וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקר גילה ברשת מאגר של 560 מיליון סיסמאות. האם שלכם שם? בדקו

אילן גלר

18.5.2017 / 10:14

המאגר הזה זמין לגישה בקלות יחסית, מאחר והוא מאוחסן על כמה מחשבים שאינם מאובטחים היטב; לא ברור אם מתוך רשלנות או בכוונה תחילה, כדי שכל אחד יוכל להשיג אותו. הזינו את כתובת המייל שלכם ובדקו האם היא מקושרת לסיסמה שעדיין בשימוש אצלכם

מתקפת סייבר של האקרים, אילוסטרציה. רויטרס
מתקפות קיברנטיות רק ילכו ויתעצמו בשנים הקרובות./רויטרס

במהלך החודשים האחרונים הודלפו לרשת מאות מיליוני סיסמאות, שמקורן בפרצות שנתגלו באתרים פופולריים כדוגמת Linkedin, דרופבוקס, LastFM, טאמבלר וחשבונות Adobe. כעת מתברר שגורם כלשהו דאג לאסוף את כולן במאגר מידע אחד עצום, שכולל בתוכו יותר מחצי מיליארד כתובות מייל, שמות משתמש וסיסמאות.

המאגר הזה זמין לגישה בקלות יחסית, מאחר והוא מאוחסן על כמה מחשבים שאינם מאובטחים היטב; לא ברור אם מתוך רשלנות או בכוונה תחילה, כדי שכל אחד יוכל להשיג אותו. האתרים שנפרצו כבר הצליחו לשדרג את מערכות האבטחה שלהם, אולם סיסמה שהודלפה עלולה לשמש לצורך גישה לאתרים אחרים במידה ואותו משתמש לא טרח לבחור סיסמה שונה עבור כל אתר ושירות.

כדי לבדוק האם הפרטים שלכם נמצאים ברשימה, תוכלו להשתמש במנוע החיפוש Have I Been Pwned הבודק האם סיסמתכם הודלפה לרשת. זו, כמובן, תזכורת נוספת לכך שמומלץ להחליף סיסמאות באופן קבוע, לא להשתמש באותה הסיסמה לכמה אתרים, ולשקול התקנת אפליקציית ניהול סיסמאות שתהפוך את עבודתכם להרבה יותר מאובטחת (כל עוד לא תתגלה בה פריצה).

[לאתר הבדיקה הקליקו כאן]

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לרוב לא מומלץ להזין כתובות לאתרים כאלה, אבל נראה שהפעם האתר הזה אמין. יש האקרים שגונבים את המיילים של גולשים שרק רוצים לבדוק האם הם במאגר כלשהו./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully