וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכיבו אוזניות! זה הדבר הכי מגניב שייצא לכם לשמוע השבוע

15.5.2017 / 8:59

נכון, זה לא קטע חדש במיוחד אבל לאחרונה אשליית הקול הזו צוברת תאוצה בווטסאפ בישראל. מתי הקליטו את הקטע לראשונה, איך זה גורם למאזין להרגיש עקצוצים בקרקפת ואיפה אפשר למצוא עוד קטעים מגניבים כאלה?

רק עם אוזניות!

"קודם כל, אם אין לכם אוזניות, לא שווה לפתוח את זה. אורקל פיתחו סאונד של 4 מימדים" - כך נפתחת הודעת טקסט שרצה בשבועות האחרונים בקבוצות ווטסאפ בישראל בצירוף של קובץ סאונד מגניב במיוחד הגורם לכם להרגיש שאתם ממש במספרה; כן, כולל מכונת התספורת שמזמזמת לכם על הראש וגורמת לעקצוצים.

אז קודם כל חשוב להבהיר, ממש לא מדובר בפיתוח סאונד של אורקל בארבעה-ממדים ולמעשה קובץ הקול הזה קיים כבר משנת 1996 אבל עדיין מדובר בקטע קול מאוד מיוחד, שמעניק חוויית האזנה ריאליסטית להפליא. הקטע הזה רץ כבר שנים רבות בכל מני פינות ברשת ולאחרונה הוא חזר להיות ויראלי בישראל.

כדי ליהנות מהחוויה המקסימלית, חובה להרכיב אוזניות, להיום במקום שקט (בלי רעשי רקע שחודרים לאוזניים) ולעצום את העיניים. כחצי דקה לתוך הקובץ תתחילו להרגיש על ראשכם תחושות שמעוררים האפקטים הקוליים. "היי, מה שלומך? אתה כאן בשביל התספורת הווירטואלית?", אומר הספר בהקלטה, ואם תעקבו אחר ההנחיות תרגישו כאילו הוא עומד ממש לשמאלכם ומדבר אליכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודעה שרצה בווטסאפ./מערכת וואלה!, צילום מסך

את התחושה הריאליסטית משיגים באמצעות טכנולוגיית הקלטה ייחודית בשם "הקלטה בינאורלית"; מבצעים אותה על ידי ראש מיוחד המדמה את הראש שלנו, כשבתוך תעלת האוזניים שלו בנויים מיקרופונים המאפשרים לשמור את המיקום המדויק של הסאונד וכך לייצר מפה סביבתית באמצעות קול.

כשמאזינים לקטעים המוקלטים בשיטה זו ניתן ממש להבדיל בעצמים שזזים לכאורה במרחב, ומי שנהנה מדמיון עשיר יצליח בקלות לדמיין את כל הסיטואציה. אגב, אם תרצו להצטייד בראש המיוחד כדי להקליט סאונד שכזה בעצמכם, תאלצו להיפרד מסכום של כ-8,000 דולרים (כמעט 30,000 שקלים).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך נראה הראש המקליט./מערכת וואלה!, צילום מסך

האודיו הבינאורלי קיים כבר עשרות שנים, אבל תעשיות המוזיקה מעדיפות שלא להשתמש בו, אף על פי שהאזנה להקלטה של הופעה חיה עם ציוד הקלטה שכזה, צפויה להיות הרבה יותר מציאותית. תעשיות המוזיקה מעדיפים לשפר באופן מלאכותי את המוזיקה ולא להקליט בצורה טבעית, שכוללת את כל רעשי הרקע הכי קטנים.

באינטרנט, אגב, אפשר למצוא קטעים רבים שהוקלטו בשיטה הזו. חפשו בגוגל או ביוטיוב את צירוף המילים Binaural Audio ופנו לכם זמן לשבת ברוגע כדי לשפר את החוויה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

עוד קטע בינאורלי קצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully