וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלינו, צחקנו, התרסקנו! הוברבורד הוא הדבר הכי כיפי ומסוכן שיש בארץ

כלי התחבורה האישי המינימליסטי הפך ללהיט ברחובות ישראל, בעיקר בקרב צעירים. מעריציו יספרו לכם שמדובר בכלי תחבורה יעיל ולא מסוכן יותר מקורקינט חשמלי, אבל הסימנים הכחולים על הגוף שלנו מספרים סיפור אחר. מה שבטוח - זה כיף מאוד עד שמישהו חוטף

דייב שחר

מה עדיין לא נאמר על הרכינוע (הידוע יותר בכינוי "הובר-בורד"), שמציף את רחובות ישראל בחודשים האחרונים? זה מסוכן מאוד, זה מגניב (במידה, כן?) וזה אחד הדברים הכי מהנים לשימוש; אבל זה ממש לא תחליף לכלי תחבורה אישי וזה הרבה יותר מסוכן ממה שנדמה לכם. אם ראיתם סרטון של מישהו טס על אחד וחשתם צורך עז לרכוש אותו לעצמכם, חפשו גם את סרטוני ההתרסקויות; יש הרבה יותר מהם ורובם ישכנעו אתכם שאולי זה לא שווה את הסיכון.

יש לא מעט דגמים של הוברבורד בישראל והדגם שאנחנו בדקנו הוא הסיטי קרוזר עם הגלגלים הגדולים. הפעם הראשונה שעולים על הקרוזר מלחיצה; צריך משהו לאחוז בו וכמה רגעים מתוחים כדי להתייצב, לפני שבכלל אפשר להתחיל לנסוע עם הכלי. כלומר כבר בשלב הזה לא מעט אנשים מוצאים את עצמם מרוחים על הרצפה, עוד לפני שהגלגלים זזו מילימטר אחד.

אחר כך צריך להבין איך לשלוט בכלי התחבורה המינימליסטי הזה, ולמרבה המזל תוך עשר דקות עוברים ממצב של תאונה ודאית לתנועה חלקה. זה השלב הבטוח, אחריו השאננות מתחילה לבעבע ומתחילים לקחת סיכונים. בשלב של נטילת הסיכונים ההתהפכות שלכם כמעט ודאית, אבל מצד שני גם לחצות איתו את הכביש או לעלות את שפת המדרכה השקועה הן פעולות מורכבות שכמעט לא ניתן לבצע ללא אימון. אחרי כמה שעות של משחק עדין בחדר פנוי, בפארק, או בחנייה נטושה, אפשר כבר לצאת עם הסיטי קרוזר לרחוב, אבל בניגוד לרצפה חלקה של משרד - המדרכה משובשת, הקרקע משופעת וקשה לדעת איך יסתיים כל ניסיון לעלות על מדרכה, כאמור.

למרות קוטנו, משקלו של הקרוזר עומד על 14.5 קילוגרמים ואין דרך נוחה להרים אותו, אפילו לא עם תיק הצד המאסיבי שהוא מגיע בתוכו. כדי לוותר על הטרטור אפשר לנסות לנסוע על הכביש, אבל אז הנסיעה הופכת למסוכנת פי מאה. הסכנה העיקרית בכלי התחבורה הזה היא גם מנגנון האיזון שבלבו של הקרוזר - כל גלגל מחובר למשטח עצמאי והקרוזר מאזן את עצמו כשאתם עליו. אם אתם מאבדים שליטה, הגוף שלכם מנסה להתאזן והאיזון הכפול - שלכם ושל המנגנון - יכול לשלוח אתכם לרצפה במהירות. איבוד שווי משקל לרגע אחד מכניס אתכם לסחרור, שצריך מיומנות לא ליפול בגללו. הכלי מגיע למהירות של 13 קמ"ש ובשל צורתו, כל אבן קטנה בדרך עלולה להסיט את אחד הגלגלים ולהביא לחוסר איזון.

אבל אחרי כל האזהרות, חייבים להודות - הסיטי קרוזר מהנה לשימוש יותר ממה שהוא מסוכן לשימוש. צריך המון אחריות כדי לדעת מתי להאט ולעצור, ולא לקחת סיכונים מיותרים אבל טרם נתקלנו בנסיין שלא התלהב מיד ונהנה מהחוויה. אבל בגלל שהקרוזר כל כך מהנה, הוא גם מספק לא מעט הזדמנויות לקבל החלטות לא נכונות.

הוברבורד. דייב שחר
הדגם הקרבי יציב יותר אבל הוא עדיין לא הדבר הכי בטיחותי שתעלו עליו./דייב שחר

הרגליים דווקא עובדות אקסטרה

בניגוד לדעה הרווחת, כי מדובר בכלי תחבורה מנוון, העמידה על הקרוזר מאמצת מאוד את שרירי הליבה, את הרגליים ואת האגן; זה אימון מעולה לשרירי התאומים וממש לא פשוט לעמוד לאורך זמן בזווית ולהשתמש ברגליים כדי לנווט.

המפרט של הכלי מציין שניתן לגמוע איתו מרחק של כ-15 קילומטרים בכל טעינה, האורכת 3-4 שעות. זה אמנם יעיל מאוד אבל כאמור לנסוע ככה 15 קילומטרים בעיר זה ממש לא פשוט, גם כשמשתמשים במסלולי האופניים בכל הזדמנות שאפשר. בניגוד לדגם הניניו, הקטן של החברה, דגם הסיטי קרוזר מצויד בגלגלים גדולים יותר (220 מילימטרים) עם אחיזת שטח וזה מורגש מאוד לטובה.

בכל גלגל מותקן מנוע 400 וואט עם ג'ירוסקופ עצמאי. יש לקרוזר מגבלת שיפוע מקסימלית של 15 מעלות, המסגרת שלו עשויה מאלומיניום והרבה רכיבי פלסטיק קשיח. מקדימה תמצאו צמד שורות של נורות לד המאירות את הדרך ביעילות. מאחור יש שני פנסי איתות אדומים שמוארים בעת נסיעה ובעת פנייה מאותתים אוטומטית לכיוון הפנייה.

בקרוזר יש שקע אחד לכבל טעינה ולצדו לחצן הפעלה וכיבוי. בעת ההפעלה קול הבוקע מהקרוזר מודיע שהכלי מחפש להסתנכרן עם אפליקציית סמארטפון, דרכה ניתן לקבל מידע רב נוסף על הנסיעה שלכם, לרבות מהירות בזמן אמת. הבעיה היחידה היא שלא ניתן להחליש את הרמקול והעוצמה גבוהה מאוד, כך שאם אתם מנסים להתגנב החוצה הקרוזר לא יאפשר זאת. מחירו באתר וואלה! שופס עומד על 2,990 שקלים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההתרסקות היא בלתי נמנעת - השאלה היא רק איך ומתי זה יקרה. אביחי שלנו נקע את היד, אגב./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully