וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI שילם לסלברייט הישראלית 900 אלף דולר כדי לפרוץ אייפון אחד?

אילן גלר

10.5.2017 / 8:11

המכשיר המדובר, מדגם iPhone 5c, היה ברשותו של המחבל סייד ריזוון פרוק, שרצח 14 אנשים בטרם נורה על ידי כוחות המשטרה. ה-FBI דרש בתחילה מאפל שתסיר את נעילת המכשיר, אך לאחר שזו סירבה בחר להיעזר בשירותי חברה פרטית

אייפון 4 סרטון רשמי.
אפל טוענת שהיום כבר אי אפשר לפרוץ כך את מכשיריה החדשים.

חקירת הפיגוע בסן ברנרדינו על ידי ה-FBI זכתה לכותרות בכל העולם, גם בשל הסכסוך המתוקשר בין הסוכנות האמריקנית לחברת אפל, שסירבה לפרוץ את נעילת מכשיר האייפון של המחבל. כעת מתברר כי ה-FBI שילם 900 אלף דולרים כדי לפרוץ את המכשיר.

הסכום המדהים הזה נחשף במהלך דיון בסנאט האמריקני, לאחר שה-FBI סירב למסור אותו לעיתונאים. הארגון עדיין טוען כי המחיר המדויק שהם שילמו איננו עניין ציבורי, אך הסנאטורית דיאן פיינשטיין, שהשתתפה בתדרוך לגבי הפרשה, חשפה אותו.

הסנאטורית פיישנטיין סבורה דווקא כי מדובר בסכום הולם, וכי "היו סיבות טובות לנסות ולהגיע למידע השמור במכשיר הזה". המכשיר המדובר, מדגם iPhone 5c, היה ברשותו של המחבל סייד ריזוון פרוק, שרצח 14 אנשים בטרם נורה על ידי כוחות המשטרה. ה-FBI דרש בתחילה, כאמור, מאפל עצמה שתסיר את נעילת המכשיר, אך לאחר שזו סירבה בחר להיעזר בשירותי חברה פרטית כדי לפרוץ את מערכת ההפעלה של הסמארטפון. המקרה הזה עמד להתגלגל לפתחו של בית המשפט אבל אז ה-FBI ויתר על התביעה נגד אפל בשל הצלחת חברת הסייבר הפרטית.

נציין כי בעוד שה-FBI לא מוכן לפרסם רשמית את שמה של החברה לה שילם תמורת הפריצה, לפי הדיווחים בתקשורת העולמית מדובר בחברת סלברייט הישראלית, מפתח תקוה. אפל מצדה טוענת כי מכשירי האייפון החדשים יותר שלה אינם ניתנים לפריצה באותה השיטה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully