וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקיפדיה תובעת את ה-NSA: ריגל אחרי הגולשים

אילן גלר

25.5.2017 / 8:49

באנציקלופדיה המקוונת טוענים, על סמך ההדלפה של סנודן, כי ה-NSA הצליח להשיג גישה ישירה לתשתית התקשורת של ספקי האינטרנט בארה"ב. מטרת התביעה היא להציב גבולות בפני ה-NSA ולהצר את היקף פעילות הארגון בעודו אוסף מידע אחר משתמשים ברשת

מתקפת סייבר של האקרים, אילוסטרציה. רויטרס
בית המשפט אישר להמשיך בתביעה./רויטרס

ויקיפדיה, האנציקלופדיה המקוונת ואחד מאתרי האינטרנט הפופולריים ביותר בעולם, זכתה השבוע לאישורו של בית המשפט לערעורים בארה"ב להמשיך בתביעה כנגד סוכנות הביון האמריקנית, ה-NSA. תביעה זו הוגשה בשנת 2015, אך נתקעה בשל היעדר הוכחות. כעת השתכנע בית המשפט כי ארגון הביון אכן ריגל אחר משתמשי ויקיפדיה, ועל כן קיימת עילה להמשך התהליך.

בוויקיפדיה טוענים, על סמך ההדלפה המפורסמת של אדוארד סנודן, כי ה-NSA הצליח להשיג גישה ישירה לתשתית התקשורת של ספקי האינטרנט בארה"ב. מכאן גם אם אין לאתר הוכחות לכך שננקטו הליכים כנגד משתמש ספציפי בעקבות מידע על פעילותו, מדיניות ה-NSA מהווה עבירה חמורה על התיקון הראשון והרביעי לחוקה (הזכות לחופש ביטוי, והזכות להגנה מפני מעצרים וקיום הליך משפטי הוגן).

מטרת התביעה היא להציב גבולות בפני ה-NSA ולהצר את היקף פעילות הארגון בעודו אוסף מידע אחר משתמשים ברשת. לא בטוח שזה אכן מה שיקרה, אם כי בעבר תביעה דומה שהוגשה בנוגע לריגול אחר משתמשי רשתות הסלולר אכן גרמה לבית הלבן, בתקופת אובמה, לקבוע תקנות חדשות ומגבילות בנוגע למעקב אחר אזרחים אמריקניים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

ויקיפדיה. ShutterStock
תובעים בשביל כולם, לא רק בשביל עצמם. ויקיפדיה./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully