וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה נשמע בלתי אפשרי אבל חוקרים יצרו מגנט בעובי אטום אחד בלבד

אילן גלר

16.6.2017 / 8:16

המגנט הדו-ממדי עשוי מחומר בשם כרומיום תרילודיד, שמרודד לעובי של אטום בודד תוך שימוש בכלי מעט מפתיע - נייר דבק. זה אמנם נשמע לא הגיוני אבל עם תוצאות לא מתווכחים, ולפי הדיווח בכל הניסויים החומר שמר על תכונותיו המגנטיות

שבבי מגנט. ShutterStock
מגנט דו-ממדי - מתברר שזה אפשרי. אילוסטרציה./ShutterStock

חוקרים באוניברסיטת וושינגטון והמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) הצליחו ליצור את המגנט הדו-ממדי הראשון בהיסטוריה. עוביו הוא כשל אטום בודד, כלומר הוא שטוח לחלוטין בכל הקשור לשדות אלקטרוניים מפני שאלקטרון איננו מסוגל לנוע למרחק של פחות מאטום אחד. עד היום, אף משטח מגנטי לא הצליח לשמור על תכונותיו הייחודיות בגודל קטן כל כך.

המגנט הדו-ממדי עשוי מחומר בשם כרומיום תרילודיד, שמרודד לעובי של אטום בודד תוך שימוש בכלי מעט מפתיע - נייר דבק. זה אמנם נשמע לא הגיוני אבל עם תוצאות לא מתווכחים, ולפי הדיווח כל הניסויים מעידים כי החומר המגנטי אכן הצליח לשמור על תכונותיו, ותהליך הייצור הפשוט והזול הזה עשוי לקצר את הדרך ליישומים מסחריים בעתיד הקרוב.

החוקרים סבורים כי המגנט הדקיק יכול לעזור בפיתוחם של מחשבי קוונטום מהירים במיוחד, אך גם מעלים אפשרות לקאמבק מרשים עבור הכונן הקשיח הקלסי. רבים מאתנו כבר הספיקו לנטוש את הכונן המגנטי ולעבור לפתרונות מבוססי זיכרון פלאש (SSD), אך אולי כוננים קשיחים דקיקים וזעירים במיוחד במחירים סבירים יחזירו את הטכנולוגיה הוותיקה הזו לאופנה.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

  • עוד באותו נושא:
  • מגנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully