וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל מציגה: במקום לחפש במילים - לצלם את האובייקט

18.5.2017 / 10:06

וגם: עוד מציאות מדומה, החידושים של אנדרואיד 8, חיסכון בסוללה, חנות אפליקציה בטוחה יותר ועוד. אירוע המפתחים של ענקית האינטרנט נפתח אמש בקליפורניה עם הרבה הכרזות מעניינות, וגם כמה שלא. זה כל מה שצריך לדעת

ועידת המפתחים של גוגל נפתחה אמש ולראשונה מזה 10 שנים, היא התקיימה במשרדי החברה בקליפורניה. באירוע ששודר בלייב מסביב לעולם, ונמשך כשעתיים, חשפה ענקית האינטרנט מעמק הסיליקון את השירותים והמוצרים שלה לשנה הקרובה. גרסת האנדרואיד הבאה, אנדרואיד O, ככל הנראה תהיה זמינה כבר בחודש ספטמבר, וגרסת בטא שלה זמינה למפתחים כבר עכשיו. בגוגל סיפקו קצת סטטיסטיקות ושיתפו כי שבע חברות הליבה של אלפבת (חברת האם של גוגל), נותנות שירותים ליותר ממיליארד משתמשים מדי חודש. עוד הוסיף מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי, כי יש יותר משני מיליארד משתמשי אנדרואיד ברחבי העולם.

ההכרזה המעניינת ביותר באירוע הייתה של אנדרואיד O (אנדרואיד 8), שעדיין לא קיבלה שם רשמי של ממתק אבל כבר זמינה, כאמור, להורדה בגרסת מפתחים. מערכת ההפעלה החדשה תתמקד בעיקר בחיסכון באנרגיה וזמן תגובה מהיר יותר של אפליקציות. אחד מהדברים בהם גוגל תתמקד זה חיסכון בסוללה והפעם נראה שגוגל קלעה בול לנקודת התורפה העיקרית של רוב מכשירי הפרימיום שהושקו מתחילת השנה.

אנדרואיד 8 תחסוך באנרגיה על ידי הגבלת השימוש בשירותי המכשיר, עדכוני המיקום ושידורים מתפרצים. בנוסף חנות האפליקציות תוסיף אפשרות התראות על אפליקציות שזוללות סוללה ואף תמנע מהם את זה. אנשי גוגל סיפרו כי הם עובדים לאחרונה על שדרוג שיאפשר לאפליקציות לרוץ בצורה חלקה יותר עם זמן תגובה מהיר יותר בצורה משמעותית. באפליקציות של גוגל כמו Google sheets זמן ההפעלה יהיה מהיר פי שניים.

במהלך האירוע, הכריז מנכ"ל גוגל, סנדור פיצ'אי, כי החברה תתמקד בעתיד הקרוב בבינה המלאכותית ואף הקימה מחלקה חדשה שכל עיסוקה יהיה בפיתוח שירותים ומחקר. אחד מהכלים שאנחנו צפויים לראות הוא העתקה והדבקה חכמה של טקסט על ידי למידה של בינה מלאכותית. כלומר, באנדרואיד O המשתמש לא יצטרך לסמן את כל המלל שהוא רוצה להעתיק אלא התוכנה תדע לחזות את מה שהוא רוצה להעתיק וכל מה שהוא יצטרך זה ללחוץ לחיצה כפולה, והטקסט הרצוי יסומן.

חידוש נוסף הוא בשירות הענן גוגל Photos; האפליקציה תזכיר לכם לשתף את התמונות שלכם ותציע לכם אנשים ספציפיים לשתף איתם אתת התמונות. אם תרצו להפוך את התמונות שלכם לאלבום ממשי, תוכלו לעשות זאת תמורת 9.99 דולרים בארה"ב ואת בחירת התמונות, תעשה הבינה המלאכותית של גוגל.

אנדרואיד 8 תקבל עדכון אבטחה משמעותי, הישר לחנות האפליקציות שתכלול שכבת אבטחה נוספת. אותה שכבת אבטחה תסרוק את האפליקציות ותבדוק האם קיים בהן איום באמצעות בינה מלאכותית שסורקת נוזקות. חנות האפליקציות כעת תזהה את אותן אפליקציות בעיתיות ותסיר אותן בצורה אוטומטית. התפריט המיוחד יהיה זמין תחת האפליקציות המותקנות, בחנות האפליקציות. אותה שכבת אבטחה תעזור גם לחסום את המכשיר מרחוק, למחוק אותו או לגרום לו לצלצל במקרה שהוא אובד או נגנב. היכולת הזו תהיה זמינה גם למשתמשי אנדרואיד Wear, מערכת ההפעלה לשעון החכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

במקום לרשום - לצלם

Google Lens - במהלך האירוע הציגה גוגל בינה מלאכותית שתזהה תמונות ותבין בדיוק מה הולך בתמונה, בווידאו או בשידור חי. לדוגמה, אם תכוונו את עדשת המצלמה לכיוון פרח, האפליקציה תדע לזהות בדיוק את סוג הפרח. אם תשתמשו בתוכנה כדי לצלם את שלט המסעדה, תוכלו לגשת בצורה פשוטה לחוות דעת ואינפורמציה נוספת על המקום.

בנוסף תדע האפליקציה להתחבר בצורה פשוטה לרשת האינטרנט הביתית שלכם, על ידי כיוון המצלמה לראוטר. התוכנה תוכל לעזור לכם גם לנהל את היומן בצורה נוחה, אם תצלמו שלט של הופעה עם התאריך, אותה הופעה תתווסף בצרוה אוטומטית ליומן שלכם ואפילו אם תרצו - תוכלו לרכוש כרטיסים ישירות מהאפליקציה.

גוגל הציגה את מערכת ההפעלה אנדרואיד GO, המיועדת עבור מכשירים זולים המשתמשים בחומרה חלשה יחסית. מערכת ההפעלה הותאמה במיוחד עבור מפרט חלש וצורכת פחות זיכרון. גוגל שיתפה כי GO תהיה זמינה במהלך שנת 2018 ואחר כך היצרנים יוכלו להשתמש בה. מערכת ההפעלה מיועדת בעיקר למדינות מתפתחות, שם תשתית הרשת הסלולרית אינה ברמה גבוהה ויש צורך למכשירים חסכוניים גם בדאטה.

VR / AR

גוגל לא נוטשת את פלטפורמת DayDream למציאות מדומה. החברה תשתף פעולה עם HTC ולנובו ותייצר משקפי מציאות מדומה כשהמסך יהיה כבר בפנים ולא תהיה תלות בסמארטפון. המשקפיים של HTC ולנובו יהיו זמינים במהלך השנה ויעשו שימוש בערכת השבב המתקדמת של קוולקום, סנאפדרגון 835, ובטכנולוגיית המיפוי התלת-ממדי של גוגל, "טנגו".

עוד הציגה החברה תוכניות למשקפי מציאות מדומה ורבודה שילמדו את המיקום שלכם ותזהה את הסביבה שלכם. מדובר ביכולת דומה שהציגה חברת אינטל בתערוכת ה-CES בתחילת ינואר השנה. למעשה, המשקפיים יזהו את האובייקטים שנמצאים בסביבתכם ואולי אף ישלבו אותם כחלק מהמשחק.

עוד הציגה החברה תמיכה בווידאו 360 מעלות ביוטיוב, שיפור משמעותי של העוזרת של גוגל עם פתיחת העוזרת עבור מפתחים ותמיכה בארבע שפות נוספות. גם הרמקול החכם, גוגל Home, זכה לעדכון וכעת ניתן יהיה לקיים באמצעותו שיחות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully