וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו כנראה מתקפת הסייבר הכי אדיבה שראיתם

אילן גלר

2.6.2017 / 8:27

הם היו יכולים לנעול את המחשבים ולדרוש תשלום בתמורה לגישה למידע אבל במקום זאת בחרו ההאקרים לשגר מסר חביב למנהלי מרכז הקניות הבריטי על גבי המסכים: "אנחנו ממליצים לכם לשפר את מערכות האבטחה שלכם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למזלם של מנהלי מרכז הקניות הם הותקפו על ידי האקר כובע לבן./מערכת וואלה!, צילום מסך

בתקופה האחרונה אנחנו שומעים לא מעט על התגברות מתקפות הסייבר ברחבי העולם. ניתן לייחס זאת לעלייה בכמות החומרה המחוברת לרשת וגם להדלפה של כלי הסייבר של ה-NSA לפני כחודשיים, אבל מה שמשותף למרבית מתקפות הכופר הן הדרישות הטכניות לתשלום. למרבה מזלם של מנהלי מרכז הקניות Liverpool One, שבמרכז העיר ליברפול, נפלו עליהם האקרים חביבים.

מרכז הקניות הותקף על ידי האקרים שהשתלטו על מערכת לוחות המודעות הממוחשבת רק שהפעם הם לא דרשו כופר, או הציגו תוכן לא ראוי, אלא הסתפקו באזהרה ידידותית שהפכה בתוך שעות לוויראלית.

"אנחנו ממליצים לכם לשפר את מערכות האבטחה שלכם", כתבו ההאקרים על מסכי המחשב של מרכז הקניות, וחתמו את המסר במילים "שלכם, ההאקרים השכונתיים הידידותיים". בנוסף, הופיעה על המסכים התגית JFT96, המקושרת למאבק המקומי בעד פיצויים הולמים וצדק בעבור משפחות חללי "אסון הילסברו", מקרה מצער בו נהרגו 96 איש בהתנפלות אוהדים במהלך במשחק כדורגל בין נבחרת ליברפול ונוטינגהם.

המסר החיובי זכה לתפוצה נרחבת ברשת שיתוף התכנים Reddit ובטוויטר, שם זכו ההאקרים לתגובות חיוביות רבות מצד הגולשים. כדאי לציין, עם זאת, כי במקרים רבים בוחרים האקרים שלא לנצל את נקודות התורפה שהם מוצאים לצורך עשיית רווח מהיר, ובמקום זאת להזהיר את מנהלי המערכת. לרוב, האזהרה הזו הרבה פחות פומבית וחמודה, ועל כן לא זוכה לתפוצה נרחבת כל כך ברשת.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully