וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצלמה המהירה בעולם לוכדת אור בתנועה. צפו

אילן גלר

5.5.2017 / 8:02

המצלמה החדשה, המשלבת בין תאורת לייזר ונוסחה כימית ייחודית, מהירה מספיק על מנת ללכוד תהליכים מולקולריים שאיש כנראה לא חשב שעין אדם תצליח אי-פעם לראות, כמו אור החולף דרך דף נייר

קולטת פוטונים של אור בתנועה דרך פיסת נייר

מעבדות מחקר וצלמים מקצועיים בכל העולם עושים שימוש במצלמות מהירות, המסוגלות ללכוד תהליכים שונים ולהציג אותם בהילוך איטי. עד כה קצב הצילום של המצלמות המהירות ביותר עמד על מיליוני תמונות בשנייה, אולם צוות באוניברסיטת לאנד השבדית הצליח לקבוע רף חדש ומדהים המקביל לחמישה טריליון (אלף מיליארדים) תמונות בשנייה אחת.

המצלמה החדשה, המשלבת בין תאורת לייזר ונוסחה כימית ייחודית, מהירה מספיק על מנת ללכוד תהליכים מולקולריים שאיש כנראה לא חשב שעין אדם תצליח אי-פעם לראות. מדובר בתהליכים פיזיקליים וביולוגיים שונים, כדוגמת אור החולף דרך דף נייר. החוקרים סבורים כי יצליחו לצלם בדרך זו גם פעילות מוחית, תגובות כימיות שונות, וכמובן גם פיצוצים - שחוץ מלהיראות מדהים, יכולים ללמד אותנו לא מעט על האופן שבו אנרגיה מתפשטת במרחב.

תחום המחקר העיקרי של צוות החוקרים האחראי להמצאה, אליקס קריסטנסון ואנדראס אן, הוא מנועי בעירה פנימית. על כן השימוש העיקרי במצלמה במהלך החודשים הקרובים יהיה לנסות ולפתח מנועים יעילים יותר ופחות מזהמים עבור מכוניות, משאיות ומטוסים, באמצעות מבט קרוב ומדויק מאי-פעם על התהליכים הכימיים המתרחשים בעת שריפת הדלק.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טוב, זו לא בדיוק מצלמת כיס סטנדרטית./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • צילום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully