וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלקסי S8 - סמארטפון מעולה שירגיז את רוב הימניים. סקירה

11.5.2017 / 10:08

שלא יהיו בלבולים - גלקסי S8 הוא מכשיר האנדרואיד הטוב ביותר שיש כיום בארץ אבל יש בו לא מעט מקום לשיפור: חיי הסוללה, מיקום חיישן טביעות האצבע, הכפתור הייעודי של ביקסבי, מצלמה שנלקחה הישר מהדגם הקודם ועוד

צלמים זמניים מורשים

חצי שנה מאתגרת במיוחד עברה על חברת סמסונג עם פרשת שחיתות שהסעירה את דרום קוריאה, מחיקה של מיליארדים בפיתוח וטיפול במשבר הגלובלי של נוט 7 המתפוצץ. מכשיר הדגל החדש של החברה, גלקסי S8, הושק בישראל בסוף חודש שעבר ורבים תהו האם הוא עדיין יהיה מכשיר האנדרואיד הכי שווה בשוק, בהתאם למוניטין שזכו לו מכשירי הדגל הקודמים של החברה.

כזכור, גם נוט 7 זכה לשבחים רבים בעת הכרזתו ואף כונה "מכשיר האנדרואיד הטוב ביותר". חודש לאחר מכן החברה כבר ביקשה לקבל את הסמארטפונים התקולים בחזרה ושחררה התנצלות רשמית שעלתה לה לא מעט כסף. בישראל, שלא נפגעה מפרשת נוט 7, נרשמו שיאי הזמנות מקדימות אבל האם הבאזז באמת מצדיק את רכישת אחד המכשירים היקרים כיום בארץ?

סמסונג גלקסי S8. מייקי לי, מערכת וואלה! NEWS
סמסונג גלקסי S8 וגלקסי S8 פלוס. חיי הסוללה של הפלוס הפתיעו לטובה לעומת הדגם הרגיל./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לי

עיצוב

אחרי שחברת LG הציגה מסך עם שוליים דקיקים ב-G6, סמסונג הציגה את ה-S8 עם המסך ה"אינסופי", שגם הוא מתהדר בשוליים מינימליסטיים וקצוות מעוקלים. העיצוב החדש שומר על הקו העיצובי האלגנטי המוכר של סמסונג אבל הצליח להפתיע אותנו בתשומת הלב הרבה לפרטים הקטנים, כמו לדוגמה המסגרת שעשויה ממתכת שונה משל ה-S7 ומרגישה הרבה יותר יוקרתית.

השינוי המשמעותי ביותר, עבור המשתמשים הוותיקים של סדרת גלקסי, הוא הסרת כפתור הבית הפיזי ומיקום חיישן טביעות האצבע בגב המכשיר, לצד עדשת המצלמה. כפתור וירטואלי בקדמת המכשיר, במקום בו היה פעם כפתור הבית, מזהה את עוצמת הלחיצה ומתפקד באופן דומה לכפתור הפיזי. מדובר בפתרון אלגנטי ונוח, אבל כזה שדורש הסתגלות של המשתמשים.

מצד שני, קורא טביעות האצבע בגב המכשיר אינו אידיאלי ולעתים קרובות בזמן השימוש תהינו מדוע סמסונג בחרה למקם אותו דווקא שם? הוא לא ממוקם באמצע המכשיר אלא בצדו הימני כך שתצטרכו אצבע גמישה במיוחד כדי לפתוח את המסך בתנועה אחת. פספסנו לא מעט את החיישן, מה שדרש מאתנו לסובב את המכשיר ולמקם את האצבע בגמלוניות. על הדרך הצלחנו גם ללכלך את העדשה, אבל חוץ מהמיקום הבעייתי של חיישן טביעות האצבע גלקסי S8 הוא אחד מהמכשירים היפים ביותר שיש היום בשוק וביד הוא מרגיש מאוד פרימיום.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סמסונג גלקסי S8. מייקי לי, מערכת וואלה! NEWS
הפלוס גדול מדי לעבודה ביד אחת, אבל הדגם הרגיל יושב בול גם אם יש לכם ידיים קטנות. הבעיה היא שהוא קצת חלקלק./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לי

מסך

ל-S8 הרגיל מסך בגודל 5.8 אינץ' ואילו ל-S8 פלוס מסך בגודל 6.2 אינץ'. ה-S8 פלוס, בהיעדר ניסוח אחר, פשוט גדול מדי. גם אם יש לכם ידיים גדולות תתקשו להחזיק אותו ביד אחת, שלא לדבר על גלילה של המסך האינסופי עם האגודל של היד האוחזת במכשיר. ל-S8 פאנל מסך מסוג SuperAmoled, בדיוק כמו בדור הקודם, רק שהפעם הוא מצופה בציפוי גורילה 5 שאמור להגן מפני שריטות ומכות. מדובר בפאנל איכותי שמציג צבעים עזים ועשירים, אך בדיוק כמו ב-S7, גם מהמסך הזה נעדרת החדות אותה ראינו במכשירים אחרים כמו LG G6 של המתחרה העיקרית מקוריאה. אורכו של ה-S8 הרגיל הוא 148.9 מילימטרים ולשם השוואה, ל-S7 Edge מסך בגודל של 5.5 אינץ' ואורכו 150.9 מילימטרים, כך שב-S8 מקבלים מסך גדול הרבה יותר במכשיר קומפקטי יחסית.

המסך ב-S8 וב-S8 פלוס מעוקלים ועד היום לא מצאנו יתרון בולט של מסך מעוקל על פני מסך שטוח, למעט עניין של טעם אסתטי. המסכים מגיעים ביחס של 18.5:9 וברזולוציה לא שגרתית של WQHD+. הופתענו לגלות שהמסך מגיע ברזולוציית ברירת מחדל של Full HD, כדי לשמור על חיי הסוללה וכשניסינו את הרזולוציה הגבוהה ביותר לא חשנו בהבדל. עם זאת, מדובר באחד המסכים הטובים ביותר שניתן למצוא כיום בסמארטפון וחווית הצפייה היא עדיין מצוינת.

סמסונג גלקסי S8. מייקי לי, מערכת וואלה! NEWS
רמקול אחד בלבד - לא מערך השמע הטוב ביותר שנתקלנו בו בלשון המעטה./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לי

חומרה

מבחינת המפרט אי אפשר לבוא לסמסונג בטענות - מדובר בחומרה המתקדמת ביותר שתמצאו כיום בסמארטפונים. ה-S8 שמגיע אלינו לישראל מצויד בערכת השבבים Exynos 8895 מבית סמסונג, לעומת ה-S8 שמשווק בארה"ב עם סנאפדרגון 835. שתי ערכות השבבים יחסית זהות, עם שמונה ליבות, לצד 4 גיגה זיכרון RAM. למכשיר 64 גיגה בייט לאחסון ובישראל אנחנו נהנים מזיכרון UFS 2.1 המהיר במיוחד ומספק יכולות קריאה של 700-800 מגה-בייט לשנייה, ואילו במדינות אחרות, לאור הביקוש הרב ומחסור במלאי של הזיכרון המהיר, הם מקבלים את המכשיר עם UFS 2.0 המציע מהירות קריאה של 500-600 מגה-בייט לשנייה. ההבדל, אם תהיתם, הוא משמעותי.

כמה שתנסו להעמיס על המכשיר, הוא יתפקד ללא שום בעיה וכל משימה שתתנו לו, הוא יבצע בקלות ובמהירות. בדומה לנוט 7, המכשיר מצויד בסורק קשתית עין, שעובד בצורה מהירה ונוחה. הופתענו לגלות שסורק הקשתית עובד גם בתנאי תאורה מאתגרים, הודות לחיישן אינפרה-אדום. הסורק עובד ממרחק יחסית קרוב כך שצריך לקרב את המכשיר לפנים אבל ברגע שמתרגלים, האופציה הזאת הופכת לנוחה הרבה יותר מקורא טביעות האצבע, שממוקם כאמור בצורה קצת בעייתית, לצד עדשת המצלמה; גם הוא עובד מעולה, אגב, ברגע שמוצאים אותו.

סמסונג הוסיפה אפשרות לביצוע מחוות באמצעות סורק טביעות האצבע, בדומה למה שמשתמשי וואווי רגילים אליו. בעת החלקת האצבע על הסורק מלמעלה למטה ניתן לפתוח את חלון ההתראות, לצד מחוות נוספות.

בדיוק כמו בדור הקודם, גם גלקסי S8 חסין למים ואבק בתקן IP68 המחמיר (עומק של מטר וחצי למשך חצי שעה). ה-S8 מציע מסך מעולה אבל אין לו יכולות מולטימדיה אמיתיות; הוא מצויד ברמקול אחד, שעושה עבודה טובה אך איכות השמע הכללית של המכשיר היא לא מהטובות ביותר. S8 הוא המכשיר הראשון שמצויד בבלוטות' 5, ולמרות שאין לטכנולוגיה יתרון משמעותי על פני גרסאות נפוצות יותר, אפשר לחבר שני רמקולים במקביל וברגעים המתאימים האפשרות הזו מועילה מאוד. מבחינת קישורית אינטרנט, המכשיר מצויד באנטנת MIMO 4X4, המבטיחה עוצמה וקליטה משופרות.

ל-S8 סוללה בקיבולת 3,000 מיליאמפר-שעה ואילו ל-S8 פלוס סוללה של 3,500 מיליאמפר-שעה. מכשיר הדגל החדש של סמסונג מציע חיי סוללה גבוליים ובשימוש אינטנסיבי תתקשו לסיים איתו יום עבודה שלם, אבל לפחות הוא תומך בטעינה מהירה ומגיע עם מטען מהיר בערכה ללא תוספת תשלום. חיי הסוללה של S8 פלוס טובים יותר ותצליחו להגיע איתו לשעות הערב המאוחרות עם 20 אחוזי סוללה לפחות.

סמסונג גלקסי S8. מייקי לי, מערכת וואלה! NEWS
נו באמת, בכל פעם שפותחים את המכשיר צריך ללכלך את העדשה?/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לי

מצלמה

כדי לקרוץ יותר לצעירים, וחובבי רשתות חברתיות, סמסונג עדכנה את ממשק המצלמה שיכלול אפקטים מיוחדים, כמו מסכת הכלב מסנאפצ'ט, וסטיקרים מיוחדים. אלה מצטרפים לפיצ'רים הוותיקים כמו שינוי גוון העור. המצלמה הראשית בגב המכשיר זהה למצלמה של גלקסי S7 כך שבתחום הזה אין שום שדרוג. מצד שני, המצלמה עדיין איכותית מאוד ביחס לשאר המכשירים בשוק ותספק תמונות מצוינות בכל תנאי התאורה. מערך הצילום כולל חיישן 12 מגה-פיקסל עם פיקסלים מוגדלים של 1.4 מיקרון ומפתח צמצם f/1.7. גם בלי שדרוג, אין ספק שזו עדיין מצלמת הסמארטפון שמפיקה את התמונות הטובות ביותר בחושך.

המצלמה הקדמית, לעומת זאת, זכתה לשדרוג משמעותי וחובבי הסלפי ישמחו לגלות מצלמת 8 מגה-פיקסל עם חיישן פוקוס אוטומטי ומפתח צמצם f/1.7. המצלמה הקדמית מספקת תמונות סלפי מפורטות מאוד, גם בתנאי תאורה מאתגרים וגם המצלמה הזו היא אחת ממצלמות הסלפי הטובות ביותר כיום. למרות השדרוג של המצלמה הקדמית בלבד, ל-S8 יש עדיין את אחד ממערכי הצילום המתקדמים ביותר שנתקלנו בהם. או במילים אחרות: זה לא היה שבור, וטוב שלא "תיקנתם".

ממשק

בתחילת דרכו, הממשק הייעודי של סמסונג, TouchWiz, היה מסורבל, איטי ולא נוח אך מדי השקה מצליחה החברה לשפר ולשדרג אותו. כיום הממשק של סמסונג מציע את אחת מגרסאות האנדרואיד הטובות. TouchWiz מבוסס על אנדרואיד 7.0 והוא כולל גם את העוזרת הדיגיטלית החכמה החדשה של החברה, ביקסבי.

ביקסבי נועדה לתת מענה לסירי ול-Google Now ואפילו זכתה לכפתור ייעודי בצדו השמאלי של המכשיר. אם לסכם את המהלך הזה בשתי מילים: ביג מיסטייק. הכפתור הזה מיותר כי ביקסבי אינה זמינה כלל וגם אחרי שתושק ייקח לה זמן לדבר בעברית. בנוסף סמארטפונים כיום פונים לכיוון של צמצום הלחצנים לטובת ממשקי מגע והוספת לחצן מרגישה כמו צעד לאחור. כיום ביקסבי מציגה חדשות ומידע, כמה צעדים הלכתם, מה מזג האוויר ובעיקר המון מידע לא שימושי. את האופציה לשנות את ייעוד הלחצן סמסונג ביטלה במהרה בעדכון גרסה.

מסך הנעילה של ה-S8 מציג את השעה, וחיווי על התראות בכל עת (Always On) כדי לחסוך פתיחה של המכשיר ובזבוז סוללה רק כדי לקרוא את השעה. כמו כן, המכשיר מגיע עם דפדפן של סמסונג, שהוא פשוט יותר מכרום של גוגל והרבה יותר אינטואטיבי. הממשק מגיע עמוס באפליקציות של סמסונג ומיקרוסופט אך מרבית האפליקציות יחסית שימושיות באופן מפתיע. הממשק מלוטש ומהודק הרבה יותר מבעבר ומצליח לייחד את המכשיר משאר הגרסאות בצורה מוצלחת.

סמסונג גלקסי S8. מייקי לי, מערכת וואלה! NEWS
מושלם הוא לא, אבל יש לדגם הפלוס הרבה מה להציע למשתמש הכבד./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לי

שורה תחתונה

נכון לכתיבת שורות אלו, גלקסי S8 הוא הסמארטפון המתקדם ביותר שניתן להשיג בישראל, למרות שיש לנו לא מעט טענות כלפיו. המצלמה שלו מיושנת אבל עדיין ללא מתחרים בתנאי תאורה גרועים והחומרה שלו מתקדמת הרבה מעבר לצורכי המשתמש הממוצע. העיצוב שלו מרשים מאוד, ונעים במיוחד למגע, המסך ללא פשרות (למרות דיווחים מהעולם על רגישות יתר למכות) וסורק קשתית העין עובד מעולה. התאכזבנו מעט מחיי הסוללה - מה שמסתמנת כבעיה המרכזית של מכשירי הפרימיום השנה אצל מרבית היצרניות - ומיקום קורא טביעות האצבע יגרום לכם ללכלך את העדשה ולבזבז זמן מיותר לנסות לאתר אותו. במחיר של 3,299 שקלים לגרסה הרגילה ו-3,699 ל-S8 פלוס הוא אולי לא מכשיר הפרימיום המשתלם ביותר בישראל אבל אין ספק שהוא נותן תמורה מעולה לכסף. בנוסף, הערכה של המכשיר כוללת מטען מהיר ואוזניות AKG סופר-איכותיות כך שאפשר להגיד לסמסונג תודה שהיא השקיעה בפרטים הקטנים עד הסוף, ולא רק בגימור הסמארטפון.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully