וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזו לישראלית בעזרת אפליקציה ושלחו בשמה הודעות נאצה

21.5.2017 / 11:21

"התקשרו אליי בחזרה ושאלו איך יש לי את המספר שלהם", מספרת ע' ההמומה מאזור המרכז לוואלה! TECH. "עניתי לכל אחד ואחד מהם בנימוס מתוך הנחה שיבינו שזו לא אני. מי שכתב הודעה כזאת צריך להיות הרבה יותר משפל ורשע". וכן, זה יכול לקרות גם לכם ולא תדעו מזה אפילו

כאב ראש סמארטפון. ShutterStock
"הם התקשרו אליי בחזרה ושאלו איך יש לי את המספר שלהם"./ShutterStock

"שמי ע' (שמה המלא נשמר במערכת לבקשתה -מ.ל). אני בת לנצר ארוך של משפחה גרמנית. סבי שירת ב-SS הנאצי אני מצטערת רק על דבר אחד!!! על זה שהיטלר לא סיים סופית את העבודה וגמר אתכם סופית יהודים מלוכלכים. הייל היטלר! אמן ותשרפו כולכם" - זה נוסח הודעת הסמס שנשלחה אתמול (מוצאי שבת) למאות ישראלים ממספר ישראלי של ע' מתל אביב. למרות שמספר הטלפון פעיל, ושייך לשם שנכתב בהודעה, ע' מעולם לא שלחה את ההודעה. וכן, זה יכול לקרות לכל אחד מאתנו.

לא צריך להיות מומחה סייבר כדי לשלוח הודעות סמס או לבצע שיחות באמצעות מספרים של אנשים אחרים. בחנויות האפליקציות של אפל ושל גוגל ניתן למצוא אפליקציות חינמיות לאייפון ולאנדרואיד שמתחזות למספרי טלפון אחרים ומאפשרות לשלוח הודעות סמס ולבצע שיחות ממספר השייך לקורבן שכלל לא מודע לזה.

"הוא שלח את ההודעה למספרים אקראיים לחלוטין, בגילאים משתנים כי הם התקשרו אליי בחזרה ושאלו איך יש לי את המספר שלהם", מספרת ע' ההמומה לוואלה! TECH. "עניתי לכל אחד ואחד מהם בנימוס מתוך הנחה שיבינו שזו לא אני. הם מאוד מהר הבינו שזו לא אני והתנצלו, אמרו גם שיפיצו לחברים שזו לא אני, אבל אין לי מושג לאיזה עוד אנשים ההודעה הגיעה. קיבלתי סמס ממישהו שאמר שהשם שלי מופיע בקבוצה של אנשים שצריך לחסל. אז זה מלחיץ, קודם כל מלחיץ שיש קבוצה כזאת וגם מלחיץ שאנשים יכולים לפגוע בי פיזית מבלי לאמת מה ולמה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמה של ע' שמור במערכת לבקשתה. "מקווה שיעשה הצדק"./מערכת וואלה!, צילום מסך

ע' החלה לקבל עשרות הודעות סמס ושיחות ביום שבת, מאנשים שקיבלו ממנה לכאורה את הסמס הנבזי ורצו לוודא מי הבן אדם שעומד מאחורי ההודעות כדי לדעת האם להגיש תלונה, לדבריה של ע'. מיד אחרי שהיא החלה לקבל עשרות הודעות ושיחות הטלפון, ניגשה ע' למשטרה יחד עם מכשיר הטלפון שלה, שם לדבריה היא הציעה להעביר את המכשיר למחלקת הונאות. לדבריה, במשטרה מאמינים שזה נעשה דרך מערכת רב-מסר מאחר וההודעות לא הגיעו לחברים שלה.

"מי שכתב הודעה כזאת צריך להיות הרבה יותר משפל ורשע. זו הודעה מזעזעת. אני לא כועסת על הישראלים שכתבו לי בחזרה כי גם אני הייתי קופצת בחזרה וזה מאוד מובן. אני גם מאוד מעריכה את מי שבחר להתקשר ולוודא. אנשים איחלו לי מוות ואת כל שאר הקללות, אבל מי שהתקשר הסברתי לו והוא הבין ישר. גם החזרתי סמסים ואני מקבלת הודעות שאנשים מצטערים, ככה הרוב המוחלט מגיב. אני לא רוצה להחליף מספר כי יש לי אותו המון שנים, אבל אם לא תהיה ברירה, זה מה שאעשה".

"אני מאוד מוטרדת שנעשה לי נזק שאפילו אני לא מודעת אליו", אמרה לנו ע' בכאב. "אני לא יודעת בוודאות שאנשים מבינים, אין לי הוכחה אבל אני מרגישה שהם כן מבינים. הגשתי תלונה במשטרה ואני מאמינה שכל אדם יבין שזה ספאם וזה לא אני. אני מאוד מקווה שזה יסתדר תוך כמה ימים ושלא נעשה נזק גדול יותר ממה שאני חושבת. לי אישית אין מה להסתיר ואני רק מקווה שיעשה הצדק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
גניבת סמארטפון. ShutterStock
גניבת זהות - זה הרבה יותר פשוט ממה שנדמה לכם./ShutterStock

זה יכול לקרות לכל אחד

זיוף המספרים ושליחת הודעות סמס מזויפות התחיל כדרך משעשעת לעבוד על החברים, אך במהרה הטכנולוגיה החינמית הזו החלה לשמש גם להטרלה וגניבת זהות, כמו במקרה הזה. במקרה של ע', שימוש בשמה האמיתי בהודעה, גם מעיד כי מדובר בנקמה אישית נגדה ולא במספר אקראי שמישהו גנב.

בחנויות האפליקציות של אפל וגוגל יש כמה אפליקציות שמבצעות את הדבר הזה בדיוק ולא צריך להבין יותר מדי כדי להפעיל אותן. מגוון השימושים של אותן אפליקציות הוא רחב במיוחד וכמובן שגם פלילי. כדי לא לעודד את הופעה החלטנו במערכת לא לפרסם את שמות האפליקציות שמאפשרות לבצע גניבת זהות בקלות אבל הבעיה טמונה בעיקר במדיניות של גוגל ואפל, שמאפשרות הפצה רשמית של אפליקציות כאלה ולא מסמנות אותן כפוגעניות.


>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully