המדריך

      אחת ולתמיד: איך לשבת עם הלפטופ כדי למנוע כאבים? שאלנו מומחה

      הצוואר תפוס, העיניים נעצמות, הכתפיים מתחילות לכאוב והרגל כבר מזמן כבר נרדמה - אם אחד או כל התסמינים האלה נשמעים לכם מוכרים זה כי גם אתם לא יודעים לשבת כמו שצריך מול המחשב. הגיע הזמן להפסיק להתעלם ולסגל הרגל חדש שישפר את חייכם

      • מחשב
      אם המחשב לא היה שם, התנוחה הזו הייתה נראית לכם מוזרה מאוד. (צילום: ShutterStock)

      המחשב האישי מלווה אותנו כבר כמה עשורים, ועדיין רובנו יושבים מולו כפופים ושמוטים, מניחים את הרגלים בזוויות שונות ומשונות, ומציבים למשך זמן ארוך את גופנו בתנוחות שהוא לא רגיל להיות בהן. כמובן שיש הבדל בין מחשב נייד למחשב שולחני אבל הנזק נגרם בעבודה על שניהם.

      לפעמים כשאנחנו שוקעים בעבודה, אנחנו לא שמים לב שאנחנו מבלים שעות בתנוחות מאוד לא טבעיות; הצוואר, הכתפיים, המפרקים, כפות הידיים, האצבעות, העיניים - כולם נפגעים. נכון, אנחנו שומעים כל הזמן שזה לא בסדר ומתעלמים ועדיין שום דבר נוראי לא קרה, אבל למה בעצם אנחנו מתעלמים? למה לא לסגל הרגל מעט שונה, לשבת קצת אחרת ולהתחיל להרגיש טוב יותר בעבודה מול המחשב?

      "עם השימוש הגובר במסכים רואים עליה בשימוש במשקפיים. וכשמתחילים לראות פחות טוב מתקרבים למסך ואז כל התנוחה של הגוף הופכת להיות יותר מכופפת; בית החזה נהיה יותר מקובע וזה יכול ליצור בעיות", מסביר לנו ארנון רביד, מנהל מכון פיזיותרפיה במחוז תל אביב של קופת החולים כללית. "במחשב נייד התנוחה מורכבת יותר ואילו במחשב נייח, כדי לנסות ולמנוע את כל הכאבים, צריך תחילה שהאמה תהיה תמוכה על גבי השולחן, כשהכתפיים רפויות ולא קפוצות בתנוחת 'לא רוצה'.

      טוב לדעת (מקודם)

      הלחצן שיכול להציל את חייכם באירוע לבבי או מוחי

      בשיתוף שחל
      לכתבה המלאה
      המסך צריך להיות ממוקם מעט נמוך מגובה העיניים, לא כל כך נמוך. (צילום: ShutterStock)

      "המסך צריך להיות מעט נמוך יותר מגובה העיניים, כלומר צריך להסתכל על המסך קצת מלמעלה, והכיסא צריך להיות בגובה שהאמות תמוכות על השולחן או על מסעדי הידיים של הכיסא. הרגליים צריכות להיות מונחות על הרצפה כך שכל כף הרגל נוגעת בקרקע. העכבר והמקלדת צריכים להיות ממוקמים כאשר שורש כף היד נמצאת עליהם".

      "הרבה פעמים אנחנו פשוט שוקעים לתוך הכיסא ואז גם מעמיסים על הגב התחתון, מעמיסים על הכתפיים ועל שורש כף היד. כשמתחילים את גלישת האגן בכיסא מרימים את הידיים בצורה לא טבעית לכיוון המקלדת ובמקום שהאמה תיתמך על ידי השולחן בעצם מקלידים באוויר. זה יוצר עומס גם על כתפיים וגם על כף היד. ישיבה לא נכונה מול מחשב יכולה לגרום לכאבי גב אבל מורגשת כבר בהירדמות של הרגליים, כאבי צוואר, כאבי ראש ועוד".

      לגבי מחשב נייד, מסביר לנו רביד: "אם המחשב הנייד מונח על שולחן אז האמות ושורש כף היד צריכים להיות ממוקמים באזור המקלדת. הבעיה העיקרית היא שהמסך נמוך יותר ואז צריך לעשות יותר הפסקות ויותר מתיחות של הצוואר, כדי להוריד את העומס מהצוואר. עקרונית לא מומלץ לשבת על מיטה או ספה, בשל העומס על הגב, ומומלץ גם לוותר על עבודה כשהמחשב עלינו. הכריות והמשטחים הייעודיים טובים לעבודה קצרה וקלה, כמו גלישה זריזה באינטרנט, אבל לא לעבודה אינטנסיבית ומשמעותית".

      >> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

      הידיים חייבות להישען על השולחן, אחרת אתם מקלידים באוויר ותופסים את כל השרירים. (צילום: ShutterStock)

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

        התרעות פיקוד העורף

          walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully