וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשב הצליח לבנות קלסתרון על בסיס גלי המוח של עד ראייה

אילן גלר

6.6.2017 / 10:24

במהלך הניסוי, הוצגו בפני קופים תמונות פנים ולאחר מכן, אלקטרודות שהושתלו במוחם עקבו אחר פעילות האזורים שונים במוח האחראים על זיהוי תכונות כמו צורת הפנים, צבע העור, המרחק בין העיניים ועוד. החוקרים נדהמו מהתוצאות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתברר שלא כזה קשה לקרוא מחשבות./מערכת וואלה!, צילום מסך

נהוג לחשוב שמערכות המוח השונות, בוודאי אלו הקשורות בראייה והבנת העולם, מסובכות ומורכבות הרבה יותר מכל מכשור אלקטרוני, אולם חוקרים במכון הטכנולוגי של קליפורניה גילו לתדהמתם כי מדובר למעשה במערכת פשוטה למדי, ובאמצעות אלגוריתם מהיר יחסית ניתן לשחזר תווי פנים על סמך פעילות מוחית כדי לראות בדיוק את אותו הדימוי הנוצר במוח.

במהלך הניסוי, הוצגו בפני קופים תמונות פנים; לאחר מכן, אלקטרודות שהושתלו במוחם עקבו אחר פעילותם של שישה אזורים שונים במוח האחראים על זיהוי תכונות כגון צורת הפנים, צבע העור, המרחק בין העיניים ועוד. נתונים אלו הוזנו מחדש לתוך המחשב שיצר תמונות פנים המייצגות לפי החוקרים את מה שהקופים ראו. התמונות החדשות נראות כמעט זהות לחלוטין לפנים שהוצגו לנסיינים.

"היינו בהלם מוחלט, כי תמיד חשבנו שפעילותם של התאים הללו במוח הרבה יותר מורכבת", הסביר דוקטור דוריס טסאו, פרופסור לביולוגיה מהמכון הקליפורני. טסאו סבור כי ממצאי המחקר עשויים להועיל בפיתוח מערכות למידה ממוחשבת מתקדמות יותר, וגם בכדי להקל על כוחות הביטחון ליצור קלסתרון מושלם של חשוד בפשע, על ידי התחברות ישירה למוחם של עדי הראייה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הייתם מצפים שלפחות פרצוף אחד יהיה דומה לבננה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully