וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תפסיקו להגיד שאפל שוב לא חידשה כלום - זה פשוט קשקוש"

שי מזרחי

11.6.2017 / 14:09

אם גם אתם צפיתם באירוע ההכרזות של אפל בשבוע שעבר ותהיתם איפה החידושים שכל כך התרגלנו אליהם, אתם לא לבד; אבל אנחנו ממש עוד לא בשלב של ההספדים. אפל כן הציגה חידושים ושדרוגים וגם כמה בשורות שעברו לרובנו מתחת לרדאר

צלמים זמניים מורשים

(בסרטון: שיחקנו קצת עם הרמקול החכם HomePod)

כנס המפתחים של אפל, WWDC 2017, התקיים בשבוע שעבר ונפתח בהכרזות על כמה חידושים מבית החברה עם התפוח. רבים מיהרו לקבוע כי אפל שוב לא הביאה שום בשורה צרכנית משמעותית, אבל יש לקחת בחשבון שמדובר בכנס שנועד למפתחים ולא לצרכנים. את החידושים שאפל הציגה בכנס ניתן לסכם בקצרה בכמה משפטים: שדרוגים מרשימים לחומרה של מחשבי המק (iMac, מקבוק), שדרוגים קלים למערכות ההפעלה MacOS, WatchOS, וגם שדרוגים קלים לסירי שיגרמו לה להישמע קצת יותר חכמה ואנושית. בנוסף נחשף דגם חדש ומעניין של אייפד פרו עם מסך גדול על חשבון השוליים וכמובן גם מוצר חדש לחלוטין - רמקול ביתי חכם שיתחרה מול אקו של אמזון ו-Home של גוגל. ב-iOS 11 ראינו שינויים קוסמטיים ותפעוליים קלים. ביחס לאירועי הכרזה קודמים אין הרבה חדשנות תחת לוגו התפוח.

כאמור, יש שיטענו באכזבה שאפל לא באמת הציגה חידושים משמעותיים בכנס הזה אך השינויים המשמעותיים ביותר שאפל הציגה לא נמדדים בהכרח במוצרים שהציגה, אלא באסטרטגיה של החברה סביב אותם המוצרים, והשינוי העצום שחל בחברה עצמה מאז שטים קוק הפל למנכ"ל החברה אחרי סטיב ג'ובס, המייסד המיתולוגי שהלך לעולמו בשנת 2014.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחזיק במפתח לגן הנעול. מנכ"ל אפל, טים קוק./מערכת וואלה!, צילום מסך

פותחים את הגן הסגור

מאז הושקה לראשונה, מערכת ההפעלה של אפל לניידים, iOS, ידועה לשמצה כמערכת סגורה וקניינית. הביטוי "גן סגור" נאמר עליה לא מעט ומרחב הפעולה של המשתמשים בה הוגבל תמיד על ידי אפל. בתחילת הדרך, חווית השימוש באייפון הייתה עדיפה בהרבה על זו שהציעה מערכת ההפעלה המתחרה, אנדרואיד, אולם בחלוף השנים הסתמן כי גוגל נטלה את המושכות והתחילה להוביל מבחינת פיצ'רים וחידושים, כשאפל נגררת אחריה.

מאז כניסתו של קוק לתפקיד מנכ"ל אפל, החלה החברה לוותר יותר ויותר על אובססיית השליטה שלה במערכת ההפעלה, והחלה לשחרר קצת את המושכות למפתחים. התוצאה היא מערכת הפעלה פתוחה יותר משאי-פעם הייתה או שאי-פעם תוכננה להיות, והמרוויחים הגדולים ביותר מכל הסיפור הם המשתמשים והמפתחים. הפתיחות הזו גורמת לאפל להתקרב יותר לגישה של גוגל, וכתוצאה מכך יש שיטענו כי היא מאבדת חלק מהייחוד שלה. מאידך, גוגל עסוקה בלהתקרב יותר לעמדתה של אפל בכך שהיא החלה לסגור קצת יותר את חנות האפליקציות שלה והחלה לקחת לידיה את השליטה על מערכת ההפעלה והאופן שבו היצרניות השונות עושות בה שימוש.

מה חדש במק?

בזירת התוכנה, אפל עדיין מוסיפה פיצ'רים שקיימים אצל מתחרותיה כבר שנים. אם אתם משתמשי PC ותיקים, ודאי תפגינו התרגשות מאופקת לנוכח הפיצ'רים החדשים של אפל, שכבר נתקלתם בהם בעבר. עם זאת, בזירת החומרה, אפל עושה שרירים עם iMac העוצמתי ביותר שלה עד היום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחשבי iMac החדשים והעוצמתיים./מערכת וואלה!, צילום מסך

אפל נכנסת לשוק הביתי

באירוע חשפה אפל את הרמקול החכם HomePod, שמהווה עבורה כניסה לשוק חדש. היא תתחרה כעת באקו של אמזון וב-Home של גוגל, ויש שיגידו שגם הפעם אפל נגררת מאחור, אך החברה מקופרטינו אוהבת להיות בעמדה שבה היא לא הראשונה להשיק מוצר בשוק. אפל נותנת למתחרות שלה לירות את יריית הפתיחה, לומדת מההצלחות ומהכישלונות שלהן וממתינה כמה שנים כדי להשיק את התשובה שלה, הכוללת מענה לבעיות של המוצרים המתחרים. בזכות האסטרטגיה הזו, אפל מצליחה להוביל את השוק בזירות רבות ולפי הדיווחים הראשונים על הרמקול, מדובר במכשיר המציע את איכות השמע הטובה ביותר כיום ברמקול חכם.

אפשר לסכם שאמנם במובנים רבים אפל נתנה "עוד מצגת משעממת", כפי שרבים טענו אבל לאפל עדיין יש כיוון ברור משלה, המוצרים שלה נהנים מגימור ברמה גבוהה ומזוהים איתה גם ברמת האיכות וגם במראה. בכל הנוגע לחוויית השימוש שאפל מציעה בכל אחד ממוצריה ובאקו-סיסטם שלה באופן כללי, למתחרות עדיין יש הרבה מה ללמוד.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

HomePod הומפוד. שי מזרחי, מערכת וואלה! NEWS
למדו מהטעויות של המתחרות? הרמקול החכם החדש HomePod./מערכת וואלה! NEWS, שי מזרחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully