וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר בין אייפד למערבל בטון: התכנית שמשדרגת את איכות הבנייה בישראל

7.6.2017 / 7:47

כדי לשפר את תחום הבנייה והתשתיות, יצאה חברת שיכון ובינוי בתכנית "BuildUp" במסגרתה פתחה את שעריה בפני סטארטאפיסטים. איך ההייטק מסייע לבנייה יעילה וירוקה יותר? אורי בן פורת, סמנכ"ל חדשנות בשיכון ובינוי, ומתן גידניאן, מנכ"ל אסטרהלינק מסבירים. צפו

צילום מסך

הקשר בין עולם הבנייה המוחספס, עתיר הבטון והברזל, לבין עולם ההייטק החדשני, עתיר הטכנולוגיה והקדמה, הדוק מאוד, הרבה יותר ממה שנהוג לחשוב. כמו בתחומים אחרים, גם בתחום הבנייה החברות הגדולות והמובילות חייבות להיות בקו הראשון של חזית הקדמה, להתחדש ולהתעדכן מבחינה טכנולוגית כדי להתייעל ולהשתפר בכלל ההיבטים.

לפני כשנה השיקה שיכון ובינוי מהלך לא שגרתי, כשיצאה בקול קורא ליזמים ולחברות סטארט–אפ לקחת חלק בפעילותה בתכנית "BuildUp" במסגרתה פתחה החברה את שעריה בפני סטארטאפיסטים במודל של "Open Innovation", במטרה לשלב רעיונות חדשניים ולבדוק אותם בעולמות הפעילות של שיכון ובינוי, בעיקר בתחומי תשתיות, ערים חכמות, מבנים, אנרגיה, סביבה ועוד. מבחינת שיכון ובינוי מדובר במהלך שנועד לאפשר לה לשלב טכנולוגיות חדשניות ופורצות דרך במסגרת פעילויותיה, כשכשנה לאחר מכן נראה שמבחינת הקבוצה כבר אפשר לסמן כמה הצלחות למהלך. כדי להבין איך שילוב טכנולוגיה חדשנים ומיזמי סטארט-אפ תורמים לקיימות והופכים את הבנייה לטובה יותר, אירחנו באולפן וואלה! NEWS את אורי בן פורת, סמנכ"ל חדשנות, קיימות ושיווק בחברת שיכון ובינוי, ואת מתן גידניאן, מנכ"ל אסטרהלינק שהיא חלק משיתוף הפעולה המדובר.

"התפישה היא שכשאנחנו עושים דברים מהר יותר, יעיל יותר, נכון יותר, אנחנו מצליחים להוריד עלויות, לבנות יותר 'ירוק', ולכן הקשר ברור", אומר בן פורת, " עולם התשתיות והבנייה מתמודד עם אתגרים, בונים פרויקטים יותר מורכבים וחדשנות היא בעצם 'ארגז כלים' שאנחנו מיישמים כדי לתת מענה לאתגרים אלו".

"אנחנו מביאים טכנולוגיה מורכבת שמאפשרת לעשות דברים בצורה הרבה יותר פשוטה", התייחס גידניאן לאופן שבו הטכנולוגיה מסייעת למומחי הבנייה, "בפעם הראשונה היא מאפשרת להם לא לעבוד מול עולם דו-ממדי של תכניות אלא בעולם תלת-ממדי של תכניות דיגיטליות מול העולם התלת-ממדי המציאותי".

וואלה! NEWS בשיתוף חברת שיכון ובינוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully