וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין מאוורר, אין חלונות": תורי ענק להוצאת תעודות ביומטריות בכל הארץ

8.6.2017 / 13:30

לחץ, אווירת מחנק ותסכול - אלה רק חלק מהתגובות של המבקרים בסניפי משרד הפנים בימים האחרונים בכל הארץ. הרשת החברתית מלאה בתלונות של ישראלים המנסים להוציא תעודות ביומטריות חדשות

את ה-1 ביוני 2017 מתנגדי תעודות הזהות הביומטריות לא ישכחו; זה היום בו משרד הפנים הפסיק להנפיק תעודות זהות ישנות ("כחולות") והחל להנפיק תעודות זהות ביומטריות. הבשורה פחות נוראית ממה שחושבים - משרד הפנים יציע לאזרחים לשמור שתי טביעות אצבע במאגר ולקבל תעודת זהות בתוקף לעשר שנים או לוותר על שמירת האצבעות במאגר ולקבל תעודת זהות שתקפה לחמש שנים.

בחודשים האחרונים משרד הפנים עודד את כולנו להוציא דרכונים ותעודות זהות ביומטריים בתור מקוצר שבפועל, אמור להיות הרבה יותר יעיל - הנחת כף היד וצילום תמונה - אך בפועל נרשמים מדי יום תורים של מאות אנשים בסניפים השונים של משרד הפנים בכל רחבי הארץ.

ביומיים האחרונים מעלים ישראלים רבים תמונות של תורים ארוכים הנמתחים אפילו מחוץ למשרד עצמו בחלק מהמקרים. "משרד הפנים בהרצליה. שעות הקבלה בבוקר 8-12, בשעה 10 כבר אין מספרים. ביום שני מקבלים גם מ-14:30, אנשים מגיעים מ-13:00 כדי שיהיה מספר - אין מאוורר, אין חלונות כמובן, אין מיזוג וכשמבקשים שיפתחו מעט את הדלת כדי שיהיה מזגן גם באולן ההמתנה הקטנטון, צועקים תרדו למטה ותחזרו כשפותחים. מספרים נותנים רק בפנים והאנשים כאן נחנקים", כתבה אחת הגולשות. גולשת אחרת פרסמה בפרופיל הפייסבוק שלה סרטון בו נראים עשרות אנשים ממתינים מחוץ למשרד הפנים כדי לחדש דרכון.

תעודת הזהות החכמה. משרד הפנים, אתר רשמי
זה לא היה אמור להיות יעיל יותר? תעודת הזהות הביומטרית החדשה./אתר רשמי, משרד הפנים

לפי תלונות הגולשים, במשרד הפנים החליטו שמעכשיו יש צורך לקבוע תור מראש ולא להופיע לפתע בפתח הסניף. "שעות העבודה היום, יום רביעי הן עד 17:00, אבל פתאום החליטו שצריך להזמין תור. מה זה השטויות האלו? זו לא קופת חולים!!!! אנשים עובדים ובמקום לתת שירות לקוחות, מחלקים טפסים. כשהגעתי ביום חמישי אמרו לבוא ביום ראשון, כשבאתי בראשון אמרו לא היום", כתבה אחת הגולשות המתוסכלות.

משרד הפנים עצמו הודיע כי זמן ההמתנה יעמוד על ארבע שעות, ובסניף בראשון לציון תלה ועד העובדים שלט בו נכתב: "קהל נכבד שלום רב, נסתיימה חלוקת המספרים להיום למסמכים ביומטרים. מי שאין בידו מספר לא יקבל היום שירות. זמן ההמתנה הינו מעל ארבע שעות".

מרשות האוכלוסין במשרד הפנים נמסר כי: "במהלך השבוע האחרון הצטברו עומסים כבדים בלשכות רשות האוכלוסין וההגירה שלא הכרנו בעבר מעולם. אנו נוקטים בשורת מהלכים למציאת פתרונות הולמים ומזמינים את הציבור לעשות שימוש בשירות החדש לזימון תורים לתיעוד בביומטרי באתר:www.piba.gov.il".

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully