וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמקול חדש בלי חלקים נעים - מייצר קול בעזרת חום

אילן גלר

9.5.2017 / 8:46

הרמקול החדשני עשוי מהחומר גרפן (Graphene), בעובי אטום אחד בלבד. מתברר שניתן להפיק צלילים כשמחממים ומקררים אותו, והחוקרים יצרו מעבד דיגיטלי שעושה את זה בדיוק רב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רמקול גרפן - בלי חלקים נעים בכלל./מערכת וואלה!, צילום מסך

גל קול הוא למעשה שינוי קל בלחץ האוויר. יותר ממאה שנים חלפו מאז המצאת הממברנה הנמצאת בלבו של כל רמקול, ואולי כעת נוכל להחליף סוף סוף את היריעה הדקה הדוחפת את האוויר ויוצרת את הצלילים. הטכנולוגיה הזו נמצאת בכל רמקול, מרמקול גדול ועוצמתי בהופעה ועד הרמקולים הזעירים הנמצאים בתוך אוזניות. מדובר בטכנולוגיה בעייתית, שמקשה על מהנדסים להגיע לתוצאות אידאליות. ממברנה קטנה מדי לא תפיק צלילים איכותיים, ובשביל להניע ממברנה גדולה צריך אנרגיה רבה.

כעת מוכנים חוקרים מאוניברסיטת אקסטר הבריטית להציג תחליף מהפכני: רמקול ללא חלקים נעים כלל. במקום הממברנה הקלסית, משתמש הרמקול החדשני בחומר גרפן (Graphene) - יריעה דו-ממדית של פחמן בעובי אטום אחד. מתברר שניתן להפיק צלילים כשמחממים ומקררים אותו, והחוקרים יצרו מעבד דיגיטלי שעושה את זה בדיוק רב, תוך צריכת אנרגיה מינימלית ושליטה מעולה בצליל הנוצר.

אם הטכנולוגיה הזו תהפוך למסחרית, עשויות להיות לה השלכות אדירות הרבה מעבר לרמקולים ואוזניות איכותיים יותר. החוקרים טוענים, לדוגמה, כי בעתיד ניתן יהיה לשלב רמקולים מבוססי גרפן בתוך מסכי סמארטפונים והטכנולוגיה תוכל לשמש גם לצורך ייצור מכונות אולטרה-סאונד איכותיות וקומפקטיות יותר, שיחליפו את הציוד המגושם שאנו מכירים כיום.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully