וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפון הכי קשוח בישראל עולה פחות מאלף שקלים

1.6.2017 / 8:09

החומרה שלנו מיושנת, המצלמה שלו היא אחת המאכזבות ביותר שנתקלנו בהן בשנים האחרונות, הוא מגושם וכבד אבל בדבר אחד Ulefone Armor הסיני מצליח להצטיין - בלשרוד. המכשיר הזה עמיד יותר מרוב המכשירים בשוק והמחיר שלו מושלם למכשיר שני

צלמים זמניים מורשים

אחרי שמותגים כמו וואווי, מייזו ושיאומי נטרלו את הפחד שלנו מסמארטפונים סיניים, הגיע הזמן לדבר על מותגים קצת פחות מוכרים בישראל, כמו Ulefone . מכשירי החברה נמצאים בישראל כבר זמן מה, אבל הם לא זוכים לפופולריות כמו היצרניות הגדולות יותר, כנראה כי המכשירים לא מצוידים במפרט המתקדם ביותר, אבל בדבר אחד אפשר לסמוך עליהם - שיהיו זולים.

אחד המכשירים היותר מסקרנים של החברה הוא Ulefone Armor הקשיח, שאמור לעמוד בהתעללות קשה, גם בלתי סבירה כמו דפיקת מסמרים והטחה על הרצפה בכוח. אפילו נאמר לנו שהוא ישרוד דריסה של מכונית אז היינו חייבים לקחת אחד לבדיקה. האם הוא באמת משוריין ואיך הוא כסמארטפון ליומיום? בדקנו.

יולפון ארמור. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
מה קרה לו אחרי הדריסה?/מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

עיצוב

יולפון ארמור מגיע בעיצוב קרבי ומצופה בגומי בגבו ובצדדיו. בקדמת המכשיר יש שלושה לחצנים פיזיים מגומי והוא דומה מאוד בסגנון למכשירים הממוגנים של חברת קאטרפילר. אם אתם אוהבים סמארטפונים חלקים עם מראה יוקרתי, לא בטוח שתתלהבו מהעיצוב של המכשיר הזה. ביחס לסמארטפונים אחרים הוא לא יפה אבל הוא מאוד מיוחד. אם אתם חובבי שטח, זה כנראה אחד המכשירים הכי יפים שתיתקלו בהם.

הארמור נועד לספק עמידות ברמה גבוהה בכל תנאי שטח, וגם בשימוש אינטנסיבי - וזה בא לידי ביטוי בגומי המוקשח ובגב המעוטר בברגים. מצד שני, ניכר שבחברה לא הקפידו על כל הפרטים. את מגירת הסים וכרטיס הזיכרון, לדוגמה, צריך לפתוח עם מברג מיוחד שמגיע בערכה, כך שאם אתם מחליפים את הסים לעיתים תכופות, תצטרכו להסתובב עם המברג הזה; לא בדיוק אידיאלי לשטח.

עניין נוסף שהטריד אותנו בעיצוב הוא כיסוי שקע הטעינה והאוזניות. המכשיר עמיד למים בתקן IP68 (חצי שעה מתחת למים בעומק של עד מטר וחצי) אבל הפתרון של החברה אילץ אותנו להשתמש בכבל טעינה לא סטנדרטי ובמתאם מיוחד לאוזניות כדי שיתאימו לשקע המוגן.

מפני שהמכשיר מיועד למטיילים, בצדו תמצאו לחצן עזרה (SOS) ייעודי שיישלח הודעת סמס לאיש קשר החירום שלכם, עם המיקום המדויק שלכם, או יוציא שיחה מהירה לאיש קשר מסוים; זה פיצ'ר יעיל שעשוי להציל חיים. אבל תמורת העמידות המוגברת הזו משלמים מחיר כבד, בדגש על כבד - משקלו של המכשיר 195 גרמים וזה בא לידי ביטוי בכל פעם שמרימים אותו; המכשיר הזה לא קל, לא נוח לנשיאה בכיס ועוביו עומד על 12.5 מילימטרים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
יולפון ארמור. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
לא סבל יותר מדי. המסך אחרי הדריסה האיטית./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מסך

למכשיר מסך בגודל 4.7 אינץ' ברזולוציית HD עם ציפוי זכוכית גורילה 3. פאנל המסך מסוג LTPS הוא ישן יחסית, ומוכר ממכשירים ישנים כמו אייפון 4 ואייפון 4S. זה לא סמארטפון שמיועד לצפייה בסרטים וכדי לשמור על מחיר נמוך, הוא מגיע עם המסך המיושן הזה. באופן יחסי, המסך הזה הצליח להפתיע אותנו וביחס למחיר של המכשיר ולייעודו, הוא עושה עבודה מצוינת. הצבעים טובים מספיק ובגלל שמדובר במסך קטן, הרזולוציה לא מפריעה. המכשיר מצויד גם במנוע עיבוד תמונה תוכנתי שמנסה להתאים בכל עת את התמונה אבל התאכזבנו מאוד מהבהירות הנמוכה שהמסך הזה מספק. אם כל ייעודו של המכשיר הוא לקחת אותנו למקומות קיצוניים, אין ספק שצריך להשקיע קצת יותר באיכות העבודה ישירות תחת אור השמש. כרגע, המכשיר מתקשה לספק את הסחורה בגזרה הזו ולשימוש יומיומי הוא לא מתאים במיוחד.

יולפון ארמור. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
אחרי שדפקנו איתו מסמרים הגב נשרט./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

חומרה

בלב המכשיר פועם מעבד מיושן עם שמונה-ליבות של MediaTek. המעבד מדגם MT7653 הושק כבר ברבעון השלישי של שנת 2015, כלומר בקרוב הוא יחגוג שנתיים. לצד 3 גיגה זיכרון RAM כוח העיבוד של הארמור הוא לא מרשים במיוחד, אבל לשימושים מסוימים הוא אפקטיבי. זה לא מכשיר למשחקים או לשימוש אינטנסיבי ברשתות חברתיות; הסמארטפון לא זוחל אבל הוא לא מהיר במיוחד ומתקשה להתמודד עם משימות מורכבות.

אם אתם מחפשים מכשיר עמיד וגם מכשיר לביצועים, כנראה שהוא לא יצליח לספק את הסחורה אך אם השימושים שלכם פשוטים ולא מורכבים, ואתם מחפשים סמארטפון קשוח לטיולים, הארמור מציע לא מעט במחיר מאוד נמוך.

בנוסף, ניתן להרחיב את זיכרון האחסון במכשיר ל-128 גיגה אבל כדי לגשת לכרטיס הזיכרון צריך להשתמש כאמור במברג הייעודי, לפתוח את הברגים ורק אז להכניס או להוציא את כרטיס הזיכרון.

הפתיעה אותנו לטובה הסוללה, בקיבולת 3,500 מיליאמפר-שעה, שלפי נתוני היצרן מחזיקה במשך יומיים של שימוש ויום שלם של שימוש אינטנסיבי. אנחנו הצלחנו לסחוט מהמכשיר יום וחצי של עבודה בשימוש ממוצע, ואלו בהחלט נתונים מעולים.

יולפון ארמור. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
לא כולם יהנו מהמראה הזה, אבל חייבים להודות שהוא נראה קרבי./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

ממשק

תופעה רווחת בקרב יצרניות סיניות פחות-מוכרות היא להשקיע מעט בממשק ובעלויות הפיתוח שלו, ולתמוך בגרסת אנדרואיד נקייה. יולפון לא רצה לוותר על ממשק ייעודי, כמו היצרניות הגדולות, אבל גם לא השקיעה יותר מדי בפיתוח וכך קיבלנו ממשק עם אייקונים מוזרים ומראה לא מוכר. היינו מעדיפים אם החברה הייתה מוסיפה ערכות נושא ומאפשרת לבחור ביניהן אבל מבחינת השימושיות, אין ספק שהיה עדיף אילו היו הולכים על התקנה נקייה באמת של אנדרואיד. גרסת האנדרואיד היא 6.0 ולא ברור האם בכלל תהיה אפשרות לעדכן לאנדרואיד 7.

מצלמה

מערך הצילום של הארמור כולל מצלמה אחורית של 13 מגה פיקסל וקדמית של 5 מגה פיקסל. כידוע, לכמות הפיקסלים יש חשיבות מסוימת בקביעת איכות הצילום אבל מה שקובע באמת את האיכות היא רמת החיישן ובמכשיר הזה ניתן להבחין בקלות שנעשה שימוש בחיישן באיכות לא גבוהה במיוחד. המצלמה האחורית לא כוללת פוקוס לייזר או פוקוס מהיר, והמיקוד בהתאם הוא איטי להחריד - אם הוא קיים בכלל.

אל תבנו על המצלמה של הארמור לצילומי מאקרו, ובתאורה אידיאלית התמונות יצאו לנו בגוון צהוב. באור יום ובצילום חוץ המצלמה לא הצליחה לספק תוצאות טובות יותר, הצבעים לא היו טובים והתמונה נמרחה לעתים קרובות מדי. לתמונות נוף מרשימות, במהלך הטיול, עדיף להשתמש במצלמה אחרת. המצלמה הקדמית לא הצילה את מערך הצילום, ותמונות הסלפי יצאו בגוון כחלחל, עם מריחות ובמקרים רבים קיבלנו תוצאות מגורענות.

יולפון ארמור. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
כן, צריך מברג כדי להחליף כרטיס זיכרון./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

מבחן התעללות

למעט תקן עמידות למים ונפילות IP68, החברה לא מצהירה שהמכשיר מוגן ועומד בתקן צבאי, אבל ברשת ניתן למצוא עשרות מבחני התעללויות במכשיר שהיו מכסחים את רוב הסמארטפונים האחרים בשוק. ניסינו לדפוק מסמרים לתוך קרש עם גב המכשיר וזיהינו נזק קוסמטי בלבד, ניסינו לזרוק את הארמור מגבהים שונים, של מטר וחצי עד שלושה מטרים בכמה זוויות שונות, והוא שרד את כל הנפילות בגבורה. ניסינו גם לזרוק אותו למרחק של חמישה מטרים בזוויות שונות ועדיין הוא לא נשבר.

במבחן המים, בו הכנסנו את המכשיר לגיגית, הוא שרד ואפילו הצליח לצלם מתחת למים. מצד שני, היום רוב מכשירי היוקרה עמידים למים, כך שזה לא באמת הישג כל כך מרשים. לבסוף ניסינו לעלות על המכשיר עם צמיג הרכב. דרסנו את המכשיר באיטיות, כשכל שטח הפנים של הגלגל מוחץ את המסך ולבסוף זיהינו רק כמה פיקסלים מתים; המסך המשיך לעבוד ולהגיב, ואם היינו בשטח ממש לא היינו מייחסים לזה יותר מדי חשיבות. מבחינתנו הארמור שרד את מבחן הדריסה בכבוד.

השורה התחתונה

Ulefone Armor הוא לא שיא הטכנולוגיה ואפילו לא מכשיר ביניים שווה; הוא סמארטפון ייעודי שעושה דבר אחד מעולה - להישאר בחיים. בתוך המארז המוקשח יש מפרט די מיושן של סמארטפון זול בן כמעט שנתיים, המצלמה שלו גרועה וגם הממשק מאכזב. אבל במקרה הזה מה שחשוב זה הקנקן, ולא מה שיש בתוכו; בנקודה החשובה באמת - עמידות - הוא מספק את הסחורה.

צריך להיות טיפוס חובב טיולים כדי ליהנות מהמראה שלו אבל כל אחד יכול לסמוך עליו שהוא יישאר בחיים בראפטינג, בטיפוס הרים או בכל פעילות ספורטיבית קיצונית אחרת שתרצו לבצע ועדיין להישאר מחוברים. מחירו ירד לאחרונה ל-999 שקלים בלבד ברשת אופיס דיפו, ובסכום הזה תקבלו סמארטפון שאפשר לקחת לכל פעילות, עם חיי סוללה מרשימים ואפילו כפתור ייעודי לשעת צרה. אם אתם עובדים באתר בנייה, זה כנראה המכשיר היחיד שיחזיק מעמד במקרה של נפילה מהכיס בגובה רב.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully