פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      הצוואר כואב? כנראה שהחזקתם לא נכון את הסמארטפון עד היום

      אם אתם סובלים מכאבים בצוואר, כאבי ראש או כאבים בכף היד, יש סיכוי סביר שהאשם הוא הסמארטפון שלכם. כדי לסייע לכם, פנינו לפיזיותרפיסט מומחה שמסביר איך צריך להחזיק את המכשיר. מתברר שכולנו עושים את זה לא נכון

      סמארטפון במעבר חציה (ShutterStock)
      הראש לא יוצא מחוץ לסמארטפון. (צילום: ShutterStock)

      אם תסתכלו סביב, כשאתם יוצאים לרחוב, בוודאי תשימו לב שהרבה מאוד אנשים הולכים כפופים כשעיניהם מביטות על הסמארטפון. מסיבה זו בדיוק החלו בפולין להוסיף למעברי החצייה תאורה פנימית, מאחר שהם הבינו שהתושבים פשוט לא מרימים את הראש ומסתכלים על הרמזור. בנוסף לבעיית הבטיחות גם הצוואר המכופף שלנו נמצא בסיכון, גם חולי אסטמה עלולים לחוות התקפים חמורים בגלל אותה תנוחה וכל זה עוד לפני שדיברנו על ההקלדה האינטנסיבית שעלולה לגרום לשחיקה במפרקי האגודלים.

      התנוחה שלנו בזמן שיחה בטלפון שונה מאוד מהתנוחה שבה אנו משחקים בו. בזמן משחק אנחנו מניחים את הטלפון מול עינינו בזוויות משתנות ובהתאם לסוג המשחק. "הזווית של הצוואר חשובה מאוד, מאחר שאם הוא מוטה מאוד מטה, נוצר עומס על שרירי הצוואר - מה שייצור בהמשך כאבי ראש", אומר ארנון רביד, מנהל מכון פיזיותרפיה במחוז תל אביב של קופת חולים כללית. לדבריו, "משחק ממושך עלול ליצור כאבים גם באגודלים. יש לזה פתרונות, מתיחות של האגודלים לכיוון השני יכולים לשחרר את כף היד ולהוריד עומסים ונזקים".

      רביד מסביר גם מה הן ההשפעות לטווח הארוך. "סביר להניח שבעוד 40-50 שנה האגודלים של הילדים של היום ייראו כפי שנראו לפני 60 ו-80 שנה. אנשים יסבלו יותר ממחלות פרקים שהיו נפוצות פעם, והן יחסית נדירות היום. הדרך הטובה ביותר להימנע מזה היא על ידי מתיחות וגם על ידי הפסקות מרובות בשימוש במכשיר והפחתת זמן המשחק".

      הצוואר שלנו פגיע: "טעות נוספת שחוזרת על עצמה היא הצמדה של הסמארטפון לאזור הבטן והורדת הראש כלפיו", אומר רביד. לדבריו, "כשמשחקים כך במשך שעות, עלולים להיווצר שחיקה, כאבים והגבלה בתנועה".

      כיצד מתמודדים עם זה בצורה נכונה? "אחת לכמה דקות צריך להכניס את הסנטר פנימה, כמו יצירת סנטר כפול. לעשות תנועות מצד לצד ומתיחות כדי לשחרר את הצוואר. אם משחקים ליד שולחן, עדיף להיעזר בו כך שהמרפקים יספקו תמיכה והמסך כמעט יהיה מקביל לעיניים – כמו מסך מחשב שולחני. אם משחקים על ספה או כיסא מומלץ לשים כריות לתמיכה".

      >> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

      מכשיר סמארטפון (ShutterStock)
      להחזיק מול העיניים. (צילום: ShutterStock)