם עובדים מאוד קשה כדי להצליח ואם תוסיף לזה את העובדה שכל מה שהם עושים תמיד מבוסס תוצאות (Results oriented) אתה מקבל מתכון להצלחה. כמעט לכל אחד יש רעיון מבריק לפרויקט חדש, שיתוף פעולה אסטרטגי או ניתוח מעניין של מידע. אחרי כמה שנים של עבודה ממושכת עם ישראלים, סיגלתי לעצמי באיזשהו אופן את רוב התכונות שציינתי: ישירות, עבודה קשה ועבודה מבוססת מספרים. גם את חוש היזמות התחלתי לפתח עוד יותר בחודשים האחרונים, כך שבהחלט אפשר לומר שבמובן מסוים, אני הופכת להיות ישראלית".

צעירים עובדים מול מחשב. ShutterStock
"אם לאדם אחד יש בעיה, אחרים יציעו לעזור מרצונם החופשי"./ShutterStock

"עובדים יחד כמשפחה"

"הישראלים איתם אני עובד מאוד ידידותיים ועובדים יחד כמשפחה", מספר נורם ברדינגר, מפתח תוכנה בכיר בחברת Vonage, המספקת שירותי תקשורת מבוססי ענן. "הוזמנתי לליל הסדר על ידי עובד במחלקה שלי, שהכיר אותי רק שבוע. התכונה הישראלית שהכי הייתי רוצה לאמץ היא להיות קצת יותר רגוע בעבודה ומחוץ לעבודה (לא כולל הנהגים הישראלים בתל אביב). להיות רגוע לא אומר שלא עובדים קשה, זה אומר שהחברים שלי לעבודה למדו איך לעבוד חכם. מה שייחודי לעובדי היי-טק ישראליים היא עבודת הצוות שכולם לוקחים בה חלק. אם לאדם אחד יש בעיה, אחרים יציעו לעזור מרצונם החופשי. יש יותר דגש על ביצוע העבודה מאשר על קבלת קרדיט אישי. אני מרגיש שמוסר העבודה הישראלי בצוותים, והתחושה העוטפת של משפחתיות, הן התכונות שהופכים את עובדי ההיי-טק לכל כך מצליחים. חלק מהתכונות הללו נרכשו סביר להניח כשהם היו מאוד צעירים. הצבא מספק מסגרת ובונה קבוצות, כנראה שאותן תכונות עוברות למקומות העבודה והתוצאות יוצאות מן הכלל".

"SentinelOne היא חברה גלובלית המחזיקה משרדים בארה"ב, ישראל, אירופה ואסיה - לכן חשוב שכולם יהיו בקשר שוטף, ללא תלות במיקום הגיאוגרפי שלהם. הצוות בישראל מביא חשיבה חדשנית בכל דבר שהם עושים", אומרת לנו מאגלי בוהן, ראש מטה SentinelOne. "העובדים שלנו בישראל נלהבים מהעבודה שהם עושים ויש להם רצון להפוך את סנטינל לחברה מובילה בתחום אבטחת הסייבר. הצוות הישראלי מתקשר בצורה ישירה, דבר המסייע לשאר הצוות העולמי לעבוד במהירות ולקבל את ההחלטות הנכונות".

קובי איינברג, מנהל מוצר ב-Gett (לשעבר גט טקסי), עלה לפני כחודשיים לישראל מארה"ב, כדי לעבוד במרכז הפיתוח של החברה בארץ. התכונה הישראלית המועדפת עליו היא "ישירות; אתה מיד יודע מה הצד השני חושב לטוב ולרע, אין משחקים. אני באתי מהחוף המערבי בארה"ב, שם תרבות הפוליטקלי קורקט דורשת הרבה סבלנות וקריאה בין השורות. מה שהופך את הישראלים להיי-טקיסטים טובים אלה שתי תכונות עיקריות: חשיבה ותכנון גלובלי - יזמים ובעלי תפקידים בהיי-טק הישראלי מורגלים מתחילת הקריירה שלהם לתכנן ולמכור מוצרים לשווקים בעולם וזאת בניגוד למקבילים שלהם בארה"ב, הודו וסין שיכולים להתחיל ולסיים בשוק המקומי. בנוסף הישראלים ידועים בשבירת מוסכמות וחתירה למטרה במסלול הקצר ביותר; מה שמקשה עלינו בכבישים הופך אותנו ליזמים מלידה".

לדברי ג'נין סרג'נט, נשיאת חדשנות וקרנות בחברת Flex (לשעבר Flextronics), "הנוכחות שלנו בישראל גדלה עם כמעט 4,000 עובדים בשבעה מרכזים, מה שהופך אותנו למעסיקה הזרה השנייה בגדולה בישראל. ישראל הייתה בחירה מובנת מאליה; למעשה, מחוץ לגבולות ארה"ב, ישראל זו המדינה היחידה שמציעה את כל השירותים והיכולות שאנחנו מספקים. עובדה ידועה ומצוטטת רבות זה שישראל היא הסטארט-אפ ניישן, בעלת רוח יזמות ומתמקדת בהיי-טק במגוון רחב של תעשיות טכנולוגיות".

הבכירים והבכירות בעולם ההיי-טק איתם דיברנו אמנם הביעו את דעתם האישית, אבל קשה שלא להבחין בקו מחשבה דומה אצל כולם, בכל הנוגע לגישה הישראלית - החוצפה, הישירות, המשפחתיות והחשיבה המקורית הן שהופכות את ההיי-טקיסט הישראלי למוערך בעולם תחרותי כל כך. רובם גם הסכימו שהניסיון הצבאי, עבודת הצוות והגיוון התרבותי מעניקים יתרון נוסף. המציאות מוכיחה שלרוח הישראלית יש מקום לא רק בתעשיית ההיי-טק המקומית אלא בתעשייה הגלובלית, שמשפיעה על חיינו ועל חיי כל יושבי כדור הארץ.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully