וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינה המלאכותית של גוגל יצרה צלילים שלא נשמעו עד כה

אילן גלר

22.5.2017 / 8:33

הצלילים החדשים מופקים מכלי נגינה וירטואליים, המבוססים על שילוב של כלי נגינה קיימים. כלי הנגינה הווירטואליים יוצרים צלילים חדשים "שיהיו קשים או בלתי אפשריים להפקה באמצעות סינתיסייזר ידני", לדברי ענקית החיפוש

גלי קול. ShutterStock
חליל בס, למה לא בעצם?/ShutterStock

לפני כחודשיים הכריזה גוגל על הקמת צוות מחקר בשם NSynth, שיעסוק ביישום יכולות הבינה המלאכותית של החברה, בפרויקטים אמנותיים שונים. תוך זמן קצר היה מוכן הצוות להציג יצירת פסנתר שהולחנה כולה על ידי ה-AI של גוגל, וכעת הוצג הישג נוסף - הבינה המלאכותית הצליחה ליצור צלילים חדשים לחלוטין, שאף אחד לא שמע בעבר, לטענת גוגל.

הצלילים החדשים מופקים מכלי נגינה וירטואליים, המבוססים על שילוב של כלי נגינה קיימים. הבינה המלאכותית מנתחת דגימות שונות באופן פרטני, ומחפשת שילובים מעניינים שיפיקו צלילים מקוריים - זה בעצם המנגנון הייחודי החדש במערכת של גוגל. "המערכת מעניקה לאמנים יכולת לחקור צלילים חדשים שיהיו קשים או בלתי אפשריים להפקה באמצעות סינתיסייזר ידני", מסבירים בחברה.

ברגע שהמערכת תפעל באופן חלק ויציב, מתכנן הצוות להציע אותה לכל המעוניין במסגרת קוד פתוח, שאותו ניתן יהיה להפעיל על מחשבי הענן של גוגל. מעבר לעניין האמנותי, כל ניסוי שכזה הופך את הבינה המלאכותית של גוגל לחכמה, מהירה ויעילה יותר, וכך משפר את יכולות החברה גם במוצרים מסחריים כדוגמת מנוע החיפוש או רשת הפרסום.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • קול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully