וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

iOS 11 נחשפה: כל מה שצריך לדעת על מערכת ההפעלה החדשה

6.6.2017 / 9:39

להתחיל שיחה באייפון ולסיים אותה במחשב, להעביר כסף בין משתמשים באמצעות מסרונים, ניווט בתוך נמלי תעופה באמצעות אפליקציית המפות, להפוך את כל הרמקולים בבית למערכת שמע היקפית, קול טבעי יותר לסירי ועוד. ככה ייראה הממשק באייפון הבא

צלמים זמניים מורשים

(בסרטון: הצצה ראשונה להומפוד, הרמקול החכם של אפל)

חברת אפל קיימה אמש (שעון ישראל) את אירוע הפתיחה של כנס המפתחים השנתי שלה, WWDC 2017, והציגה שלל חידושים במערכות ההפעלה השונות של החברה, את השדרוגים הצפויים בסירי, מחשבי iMac ומכשירי אייפד פרו חדשים וגם מוצר אחד חדש ומסקרן בשם HomePod (הומפוד). במרכז האירוע, שהתקיים בסן חוזה, הקדישו בכירי החברה לא מעט זמן להציג את הפיצ'רים החדשים והשדרוגים שנראה בגרסה הבאה של מערכת ההפעלה לניידים, iOS 11.

את רוב השדרוגים ב-iOS 11 לא רואים ברמת הממשק והם מיועדים בעיקר עבור מפתחים של אפליקציות ושירותים לאייפון ולאייפד. עם זאת, יש כמה עדכונים ויזואליים שרלוונטיים לכלל המשתמשים. iOS 11 זמינה למפתחים כבר מהיום, אך הגרסה הסופית לכולם תהיה זמינה להורדה רק בסתיו. מניסיוננו, הגרסה הסופית תושק בסמוך להשקת האייפון החדש, ככל הנראה בחודש ספטמבר.

iOS 11 השקה. אפל,
הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה תכווץ את סרטוני הווידאו שלכם בחצי./אפל

צילום איכותי יותר גם בחושך

ב-iOS 11 תוכלו לצלם תמונות תקריב בתנאי תאורה חשוכים, על ידי שימוש במייצב התמונה וצילום ב-HDR. בנוסף, בדומה לאינסטגרם ולתמונות ה-GIF, תוכלו לבצע לופ על תמונות חיות שיראו כמו סרטון קצר. כמו כן, ניתן יהיה בגרסה החדשה לערוך את התמונות החיות, לקצר אותן ולבחור בדיוק את הפריים שרוצים. אפשרות נוספת שהתווספה לתמונות החיות היא מצב החשיפה הארוכה.

אפליקציית המצלמה זוכה לשדרוג משמעותי גם בתחום החיסכון במקום. הסרטונים שלכם ישקלו מחצית מהנפח שלהם עד כה בזכות שיטת דחיסה חדשה. אם עד כה הסרטונים נדחסו בפורמט הנקרא H.264, כעת אפל תדחוס את הסרטונים בפורמט H.265 שיאפשר שמירה על איכות גבוהה יותר של הסרטונים תוך חיסכון מהותי בנפח.

התמקדות באייפד

אם עד היום השדרוגים במערכת ההפעלה כוונו בעיקר למשתמשי אייפון, העדכון החדש הוא העדכון המשמעותי ביותר עבור משתמשי אייפד פרו, והוא הופך את הטאבלט של אפל לכלי עבודה בסיסי מושלם. עד כה הוא נתן מענה אמיתי רק למי שרצו לגלוש באינטרנט ולכתוב מסמכים אבל באפל רוצים שכל זה ישתנה. ה-Dock החדש יאפשר הוספת יותר אפליקציות מבעבר וניתן יהיה לפתוח אותו ישירות מאפליקציות על ידי החלקה מלמטה למעלה. ניתן יהיה לגרור ולזרוק טקסטים, תמונות ולינקים ועוד מאפליקציה אחת לשניה וגם המקלדת הפכה לחכמה יותר. כמו כן, העפרון של אפל יתמוך בעוד יכולות באייפד כמו סימון מסמכים בעת גלישה באינטרנט ועוד.

בבוקר ההכרזה, צצה בחנות האפליקציות של אפל אפליקציה חדשה בשם Files. באירוע חשפה אפל כי מדובר בסייר קבצים חדש שיהיה זמין באייפד ויאפשר סוף-סוף ניהול מסודר של כל המסמכים, התמונות ואפילו תיקיות והוספת תגיות לאותן התיקיות. אם זה לא מספיק, באפל הרחיבו את סייר הקבצים לאפליקציות צד ג' ושילבו אפשרות להתממשק עם חשבונות ענן שונים כמו דרופבוקס, גוגל דרייב ועוד.

iOS 11 השקה. אפל,
לראשונה יש שדרוג משמעותי המיועד לאייפדים./אפל

להתחיל שיחה באייפון ולסיים אותה במחשב

באפל מנסים להעשיר כל הזמן את סביבת המוצרים של החברה (אקו-סיסטם) וכדי ליצור התאמה טובה יותר בין שלל המוצרים, אפל עדכנה את אפליקציית המסרים, iMessage, שתסונכרן בזמן אמת עם כל שאר המכשירים. במידה והתחלתם שיחה באייפון שלכם, תוכלו להמשיך אותה גם באייפד או במחשב ולראות את כל היסטוריית הודעות ה-iMessage. במידה ותרצו למחוק את אחת מההודעות, ההודעה תימחק גם בשאר המכשירים.

שירות התשלומים של אפל גם זוכה לשדרוג משמעותי, ומנסה לחדור לשוק חדש של העברת כספים בין משתמשים ולא רק בין משתמשים לעסקים. בישראל הבשורה אינה רלוונטית במיוחד כי שירות Apple Pay לא זמין אצלנו עדיין. כיום כמעט כל הבנקים הגדולים מציעים אפליקציות נוחות ופשוטות להעברת תשלומים באמצעות כרטיס האשראי, ישירות לחברים. בשירות המשודרג, המשתמשים יוכלו לבקש כסף מהחברים באמצעות iMessage. בנוסף, אפליקציית המסרים תזהה הודעות כמו "הזמנתי את הכרטיסים, אתה צריך לשלם לי 30 דולר" ותציע לשלם באמצעות הפלטפורמה החדשה. הכסף יועבר לכרטיס של אפל ובאמצעותו יהיה ניתן לשלם לבעלי עסקים או להעביר את הכסף לחשבון הבנק של המשתמש.

iOS 11 השקה. אפל,
עבודה רציפה על כל הפלטפורמות./אפל

עיצוב חדש לאפסטור

חנות האפליקציות זוכה למתיחת פנים ועיצוב מחדש. לדברי אפל מאז נפתחה החנות לפני תשע שנים לא נעשה שינוי כזה. בעדכון החדש של האפליקציה, אפל תנסה לגרום לנו להתחבר גם לסיפור שמאחורי האפליקציה ולגרום לנו להכיר יותר את הסטודיו שפיתח את המשחק או את החברה שפיתחה את האפליקציה. בחנות האפליקציות המרועננת, ניתן יהיה לצפות בכל האפליקציות המעניינות שהושקו או יגיעו באותו היום, לשוטט בקטגוריה חדשה של משחקים ועוד.

מציאות הרבודה והמדומה הוא תחום שכנראה עוד נשמע רבות עליו מאפל בשנה הנוכחית. מתחרות רבות כבר הציגו את הפיתוחים שלהן וכעת אפל סוף-סוף נגעה בתחום המציאות הרבודה (AR). אומנם המשתמש לא ירגיש במשהו שונה כשהוא יוריד את Ios 11 אבל החברה פותחת את הצוהר למפתחים לעשות שימוש בטכנולוגיית המציאות הרבודה באמצעות קיט מיוחד למפתחים. הקיט יאפשר למפתחים ברחבי העולם לשלב תוכנות העושות שימוש במציאות רבודה, בצורה קלה ונוחה יותר מבעבר. בעת האירוע אפל הציגה אפליקציית דוגמה, בה הם מניחים ספל קפה על השולחן ולידו מנורה; בעת שמזיזים את הספל, הצל שלו משתנה בהתאם למיקום המנורה. לא מדובר בבשורה מהפכנית בעולם אבל אין ספק שמדובר בבשורה עבור משתמשי אפל.

פי אלף יותר סירי

סירי לא נחשבת לעוזרת הווירטואלית החכמה ביותר לעומת קורטנה של מיקרוסופט, למשל. גוגל פיתחה את ה-Assistant ואמזון את האלקסה, שגם זוכות לפופולריות רבה במוצרים ביתיים, כמו הרמקולים החכמים של החברות. אפל לא רוצה להישאר מאחור וגם סירי מקבלת שדרוג משמעותי.

סירי החדשה תקבל קול טבעי יותר, חיווי ויזואלי שמציג הצעות והמשכיות של שאלות קודמות ועוד. סירי תדע לתרגם טקסט מאנגלית לכמה שפות כמו סינית, גרמנית, צרפתית, איטלקית וספרדית; היא תלמד את אופן השימוש שלכם ותציע לכם ב-Dock באייפד אפליקציות שאולי תרצו להשתמש בהן. מה שסירי למדה עליכם יסונכרן עם שאר מכשירי החברה וכך לא תצטרכו ללמד אותה כל פעם מחדש. שיפור משמעותי נוסף הוא פתיחתה של סירי לאפליקציות צד ג', שסוף-סוף יוכלו להטמיע אותה.

במהלך האירוע הציגה אפל גם את Airplay 2, שמסתמן בתור הסיוט הגדול ביותר של השכנים שלכם. התקן החדש יאפשר השמעת מוזיקה בכמה חדרים במקביל, כך שתוכלו לנגן מוזיקה בכל הרמקולים שלכם בבית, בסוג של מערכת שמע היקפית מאולתרת או פשוט ליצור פס-קול קבוע לכל החדרים. כדי ליהנות מ-Airplay 2 צריך לחבר את הרמקולים ל-Apple TV או לרכוש רמקולים שמגיעים עם התקן החדש.

iOS 11 השקה. אפל,
אפילו העיפרון של אפל זכה לשדרוג./אפל

איני הנהג

לאפל חשוב לצמצם את הסחת הדעת שיוצר האייפון בזמן הנהיגה. החברה הציגה מצב חדש בשם "לא להפריע בזמן נהיגה". האייפון יזהה לבד כשהוא מחובר לבלוטות' באוטו או ל-WiFi ויצליב את נתוני ה-GPS כדי לוודא שאתם בנסיעה. ברגע שתתקינו את מערכת ההפעלה החדשה, תוכלו לבחור האם להשתמש במצב הזה ובמידה ותפעילו אותו, לא תקבלו התראות בזמן הנהיגה.

וילון ההתראות ומסך הנעילה הופכים למסך אחד. אם תרצו מסך הנעילה יציג את כל ההתראות שלכם, כך שתוכלו לגלול ישירות את מסך הנעילה. הווידג'טים נשארים והחלקה שמאלה במצב הנעילה תציג אותם. כשתנסו לגלול מלמעלה למטה, ב-iOS 11, כדי לפתוח את וילון ההתראות, בפועל תעברו למסך הנעילה.

אחרי שגוגל ניסתה לעשות את ולא הצליחה במיוחד, כעת תורה של אפל לשדרג את אפליקציית המפות ולהציע ניווט בתוך מבנים. המשתמשים יוכלו לנווט בתוך קניונים או בניינים מוכרים והכי חשוב - ניווט בתוך נמלי תעופה. גם תוכנת הניווט עצמה שופרה וניתן יהיה לצפות בהגבלת המהירות בכבישים בחלק מהמפות.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

iOS 11 השקה. אפל,
אפל רוצה שנפסיק לדבר ולסמס בנהיגה. iOS 11./אפל
  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • IOS 11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully