וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפרט אדיר, גוף סביר: מייזו פרו 6 פלוס שווה את הכסף? בדקנו

15.6.2017 / 8:33

מצד אחד, מייזו שיפרו ושדרגו כמעט כל פן במכשיר הזה, לעומת הדגם הקודם. ערכת שבב איכותית של סמסונג, 4 גיגה זיכרון RAM, מצלמה אחורית שהפתיעה אותנו גם בתנאי תאורה גרועים ומסך סופר איכותי. מצד שני, הוא עולה קצת יותר ממה שהיינו מצפים ממייזו ועוד לא מרגיש יוקרתי

צלמים זמניים מורשים

חברת מייזו הסינית לא ידועה בחידושים שלה. היא לא מאתגרת את המתחרות אבל הצליחה להתבלט בים הסמארטפונים ולמכור 22 מיליון מכשירים בשנת 2016; זה הפך אותה לאחת היצרניות הגדולות בעולם ולמותג החמישי הכי נמכר בישראל. לפני כמה חודשים השיקה באג, יבואנית מייזו בישראל, את דגם הפרו 6 פלוס - מכשיר הדגל העוצמתי ולמעשה החזק ביותר שאי פעם יצרה החברה. הוא מציע תג מחיר נוח (אך לא זול) כמעט בלי פשרות. בלב המכשיר ניתן למצוא את ערכת השבבים כמו בגלקסי S7 ומסך SuperAmoled ברזולוציית QHD. לקחנו אותו לבדיקה כדי לקבוע האם גם הסיני הזה נותן פייט למכשירי הפרימיום היקרים יותר של היצרניות הקוריאניות.

מייזו פרו 6 פלוס. מערכת וואלה! NEWS
שיפרו את הגוף וגם את הממשק./מערכת וואלה! NEWS

עיצוב

המעצבים של מייזו מתקדמים לאט אבל לזכותם ייאמר שכל מכשיר חדש מרגיש טוב יותר במקצת מקודמו. האלומיניום שאורז את הפרו 6 פלוס מרגיש זול אבל עדיין נעים יותר ביד לעומת MX6. עוביו של המכשיר 7.3 מילימטרים והוא מרגיש דקיק למדי. הוא לא מגיע עם מסך נטול שוליים, אבל במייזו עשו עבודה יפה והצליחו לשלב מסך בגודל 5.7 אינץ' במכשיר באורך של 155 מילימטרים. לשם השוואה, לאייפון 7 פלוס מסך בגודל 5.5 אינץ' ואורכו 158 מילימטרים.

בנוסף, המכשיר קל יחסית שקלו עומד על 158 גרמים בלבד. בקדמת הסמארטפון ממוקם כפתור ה-mTouch המשמש גם ככפתור חזרה פיזי וגם כקורא טביעות אצבע. העיצוב זהה לאחיו הקטן, פרו 6, וגם הפעם, אם כפתור הבית היה עגול ולא אליפטי, אפשר היה להתבלבל במראה עם אייפון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מסך

עד כה ראינו במכשירי החברה שילוב של מסכים פחות איכותיים מסוג IPS LCD שלא הצליחו להרשים אותנו במיוחד. הפעם מייזו שילבה מסך בגודל 5.7 אינץ' עם פאנל מסוג SuperAmoled ברזולוציית QHD. זה פאנל מאוד איכותי המשולב גם במכשירי הדגל של סמסונג. המסך מאוד איכותי, ומציג צבעים חיים ולא מלאכותיים מדי. המסך מזהה את עוצמת הלחיצה, בדומה לאייפון, ומייזו גם הגדילה את היצע האפליקציות המובנות שתומכות בזיהוי עוצמת הלחיצה. אם תצליחו להתרגל לפיצ'ר הזה, תגלו שהוא אפילו שימושי. החיסרון העיקרי של המסך הוא היעדר ציפוי גורילה נגד נפילות ושברים - וזה חיסרון לא קטן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבל האלומיניום עדיין לא מרגיש יוקרתי מספיק ביד./מערכת וואלה!, צילום מסך

חומרה

בלב המייזו פועמת ערכת השבבים Exynos 8890, של חברת סמסונג המותקנת גם במכשיר הדגל הקודם של הענקית הקוריאנית, גלקסי S7. זו ערכת שבבים מצוינת שמספקת ביצועים מעולים. לפחות בכוח העיבוד, מייזו פרו 6 פלוס לא נופל ממכשירי פרימיום. לצד ערכת השבבים, יש במכשיר 4 גיגה זיכרון RAM -64 גיגה לאחסון, ללא אפשרות הרחבה. זה אמנם חיסרון, אבל לא משמעותי. חובבי מוזיקה ישמחו לגלות שהמכשיר מצויד גם בשבב Hi-Fi לאיכות שמע משופרת באמצעות אוזניות.

במכשיר הזה מייזו שדרגו את החומרה בצורה משמעותית ובכל הנוגע לאפליקציות כבדות או ניהול משימות במקביל לא נתקלנו בגמגומים או עיכובים בטעינה. את כל זה מפעילה סוללה בנפח 3,400 מיליאמפר-שעה שעושה עבודה סבירה בשימוש ממוצע עם אפליקציות חברתיות, האזנה למוזיקה וגלישה ברשת. הצלחנו לשרוד יום שלם לפני שחיברנו את המכשיר לשקע אבל לא היינו ממליצים לצאת מהבית שוב בערב מבלי לחבר אותו לחשמל לריענון לפני.

למייזו פרו 6 פלוס קורא טביעות אצבע הממוקם בחלקו הקדמי ומשמש, כאמור, גם ככפתור לחיץ וגם ככפתור מגע שבאמצעותו ניתן לחזור אחורה. כמו במכשירים אחרים של החברה, קורא טביעות האצבע הוא מהיר במיוחד.

תוכנה

גם הממשק של מייזו עבר שדרוג משמעותי. בדגם הקודם שסקרנו נתקלנו בממשק ייעודי לא אפוי לחלוטין, ונראה שתלונות המשתמשים הגיעו לאוזניים הנכונות. המכשיר הזה מגיע עם אנדרואיד 6.0 ובאופן מפתיע המכשיר צפוי גם לקבל עדכון לאנדרואיד 7.0 בהמשך השנה. הממשק של מייזו עד לאחרונה לא היה מלוטש והגיע ללא האפליקציות של גוגל, שמותקנות ברוב המכשירים. כדי להגיע ל-Gmail למשל היה צריך להוריד אפליקציה מיוחדת של מייזו וכעת אפשר לעשות זאת בקלות, כמו בכל מכשיר אנדרואיד אחר.

כמו בכל המכשירים של מייזו, גם הפעם אין עומס של אפליקציות מובנות במכשיר והפרו 6 פלוס מגיע עם אפליקציות שימושיות כמו רשמקול, מחשבון, פתקים, כלי להעברת מידע מהסמארטפון הקודם ואפליקציה לניהול ההורדות. מייזו מציעה את שירותי הענן של החברה הכוללים איתור הסמארטפון מרחוק ואינספור ערכות נושא בחינם. הממשק החדש של מייזו נראה מהודק הרבה יותר מקודמו ואפילו כולל תצוגת Always on (שחוסך פתיחה של המסך בכל פעם שרוצים לקרוא את השעה), בדומה למה שאפשר למצוא אצל יצרניות מובילות כמו LG וסמסונג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המצלמה הפתיעה לטובה גם בצילומים חשוכים./מערכת וואלה!, צילום מסך

מצלמה

למייזו פרו 6 פלוס מצלמה אחורית של 12 מגה פיקסל עם פיקסלים בגודל 1.25 מיקרון ומפתח צמצם f/2.0, מייצב תמונה אופטי, פוקוס לייזר ומבזק עם נורות לד, שמכוונת את עוצמת התאורה לפי מידת הקרבה לאובייקט, בדומה לאייפון. על הנייר לא מדובר במצלמה פורצת דרך אבל הצלחנו להפיק תמונות מעולות באור יום וגם בתנאי תאורה מאתגרים ולא אופטימליים במיוחד. המצלמה צילמה תמונות מעולות וחדות ואהבנו עוד יותר את הפוקוס המהיר. המצלמה הקדמית של 5 מגה פיקסל, לעומת זאת, לא הציגה תוצאות מרשימות. התמונות לא היו חדות ולא מפורטות. המצלמה של המכשיר הזה לא בולטת באיכותה על פני מכשירי פרימיום אחרים אבל היא מרחיקה את המכשיר מקטגוריית הביניים.

השורה התחתונה

מייזו פרו 6 פלוס הוא מכשיר שקשה לעכל אותו; מצד אחד הוא מנסה להיות פרימיום ומגיע עם ערכת שבבים מתקדמת של סמסונג (אם כי לא הכי עדכנית), מספיק זיכרון RAM לכל משימה, מעבד שמע איכותי, מסך נפלא וממשק שעבר שדרוג רציני. מצד שני, הוא לא מרגיש הכי יוקרתי ביד והמצלמה הקדמית שלו לא עושה עם המשתמשים חסד. מחירו של המכשיר עומד על 1,999 שקלים, שעבור מייזו הוא גבוה יחסית. מצד שני, המכשיר נותן תמורה נהדרת לסכום הזה אבל הוא לא זול מספיק בשביל לקרוץ לכולם.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שווה את הכסף? כן אבל יש לו מתחרים ישירים שנותנים את אותה התמורה כמעט באותו הסכום./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully