וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת זיהוי פנים סייעה להורים לאתר את בנם ברשת אחרי 27 שנה

12.5.2017 / 9:41

לפי דיווח של ממשלת סין, כ-70,000 ילדים נחטפים מדי שנה כדי להימכר לעבדות, לזנות או למשפחות חשוכות ילדים. אפליקציה המבוססת על מאגר תמונות פנים גדול מצליחה להשיב חלק מהילדים להוריהם, לפעמים אחרי שנים רבות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כדי להיכנס למאגר צריך להעלות שתי תמונות של הילד שנעלם. לדברי החברה, ילדים שנחטפו מאותרים מדי שבוע./מערכת וואלה!, צילום מסך

זוג הורים ממחוז צ'ונגצ'ינג שבמרכז סין הצליחו לאתר את בנם, שנחטף 27 שנה קודם לכן מבית הספר בזכות טכנולוגיה לזיהוי פנים של ענקית החיפוש הסינית Baidu (המקבילה המקומית לגוגל). לפי דיווח באתר Vocativ, כשפו גואי הסיני היה בן 6 הוא נחטף על-ידי כנופיה שמכרה אותו למשפחה מאמצת בסין - שם התופעה הפכה למכת מדינה עם כ-70 אלף חטיפות של ילדים (רובם בנים) מדי שנה.

ההורים העלו שתי תמונות ישנות של בנם לאפליקציית זיהוי הפנים של ענקית הרשת הסינית בסמארטפון, אחת לפני כ-9 שנים והשנייה בחודש ינואר השנה. למזלם ולשמחתם של ההורים, נמצאה התאמה על בסיס מאגר הפנים של חברה בסין ששמה לעצמה למטרה לאחד ילדים חטופים.

חברת Baobeihuiji, המפעילה את מאגר הפנים של הילדים החטופים, הודיעה בשנת 2013 כי תאחד כוחות עם Baidu ותשתמש בשרותיה כדי לעזור להורים רבים. המאגר פועל בשיטת חוכמת ההמונים, ומבוסס על תמונות שמעלים המשתמשים עצמם וביוזמתם. כדי להיכנס למאגר יש צורך להזין שתי תמונות לאפליקציה ואם נמצאת התאמה הם יקבלו מיד הודעה לסמארטפון.

זיהוי פנים. ShutterStock
טכנולוגיית זיהוי פנים פופולרית מאוד בשנים האחרונות בעיקר בסין./ShutterStock

למרבה הצער, את ההתראה הראשונה קיבלו ההורים כשנמצאה התאמה עם אדם אושפז בבית חולים בעקבות מחלה. בחודש שעבר, הצליחו השניים לראות פניו בשיחת וידאו בסמארטפון. "מאוד התרגשתי לראות את בני הבוגר בסמארטפון לאחר 27 שנה", סיפרה האם לכלי התקשורת בסין.

טכנולוגיית זיהוי פנים תפסה תאוצה בשנים האחרונות בכל העולם אבל בסין בפרט. למעשה, כבר היום מותקנות מערכות כאלו בכניסה למתקנים ממשלתיים כשהאזרחים עצמם סורקים את פניהם במקום להציג תעודה מזהה. בעתיד, מבטיחים בחברה, יותקנו מאות מערכות כאלו בכל רחבי המדינה, לרבות בנמלי תעופה, תחנות רכבת ועוד כדי לאתר ילדים חטופים אבל גם כדי להדק את הפיקוח על האוכלוסייה.

לפי דיווח של ממשלת סין, כ-70,000 ילדים נחטפים מדי שנה כדי להימכר לעבדות, לזנות או למשפחות חשוכות ילדים. לטענת מפעילי המאגר, מדי חודש מאוחדות כמה משפחות בזכות המאמץ המשותף של המשתמשים והרשויות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully