וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע פראי: רובו-צוללן משדר חי ביוטיוב מקרקעית האוקיינוס כבר שבועיים

אילן גלר

11.5.2017 / 8:43

בין הצילומים המרהיבים שאותם כבר הצליח הרובוט לצלם תמצאו תיעוד של שלד לוויתן עצום המונח על קרקעית האוקיינוס, לאחר שגופתו עוקלה לחלוטין בידי חיות הים. הרובוט הצליח ללכוד גם סרטנים שונים במהלך מסעות ציד מוצלחים, וגם הרים ובחן מקרוב צדפות ודגים

"הסייר העולמי" (Global Explorer) הוא רובוט-צוללת הנשלט מרחוק, שיצא לפני כשבועיים למסע מחקר מרתק באחד המקומות המסתוריים ביותר בעולם - קרקעית האוקיינוס האטלנטי, באזור המרוחק כשמונים קילומטרים מחופה המזרחי של ארה"ב. גזים כגון חמצן ומתאן מבעבעים שם מתוך קרקעית הים, וצורות חיים משונות הצליחו להתאים עצמן לסביבה זו ולהתקיים בתוך החשיכה המוחלטת.

בעוד שבדרך כלל היינו שומעים על תוצאותיו של מחקר כזה שבועות אם לא חודשים לאחר סיומו, הפעם נושא הרובוט על גבו מצלמת רשת המעבירה את מסעותיו בשידור חי דרך אתר יוטיוב. הגולשים מוזמנים להצטרף בכל רגע, ומאחר והרובוט עורך טיול במקום שהטבע בו כה קיצוני ושונה מהמוכר לנו, כמעט כל רגע בשידור מספק הצצה למשהו מעניין.

בין הצילומים המרהיבים שאותם כבר הצליח הרובוט לצלם תמצאו תיעוד של שלד לוויתן עצום המונח על קרקעית האוקיינוס, לאחר שגופתו עוקלה לחלוטין בידי חיות הים. הרובוט הצליח ללכוד גם סרטנים שונים במהלך מסעות ציד מוצלחים, וגם הרים ובחן מקרוב צדפות ודגים. המסע הנוכחי צפוי להימשך עד ה-11 במאי, אך החוקרים כבר מתכננים משימות נוספות שיועברו גם הן בשידור חי באינטרנט.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלד לוויתן./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סרטנים זוללים./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully