וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו במסע הקסום והסוף העגום של הדובון בחלל

18.6.2017 / 8:52

כיתת ילדים מחוננים של בני 8 עד 13 נעזרה במדענים אנגלים כדי ליצור פרויקט מרהיב, שבשיאו הדובון לו הוצמדו בלוני הליום ומצלמת גו פרו הגיע לסטרטוספירה. זמן קצר לאחר מכן הוא התפוצץ באוויר, אבל שרידים ממנו ומהמצלמה נמצאו

https://twitter.com/RoffaTheBear

לא צריך להיות מבוגר או בן אנוש כדי להגיע לחלל: כיתת מחוננים של ילדים בני 8 עד 13 מרוצ'סטר שבאנגליה שיגרה, בעזרת מורים ומדריכים כמובן, דובון שכמעט חצה את האטמוספירה, ותיעדו את הכל בווידאו.

במשך כמה חודשים עמלו התלמידים על הפרויקט, בסופו הדובון שקיבל את השם "רופה" שוגר מעלה והגיע לגובה מרשים מאוד. ל"רופה" היו קשורים בלוני הליום שהאריכו את השהות שלו באוויר, והוא הגיע לבסוף לסטרטוספירה, עד שהתפוצץ בשל לחץ אוויר גבוה.

רופה שהה באוויר במשך ארבע וחצי שעות, ומצלמת הגו-פרו שהוצמדה אליו שרדה והקליטה במשך יותר משלוש שעות באוויר. חלקים ממנו, כולל תיעוד חלקי מהמצלמה, נמצאו למחרת השיגור במחוז האדלו, אף הוא באנגליה.

ככה זה נראה בהתחלה

ככה זה נראה בהמשך

מגנוס קיית'נס, מדען טילים אנגלי שהוביל את הפרויקט, סיפר ש"זוג חביב ונחמד נהנה מזמן איכות בגינה הפרטית שלו כשלפתע צנח עצם משונה מהשמיים. העצם הזה היה רופה. הוא ראו בדיוק היכן הוא נחת והתקשרו לדווח. למזלנו, זה מה שעזר לנו לאתר אותו".

הילדים שהיו חלק מהניסוי

  • עוד באותו נושא:
  • חלל
  • דובון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully