וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 18 המציא חזייה לגילוי סרטן

אילן גלר

8.5.2017 / 9:14

החזייה כוללת 200 חיישנים שונים העוקבים אחר שינויים בגודל, במשקל ובטמפרטורה של השדיים. שינוי קיצוני בכל אחד מהפרמטרים הללו עשוי להצביע על גידול סרטני שכדאי לבדוק והנתונים מדווחים באמצעות חיבור אלחוטי למחשב או לאפליקציה בסמארטפון

אילוסטרציה. ShutterStock
החזייה כוללת 200 חיישנים שונים. אילוסטרציה./ShutterStock

ג'וליאן ריוס קנטו, תלמיד תיכון בן 18 ממקסיקו, השתתף בתחרות ליוזמות טכנולוגיות מול סטודנטים אחרים מכל רחבי העולם, וזכה בפרס הראשון על המצאתו - חזייה המסוגלת להתריע באופן אוטומטי על חשד לסרטן. ההשראה להמצאה זו הגיעה מאמו של ג'וליאן, שנאלצה לעבור כריתת שד כפולה בשל המחלה. ג'וליאן ניסה לחשוב על שיטה שתסייע בגילוי מוקדם של המחלה, שמגביר את סיכויי ההחלמה בצורה משמעותית.

החזייה כוללת 200 חיישנים שונים העוקבים אחר שינויים בגודל, במשקל ובטמפרטורה של השדיים. שינוי קיצוני בכל אחד מהפרמטרים הללו עשוי להצביע על גידול סרטני שכדאי לבדוק. שינוי טמפרטורה, לדוגמה, עשוי להיגרם בשל ריבוי כלי דם באזור מסוים, המאפיין גידול. אלו הם בדיוק אותם הפרמטרים שמומלץ לנשים לבדוק בעצמן, אם כי רבות אינן מקפידות על בדיקות חודשיות, או לא מסוגלות לשים לב לשינויים קטנים.

הנתונים מדווחים באמצעות חיבור אלחוטי למחשב או לאפליקציה בסמארטפון, שתתריע באופן אוטומטי במקרה וקיים חשד למחלה, כאמור. הרעיון המבריק הזה זיכה את ג'וליאן בפרס של כ-20 אלף דולרים, וכעת הוא מקווה שחברה מסחרית כלשהי תבחר לאמץ את ההמצאה ותתחיל לייצר חזיות מצילות חיים במחיר הוגן.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully