וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צריך אחד לטנגו: הרובוט הזה ילמד אתכם לרקוד כמו מקצוענים

2.6.2017 / 8:13

הרובוט הרקדן, שגובהו 1.80 מטרים, הוא תוצר של כמה שנות מחקר ופיתוח; הוא יודע להתאים את עצמו לתנועותיו של התלמיד, להגיב בהתאם ולהגביר או להאט את קצב הריקוד. הרובוט מסוגל לקיים סוג של אינטראקציה רגשית והוא למד לרקוד מהטובים ביותר

צילום מסך

חוקרים מאוניברסיטה ביפן פיתחו רובוט מיוחד שעשוי להחליף בעתיד את המורים והשיעורים הפרטיים לריקוד. היתרון: הרובוט לא יצעק עליכם אם דרכתם על הרגל שלו, כי אין לו רגליים. וגם שיש לו סבלנות אין קץ גם לרקדנים הגרועים ביותר.

הרובוט הרקדן, שגובהו 1.80 מטרים, הוא תוצר של כמה שנות מחקר ופיתוח; הוא יודע להתאים את עצמו לתנועותיו של התלמיד, להגיב בהתאם ולהגביר או להאט את קצב הריקוד. בנוסף, הרובוט יכול לקיים סוג של אינטראקציה רגשית עם התלמיד ולדווח לו על שיפור או ירידה בביצועים במהלך שיעורי הריקוד. את החיווי מבצע הרובוט באמצעות שינוי צבע העיניים בכל פעם שהרקדן המתחיל ביצע צעד נכון או שגה בצעדיו.

מלבד הבינה המלאכותית ויכולת ההתאמה למשתמש, מצויד הרובוט בחיישנים שמאפשרים לו לחקות רקדנים מקצועיים. למעשה, זו הייתה הפונקציה הראשונה של הרובוט וכך הוא למד, לדברי החוקרים, את התנועות. הם הציבו את הרובוט מול רקדנים מקצועיים ולאחר שלמד את זמן התגובה שלהם הוא מיישם את השיעורים על רקדנים מתחילים.

רובוט ריקוד. צילום מסך
אף אחד לא שם את בייבי בפינה./צילום מסך

לצורך בחינת הרובוט, גייסו החוקרים מיפן כ-12 מתנדבים מסביבת האוניברסיטה בעיר סנדאי שמצפון לטוקיו. הנסיינים דיווחו על התקדמות בתזוזות שלהם, לפחות בהשוואה לשיעורים מול מורים בשר-ודם. עוד נציין כי תחילה המתנדבים צפו ברובוט רוקד לבד, ולאחר מכן רקדו יחד איתו, כל אחד בהתאם לקצב שלו.

אמנם אין תאריך משוער מתי עתיד הרובוט הרקדן להחליף את בני האדם אבל בספק רב אם נראה אחד כזה בחנויות. לפי החוקרים, המטרה היא להמשיך לפתח את הרובוט ובעתיד הוא יצליח אולי גם להחליף מורים מקצועיים לספורט; אבל היום הזה עוד יחסית רחוק.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כשבן הזוג שלך לא עובר מבחן טיורינג./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully