וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבדה 30 אלף תמונות כי הטעינה את האייפון לא נכון

24.5.2017 / 8:26

בוקר אחד של שימוש חריג באייפון 6 הסתיים במפח נפש לאחר שהמכשיר איפס את עצמו ומחק את אנשי הקשר, התמונות וכל המידע השמור עליו. לרוע המזל, גם חשבון ה-iCloud לא ממש היה בשימוש והמידע לא היה מגובה. הלקח: לא לטעון ככה את המכשיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי שמגבה לא מפחד. בריאנה ארפס./מערכת וואלה!, צילום מסך

"אין לי מילים לתאר את החוויה שעברתי", כתבה בעצב בריאנה ארפס, כתבת הלייפסטייל של המגזין ביזנס אינסיידר, שאיבדה אלפי תמונות שהיו שמורות במכשיר האייפון שלה בגלל טעות שסביר שרובנו עושים מבלי לשים לב בכלל.

ארפס למדה בדרך הקשה מה קורה כשנוטים לשכוח לטעון את האייפון ולא מגבים אותו לעתים תכופות מספיק. בחודש פברואר השנה היא איבדה כ-30,000 תמונות אחרי שנאלצה לאפס את מכשיר האייפון 6 שלה, מבלי שתהיה לה ברירה או גיבוי.

"אני תמיד נוהגת לטעון את האייפון שלי רק כשהסוללה מגיעה לרמה של כ-3 אחוזים", היא סיפרה. יום אחד שכחתי לטעון את האייפון והוא נכבה, חיברתי אותו לחשמל וכשהוא נדלק על חמישה אחוזים המשכתי בצילומי הסלפי שלי". לדברי ארפס, היא עשתה זאת במשך 5 פעמים ברציפות באותו היום עד שהאייפון נכבה ולא נדלק יותר. "לבסוף, כשהוא נדלק לאחר חצי שעה ראיתי על המסך את הלוגו של iTunes וכבל מצויר. חיברתי את האייפון למחשב ואיפסתי אותו מבלי שהיה לי גיבוי".

אייפון 7 בטעינה. ShutterStock
עדיף לתת לאייפון להיטען כמו שצריך ולא לשלוף מהחשמל כשנותרו כמה אחוזים בודדים./ShutterStock

לתדהמתה של ארפס, כשהמכשיר נדלק בחזרה לאחר האיפוס היא מצאה רק את צילומי הסלפי שלה שצילמה כחצי שעה טרם האיפוס. כל המידע שהיה שמור על האייפון, כולל כ-30,000 תמונות, אנשי קשר, פתקים, אפליקציות ונתוני אפליקציות נעלמו כלא היו. נציין שוב, כי לבריאנה לא היה גיבוי בשרותי הענן של אפל ולא גיבוי מקומי במחשב, אחרת היא הייתה יכולה לשחזר את כל המידע בלחיצת כפתור פשוטה.

לדברי מומחה מטעם אפל, לא ברור עדיין מה הסיבה שהמכשיר נכנס למצב של איפוס, אולם בחברה תולים את האשמה בארפס עצמה. "חשוב לטעון את המכשיר מדי פעם במשך היום, ולא לאפשר לו להגיע למצב שהסוללה מתרוקנת לגמרי", הסבירו. "ככל הנראה משהו השתבש בקריאת הנתונים בזמן שהטלפון נדלק ונכבה".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully