וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות! אפליקציית המסרים הזו חביבה במיוחד על פדופילים

אילן גלר

12.6.2017 / 9:33

לפי התחקיר של ערוץ 4 הבריטי, החברה אינה משקיעה כל מאמץ בניסיון לסנן תגובות מיניות כלפי קטינים וקטינות, הסובלים מהטרדות מיניות בכמעט מחצית משידורי הווידאו החיים באתר

צילום מסך

(בסרטון: משתמשת צעירה באפליקציית האם Musical.ly)

Live.ly, אפליקציית המסרים מבית חברת Musical.ly הסינית, מאפשרת לפדופילים להטריד באין מפריע משתמשים צעירים ולהציע להם הצעות מגונות בזמן אמת ללא כל בקרה או פיקוח - כך עולה מתחקיר שביצע ערוץ 4 הבריטי וחשף כי בחלק גדול משידורי הווידאו החיים באפליקציה - כמעט מחצית מהם - עולות הצעות מגונות שונות במסגרת תגובות הגולשים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חביבה על צעירים, וגם על חובבי צעירים מתברר. Live.ly./מערכת וואלה!, צילום מסך

תחקירני הערוץ צפו ב-147 שידורים חיים, במשך כ-45 שעות; ב-50 מקרים עלו במהלך השידור בקשות להתפשט, אפילו מילדות בנות 9. ב-30 מקרים היו הצעות בעלות אופי מיני מובהק וב-25 מקרים צוינו באופן מפורש אברי גוף מוצנעים. כך, לדוגמה, ילדה בת 11 ששידרה מחדרה זכתה לבקשות להוריד את בגדיה, להיחשף לגמרי ולגעת בעצמה.

לפי התחקיר, Musical.ly אינה משקיעה כל מאמץ בניסיון לסנן תגובות אלו. החברה עצמה טוענת כי היא דווקא כן מפעילה צוות של עורכי תוכן המפקחים על הנעשה, וחוסמת תכנים ומשתמשים שמפרים את כללי השימוש. כנראה שלא מדובר בתהליך אפקטיבי במיוחד, שכן בינתיים פועלים הפדופילים באין מפריע, וילדים רבים משתמשים באפליקציה למרות שהיא מיועדת לבני 13 ומעלה בלבד.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

ילדה סמארטפון. ShutterStock
השידורים החיים שנבדקו הכילו הטרדות נגד קטינים וקטינות./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully