וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואווי P9 קיבל עדכון לאנדרואיד 7. אילו עוד מכשירים יקבלו השנה?

14.6.2017 / 8:48

בניגוד למשתמשי אייפון, משתמשי אנדרואיד לא זוכים לעדכונים בתדירות גבוהה במיוחד. למעשה, חולפים חודשים בטרם רוב המכשירים זוכים לקבל עדכון מאחר וכל יצרנית מחליטה לבד מי יקבל ומתי. האם המכשיר שלכם יזכה לשדרוג השנה? בדקנו

עומרי וייס

(בסרטון: וואווי P9)

הגרסה העדכנית של אנדרואיד, אנדרואיד נוגט 7.0, שוחררה באופן רשמי בספטמבר 2016 אך רק 7 אחוזים מכלל מכשירי האנדרואיד בעולם מריצים אותה. חלק נכבד מהמכשירים האלה הגיעו עם אנדרואיד 7 מותקנת, כך שאפשר להבין שקצב השדרוג איטי מאוד. בניגוד למשתמשי אייפון, מכשירי אנדרואיד מקבלים את העדכונים שלהם באיחור רב כי בכל פעם שגוגל משחררת גרסה חדשה, לוקחים חודשים רבים עד שכל יצרניות המכשירים, שכבר בשוק, מפיצות את הגרסה המותאמת שלהן. אלא אם כן אתם משתמשים במכשיר מבית גוגל (נקסוס ופיקסל) כל התקנת אנדרואיד היא שונה במקצה, ולכן כל מכשיר מקבל את העדכון שלו בזמן אחר.

אנדרואיד 7.0 הביאה יותר מ-250 חידושים, לעומת אנדרואיד 6.0, בהם שיפורי אבטחה משמעותיים, התקנה מהירה של אפליקציות, מערכת קבצים מוצפנת, הורדה אוטומטית של עדכונים, מסך מפוצל, תמונה בתוך תמונה, אימוג'ים חדשים ושינויים ויזואליים. מעבר לזה, תמיד מומלץ להתקין את הגרסה העדכנית ביותר מאחר ולרוב היא כוללת גם את עדכוני האבטחה האחרונים.

לפני כשבועיים קיבלו משתמשי וואווי P9, מכשיר הדגל הקודם של ענקית הסלולר הסינית, את העדכון המיוחל לאנדרואיד 7, אבל מה לגבי שאר המכשירים בשוק שזכאים לעדכון? בדקנו את כל המכשירים שהושקו בישראל וצפויים להשתדרג בעתיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גלקסי A7 החדש של סמסונג./מערכת וואלה!, צילום מסך

סמסונג

המכשירים הראשונים של סמסונג שכבר קיבלו את העדכון (תבדקו שהוא לא מחכה ועדיין לא התקנתם) הם גלקסי S7 ו-S7 Edge, שעודכנו מאנדרואיד 6.0. גם גלקסי Note 5 עודכן מאנדרואיד 6.0 והמכשירים הבאים שצפויים לקבל את העדכון הם סדרת A משנת 2017 שהושקה בישראל בסוף חודש ינואר - גלקסי A5 וגלקסי A7; עוד לא ברור מתי זה יקרה.

LG

סמארטפון הדגל, LG G6, מגיע עם אנדרואיד 7 ועד כה המכשיר היחיד שקיבל את העדכון הוא G5. מהחברה נמסר כי הם מתכננים לעדכן את G5 SE וסטילוס 2. בשלב מאוחר יותר יתכן כי גם G4 ו-V10 יקבלו את העדכון לאנדרואיד 7.0.

LG G5 אנבוקסינג. עריכה: עומרי וייס, מערכת וואלה!
LG G5 - כבר קיבל עדכון לאנדרואיד 7./מערכת וואלה!, עריכה: עומרי וייס

וואווי

כאמור, מכשיר הדגל הקודם של ענקית הסלולר הסינית, וואווי P9, כבר קיבל לפני כשבועיים עדכון לגרסה המעודכנת של מערכת ההפעלה. מכשיר הדגל הנוכחי, וואווי P10 מגיע איתה ולוואווי P8 לא נראה שיגיע עדכון בעתיד, או בכלל.

HTC

יצרנית הסלולר הטאיוואנית מציעה מכשירים איכותיים וידועה בכך שהיא משחררת עדכונים במהירות. לדוגמה, בגרסת האנדרואיד הקודמת, היא שחררה את העדכון למכשירים נבחרים כבר אחרי חודשיים. אם יש לכם את אחד המכשירים האלה: HTC 10, M9 או A9, כבר מחכה לכם עדכון לאנדרואיד 7.

שיאומי Mi5. מייקי לוי, מערכת וואלה! NEWS
שיאומי Mi 5 - באופן חריג זכה לעדכון./מערכת וואלה! NEWS, מייקי לוי

שיאומי

היצרנית הסינית זוכה לפופולריות בישראל, בעיקר בשוק המכשירים הזולים. החברה לא נוהגת לעדכן את מערכת ההפעלה אלא בעיקר את הממשק הייעודי של החברה המכונה MIUI. הפעם נראה ששיאומי חרגה ממנהגה ו-Mi5 (עם גרסת הרום הבינלאומית) כבר קיבל את העדכון לאנדרואיד 7.0. המכשירים הבאים בתור לקבל את העדכון הם: Mi4. Mi Note 2, Mi Max ו-Mi Mix. מסדרת הפבלטים, Redmi, המכשירים שיקבלו את העדכון הם:Redmi 3S, Redmi 3S Prime, Redmi 4A, Redmi 4 ו-Redmi 4 Prime. העדכון צפוי להיות זמין בחלק מהמכשירים החל מאוגוסט וכאמור יהיה זמין רק עבור המכשירים בגרסה הבינלאומית.

כדי לדעת האם גרסת התוכנה היא גלובלית או סינית, היכנסו לתפריט ההגדרות > אודות המכשיר, וחפשו את שורת "תוכנה". בשורת התוכנה תופיע הגרסה. חפשו את צירוף האותיות לדוגמה KHDCNDG או KHDMIDG; האות הרביעית והחמישית מסמנות איזו גרסה יש לכם - גלובלית או סינית. CN מצביע על סין ואילו MI זה גלובלי.

מייזו

בצעד מפתיע גם היצרנית הסינית מייזו הודיעה שהיא תעדכן את חלק מהמכשירים שלה לאנדרואיד 7.0. לנו נמסר כי כל המכשירים שיושקו במהלך הקיץ והלאה יגיעו עם אנדרואיד 7.0 ואילו מייזו פרו 6 ופרו 6 פלוס, שכבר הושקו, יקבלו עדכון בחודשים הקרובים לאנדרואיד 7.0.

סוני אקספריה Z5.
סוני אקספריה Z5 - שודרג מאנדרואיד 5 ישר ל-7.

סוני

סוני מובילה על היצרניות האחרות בכמות הסמארטפונים שזכו לעדכון. עד כה שמונה מכשירים קיבלו כבר עדכון לאנדרואיד 7, בהם Xperia Z5 שקיבל עדכון מאנדרואיד 5 לאנדרואיד 7 כבר לפני חודשיים. בדומה לו גם Xperia Z5, Xperia Z5 Compact, Xperia Z4 Tablet ואילו Xperia X קיבל בסוף שנת 2016 עדכון מאנדרואיד 6 לאנדרואיד 7, כמו גם Xperia X Preformance, Xperia X Compact ו-Xperia XZ.

איך אני בודק האם מחכה לי עדכון?

כדי לבדוק האם העדכון לאנדרואיד 7 מחכה בסמארטפון שלכם להתקנה, היכנסו לתפריט ההגדרות, גללו עד למטה וחפשו את "עדכון גרסה". אם הסעיף לא מופיע אצלכם, אל חשש - זה משתנה לפי הגרסה הייעודית של אנדרואיד המותקנת במכשיר. היכנסו ל"אודות המכשיר" > "גרסת תוכנה" ואז לחצו על בדיקה האם יש עדכוני תוכנה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully