וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שאפל צפויה לחשוף מחר בכנס המפתחים השנתי

4.6.2017 / 8:32

כמדי שנה, פותחת אפל את חודש יוני בכנס המפתחים שלה WWDC. באירוע הפתיחה צפויה לחשוף החברה את השדרוגים שנראה ב-iOS 11 ושאר מערכות ההפעלה שלה, ובנוסף לפי השמועות אפל עשויה לחשוף רמקול חכם חדש ואייפד פרו עם מסך גדול ושוליים דקיקים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנחנו נעביר את האירוע בשידור חי בפייסבוק של וואלה! TECH./מערכת וואלה!, צילום מסך

מחר (יום שני) בערב תפתח אפל את כנס המפתחים השנתי של החברה, WWDC 2017, כמדי חודש יוני. זו השנה ה-28 שענקית הטכנולוגיה מעמק הסיליקון מקיימת את האירוע שמיועד בעיקר לאלפי המפתחים מכל העולם המגיעים לסן פרנסיסקו כדי להיפגש עם מהנדסי אפל. אירוע הפתיחה לרוב מוקדש לעדכונים חשובים עבור מפתחים ומשתמשים, ובעיקר ממתינים מעריצי אפל לשמוע על החידושים במערכת ההפעלה iOS 11 שתוצג רשמית על הבמה.

באופן מסורתי באירוע הפתיחה של WWDC, החברה מכריזה בעיקר על חידושים בתוכנות אך הפעם, לפי השמועות, אנחנו צפויים לראות גם הכרזה חדשה בתחום החומרה. בדיוק כמו בשנים הקודמות, אפל צפויה להציג גרסות חדשות למערכות ההפעלה השונות שלה: iOS 11, MacOS, tvOS, WatchOS, שישוחררו במהלך האירוע עבור מפתחים ובחודש ספטמבר יגיעו גם לשאר המכשירים.

iOS 11

אפל צפויה לרענן את הממשק של מערכת ההפעלה שלה לניידים. לא היו הדלפות ספציפיות אך השמועות גורסות כי החברה תשלב מצב "חשוך" שישנה את התפריטים והרקעים הלבנים לצבעים כהים יותר (בדומה לשינוי שראינו ביוטיוב לאחרונה). לא מדובר רק בשינוי אסתטי אלא גם במצב שעשוי לחסוך בסוללה. במידה ואפל תשלב באייפונים הבאים מסכים מסוג OLED המצב החשוך יהיה חסכוני במיוחד כי למסכים אלו יש אפשרות לכבות והדליק כל פיקסל בנפרד, כך שהצבע השחור הוא למעשה פיקסלים כבויים.

אייפד פרו יזכה לעדכון תוכנה גם כן, ובבלומברג מדווחים כי אפל תוסיף תמיכה מורחבת של עיפרון הסטיילוס בתוכנות כמו מייל, ספארי ותאפשר שימושים מורחבים בעיפרון. באפל גם מבינים שהאייפד פרו לא מספק את חווית המשתמש הטובה ביותר לאלו שעובדים עם כמה אפליקציות במקביל והוא חוטא במשימה שלשמה הוא נוצר. לפי השמועות, אפל תתמקד בריענון ממשק ניהול האפליקציות המרובות ואולי אפילו תמיכה באפשרות הוספה של כמה משתמשים באייפד.

בשנה שעברה אפל עדכנה את האפליקציות המובנות כמו iMessage ואפליקציית התמונות. השנה החברה צפויה לדחוף את התוכנות האלו עוד יותר קדימה, במיוחד בהתחשב בכך שהשינויים שאפל ביצעה לאפליקציית המסרים העלו בצורה משמעותית את השימוש ב-iMessage.

לאחרונה הועלו דיווחים כי אפל תרחיב את שירות התשלומים שלה, Apple Pay, ותאפשר לשלם לא רק לעסקים אלא גם להעביר כסף לחברים. אותו שירות יתחרה בשירותים העולמיים כמו Square Cash אך גם מול השירותים המקומיים בישראל. בשלב הזה לא ברור איך השירות הזה יוצע למשתמשים והאם הוא יהיה זמין בישראל?

שירות המוזיקה הרדום של אפל מפסיד משתמשים רבים לשירות הפופולרי המקביל Spotify ונראה שאפל תשקיע מאמצים לשדרג אותו. לפי השמועות, יתווספו סרטונים לשירות המוזיקה כנראה גם כדי לקדם את הסדרה החדשה שאפל מפתחת בסגנון Carpool Karaoke.

סמארטפון מסוג אייפון 7 פלוס. ShutterStock
מקווים שההשקה של iOS 11 תהיה מוצלחת יותר מהשמועות./ShutterStock

סירי

אמנם העוזרת הדיגיטלית של אפל זוכה לפופולריות רבה בקרב המשתמשים בעולם, אבל בשנה האחרונה נראה שאפל קצת מדשדשת מאחור במלחמה בין סירי לאלקסה של אמזון. בשנה שעברה נכנסה סירי גם למחשבים של אפל ואם החברה רוצה לנצח במאבק הזה היא תצטרך להרחיב את סל המוצרים שמשוחחים עם סירי ותצטרך להפוך אותה לחכמה יותר, במקביל להנגשה שלה לאפליקציות צד שלישי. לפי הדיווחים ברשת, השנה נראה לא מעט עדכונים הקשורים לסירי.

מערכות ההפעלה הצעירות WatchOS לשעון אפל ו-tvOS לטלוויזיות חכמות קיבלו עדכונים הפכו ליעילות ושימושיות יותר אבל עוד לא ברור האם גם בכנס השנה תחשוף אפל שדרוגים מהותיים.

סירי בעברית. מערכת וואלה!
סירי חייבת להתפתח כדי לתת פייט לגוגל ואמזון./מערכת וואלה!

אייפד פרו חדש ורמקול חכם

בשנים האחרונות, כאמור, אפל לא חשפה מוצר חדש במסגרת כנס המפתחים ולכן זו תהיה הפתעה גדולה אם אכן זה יקרה בסופו של דבר. לפי השמועות, אפל עשויה להכריז על רמקול חכם מבוסס סירי, כתשובה ישירה לרמקולים החכמים והפופולריים של גוגל (Home) ואמזון (אקו). בבולמברג מדווחים כי החברה התחילה לייצר את הרמקול והוא יכלול סאונד היקפי וירטואלי שיספק איכות שמע גבוהה ויתפקד כרכז למוצרי הבית החכמים. מה בדיוק הרמקול יעשה, איך הוא יראה וכמה הוא יעלה? את זה נגלה רק מחר בהשקה, אם הוא אכן ייחשף.

לצד הרמקול, אפל צפויה להכריז על אייפד פרו החדש, שיגיע עם מסך בגודל 10.5 אינץ' אך בגודל פיזי זהה לאייפד עם מסך בגודל 9.7 אינץ'. את המסך הגדילו על חשבון השוליים שהוקטנו בצורה משמעותית. כנס המפתחים יהיה תזמון מעט מוזר להשיק אייפד פרו חדש, במיוחד בהתחשב בכך שהחברה הציגה בחודש מרץ ריענון קל לאייפד. כמו כן, החברה עשויה לרענן את הסדרת המחשבים הניידים וסדרת מקבוק פרו, שהוכרזה בחודש אוקטובר 2016 וצפויה לקבל עדכון למעבדי הדור השביעי של אינטל (Kaby Lake).

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אייפד פרו 9.7. אפל, אתר רשמי
השוליים מתכווצים גם באייפד. בגודל הזה תקבלו בקרוב מסך של 10.5 אינץ'./אתר רשמי, אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully